SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TVN liderem oglądalności w prime-time. TVP2 na drugim miejscu

Pozycję lidera oglądalności rynku telewizyjnego w prime-time w kwietniu zajął TVN. Dalsze miejsca należały do TVP2, Polsatu i TVP1 - raport portalu Wirtualnemedia.pl.

Article

W kwietniu 2017 roku pozycję lidera rynku telewizyjnego wśród wszystkich widzów oglądających telewizję w prime-time (czyli od godz. 19.00 do 23.00) zajął TVN. Średni dobowy udział tego kanału wyniósł 13,23 proc. W porównaniu do kwietnia 2016 roku zmniejszył się on o 4,48 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.

Wiceliderem była TVP2, której udział w analizowanym okresie wyniósł 11,08 proc. (przed rokiem było to 12,95 proc.).

Podium uzupełnia Polsat. Jego średni dobowy wynik zmniejszył się o 8,70 proc. do 11,02 proc.

Na czwartej lokacie znalazła się TVP1, której udział wyniósł 10,23 proc., po spadku o 2,76 proc.

Łączny udział czterech głównych stacji w kwietniu br. wyniósł 45,56 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 49,39 proc. Dla porównania dobowy sumaryczny udział tzw. „wielkiej czwórki” wyniósł w zeszłym miesiącu 38,30 proc. (po spadku z 42,19 proc.). Oznacza to, że w paśmie wieczornym główne kanały mają silniejszą pozycję w rynku, niż w ujęciu całodobowym. Jednak w obu ujęciach sumaryczny udział tych stacji topnieje.

W grupie komercyjnej 16-49 liderem też był TVN. Średni udział tej stacji zanotował jedyny wzrost w zestawieniu - wyniósł on 1,36 proc. do 16,37 proc.

Wynik drugiego Polsatu zmalał o 11,29 proc. do 12,34 proc. Trzecia była tutaj Dwójka (w dół o 11,89 proc. do 9,34 proc. udziału), a czwarta - Jedynka (strata o 6,89 proc. do 6,62 proc.).

Wśród widzów w grupie komercyjnej i mieszkających w dużych miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców swoją i tak już silną pozycję umocnił TVN (do góry o 6,13 proc. do 20,78 proc.). Jeszcze bardziej wzrósł wynik tego kanału wśród widzów w grupie komercyjnej z dużych miast cechujących się wysokimi dochodami w swoich gospodarstwach domowych, które przekraczają 4,5 tys. zł netto (+ 10,79 proc. do 21,35 proc.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: TVN liderem oglądalności w prime-time. TVP2 na drugim miejscu

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Krzysiek 32
Dwójka to dzięki M jak miłość,Barwy Szczęścia i Na dobre na złe ma drugie mniejsce.
22 10
odpowiedź
User
miki
Ostatnio przypadkowo włączyłem TVN i przez 45 minut dowiedziałem się kto jest sponsorem pogody i sportu.Przez resztę czasu leciał blok reklamowy przerywany jakimś skomleniem o wysłaniu sms-a na jakąś fundację.Co wy tam oglądacie?
29 20
odpowiedź
User
Polak
Dwójka to dzięki M jak miłość,Barwy Szczęścia i Na dobre na złe ma drugie mniejsce.
Dzięki Kapitanie Oczywisty. Trudno zgadnąć, że to dzięki tym serialom, skoro je puszcza w tym czasie. I co z tego? Każdy ma dzięki czemuś, gł. dzięki temu co puszcza w tym czasie.
11 10
odpowiedź
User
Ała
Każdy czymś stoi. Ale chciałoby się jakiegoś takiego serialu, jak na Zachodzie. Ale polskiego GOT ani Breaking Bad nie ma.
TVN próbował Belle Epoque, ale do poziomu Zachodu sporo brakło.

Tymczasem mamy seriale starego dobrego typu. Celowanie w gospodynię domową w średnim późnym wieku. I to się zasadniczo nadal sprawdza, ale jest ofertą nie dla mojej grupy.
13 8
odpowiedź
User
weź
Dwójka to dzięki M jak miłość,Barwy Szczęścia i Na dobre na złe ma drugie mniejsce.

To to samo można powiedzieć ,że tvn dzięki Milionerom i Na Wspólnej oraz tym śmiesznym parodokumentom a Polsat dzieki tym śmiesznym parodokumentom Pierwsza Miłość i czasem dobrymi filmami
13 8
odpowiedź