SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Ogromna transakcja na rynku agencji mediowych

Francuska grupa reklamowa Publicis kupi za 1,3 mld dolarów amerykańską interaktywną agencję reklamową Digitas.

Publicis Groupe, jeden z największych na świecie holdingów reklamowych przejmie 100 proc. udziałów w firmie Digitas Inc., amerykańskim liderze w dziedzinie cyfrowej i interaktywnej komunikacji. Wartość umowy opiewa na 1,3 miliarda dolarów, co oznacza, że jest to największa transakcja na rynku agencji reklamowych i mediowych od 2005 r. kiedy holding WPP kupił sieć Grey Worldwide, za którą zapłacił 1,5 miliarda dolarów. Publicis Groupe zapłaci udziałowcom Digitas 13,5 dolara za każdą akcję firmy.
 
– Szukaliśmy sposobności do przeprowadzenia istotnej strategicznej akwizycji, która wzmocni nasze operacje w dziedzinie mediów cyfrowych. Umowa z Digitas istotnie przybliża holding Publicis do przyszłości komunikacji. Dzięki przejęciu Digitas, Modem Media oraz Medical Broadcasting Company, Publicis Groupe staje się liderem w obszarze komunikacji cyfrowej. Zamierzamy rozwijać działalność Digitas w skali globalej by umacniać naszą pozycję na świecie. Transakcja będzie solidną podstawą do rozwoju całego holdingu Publicis Groupe, w sytuacji gdy marketing i komunikacja w mediach cyfrowych i interaktywnych przeżywają okres dramatycznego wzrostu, a według szacunków ZenithOptimedia w 2010 r. nowe media będą już stanowiły ponad 10 proc. wszystkich inwestycji reklamowych na świecie – powiedział Maurice Lévy, Chairman and CEO Publicis Groupe. Przejęcie Digitas jest zgodne z globalną strategią Publicis Groupe ogłoszoną kilka lat temu, która zakłada wzmacnianie pozycji holdingu w dziedzinie tzw. nowych mediów.

Akwizycja Digitas oznacza wzrost znaczenia komunikacji cyfrowej w portfelu Publicis Groupe. Wartość przychodów generowanych przez tę działalność w ramach holdingu Publicis wzrośnie z obecnych 28 proc. do 34 proc. w najbliższej przyszłości.

Digitas Inc. powstała w USA w 1980 r. i jest notowana na NASDAQ od 2000 r. Zatrudnia 2050 osób, a jej centrala mieści się w Bostonie. Do Digitas Inc. należą trzy agencje: Digitas, zajmująca się mediami cyfrowymi i direct marketingiem, Medical Broadcasting, agencja interaktywna specjalizująca się w branżach medycznej i biotechnologicznej oraz Modem Media, agencja mediów cyfrowych i direct marketingu. Klientami Digitas są największe na świecie koncerny tj. American Express, Astra Zeneca, AARP, Bristol-Myers Squibb, Cingular, General Motors, Heineken, HP, Kraft Foods, P&G, Whirlpool.    

Dołącz do dyskusji: Ogromna transakcja na rynku agencji mediowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl