SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Ogromny wzrost Radia Plus po zmianie formatu na disco

W II kwartale 2013 na pozycji lidera słuchalności wśród sieci radiowych w Polsce uplasowała się Eska. Największy, wynoszący aż 250 proc., wzrost odnotowało Radio Plus, które od kwietnia br. zmieniło format muzyczny.

Leszek Kozioł

Leszek Kozioł

Udział Radia Eska w II kwartale br. wyniósł 8 proc., czyli 0,03 pkt. proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z najnowszych danych Radio Track Millward Brown przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu uplasowało się Audytorium 17 (17 rozgłośni radia publicznego) z udziałem wynoszącym 5 proc. (wzrost o 0,1 pkt. proc.). Trzecią lokatę zajęły należące do Agory Złote Przeboje, notując udział na poziomie 3,4 proc., taki sam jak rok wcześniej.

Piąta pozycja należała do Radia Plus, które od kwietnia br. zmieniło format muzyczny z soft AC  na disco. Zmianie uległ również program sieci - odświeżono formułę dotychczasowych pasm, a na antenie pojawiły się nowe audycje i nowi prowadzący (poznaj szczegóły). Udział Radia Plus w II kwartale br. wyniósł 2,4 proc., czyli aż o 1,7 pkt. proc. (248 proc.) więcej niż rok wcześniej. Stało się tak, mimo że na początku wielu słuchaczy nie było zadowolonych ze zmian wprowadzonych w rozgłośni (więcej na ten temat).

- Jesteśmy w bardzo wczesnym etapie zmian programowych i muzycznych w sieci Plus, ale osiągnięty już wzrost słuchalności jest pozytywnym sygnałem, że słuchacze zauważyli nową na polskim rynku ofertę i chętnie z niej korzystają. To musi cieszyć, bo dawno nie widziałem tak szybkich wzrostów słuchalności, szczególnie, że działamy dzisiaj na bardzo konkurencyjnym rynku - mówi Wirtualnemedia.pl Leszek Kozioł, prezes Porozumienia Radiowego Plus i wiceprezes Grupy Radiowej Time.

Kozioł zapowiada, że prace nad programem i promocją Radia Plus potrwają do końca roku (jesienią planowana jest duża kampania promocyjna). Nadawca chciałby, aby pod koniec roku, sieć miała 4-5 proc. udziału w rynku. - Czy uda się je osiągnąć zależeć będzie od wielu czynników, które zależą nie tylko od nas - mówi Kozioł.

Udział w czasie słuchania%

Kwiecień : czerwiec 2013

kwiecień: czerwiec 2012

kwiecień: czerwiec 2011

kwiecień : czerwiec 2010

Radio ESKA

8,0%

7,7%

7,8%

7,3%

Audytorium 17

5,0%

4,9%

5,4%

5,4%

Złote Przeboje

3,4%

3,4%

3,0%

2,6%

RMF MAXXX

3,2%

3,3%

3,5%

3,1%

Radio Plus

2,4%

0,7%

0,9%

0,9%

Radio Wawa

0,9%

0,8%

0,9%

0,6%

PLANETA FM

0,9%

0,9%

1,1%

1,2%

Antyradio

0,5%

0,5%

0,6%

0,7%

Radio Roxy

0,4%

0,2%

0,2%

0,1%

 

Dane za ostatni rok.

Udział w czasie słuchania%

kwiecień : czerwiec 2013

styczeń 2013 : marzec 2013

październik : grudzień 2012

lipiec 2012 : wrzesień 2012

kwiecień : czerwiec 2012

Radio ESKA

8,0%

8,7%

8,0%

7,8%

7,8%

Audytorium 17

5,0%

5,9%

5,7%

5,1%

4,9%

Złote Przeboje

3,4%

3,5%

4,0%

3,5%

3,4%

RMF MAXXX

3,2%

3,2%

3,3%

3,2%

3,4%

Radio Plus

2,4%

0,9%

0,8%

1,0%

0,7%

Radio Wawa

0,9%

0,8%

1,1%

0,9%

0,8%

PLANETA FM

0,9%

0,8%

0,9%

0,9%

0,9%

Antyradio

0,5%

0,7%

0,6%

0,6%

0,5%

Radio Roxy

0,4%

0,3%

0,3%

0,3%

0,2%

  N=

21035

21053

21048

21048

21080


Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Ogromny wzrost Radia Plus po zmianie formatu na disco

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
kamil
Radio Plus może jeszcze przegonić RMF Maxxx w czasie tych wakacji.Panie Rzepka szacun.
49 12
odpowiedź
User
łaizik
pozostał jeszcze jeden format,disco polo, kto się odważy?
32 9
odpowiedź
User
analityk
Podobno TVN też zmienia formułę na disco polo. Domagają się tego słoiki :-)
34 28
odpowiedź
User
Grzegorz
Time pokazał euroklozetowi jak się robi radio! Brawo Panie Prezesie!
47 18
odpowiedź
User
u96
"Grzegorz" napisał(a): Time pokazał euroklozetowi jak się robi radio! Brawo Panie Prezesie!


Jak się robi Radio? Chyba jak się robi słuchalność. Tylko czy reklamodawcy będą chcieli mieć coś wspólnego z tego typu formatem? Zobaczymy ile zarobi nowy Plus bo o zakład idę że w pakietach będzie musiał być'przemycany'.
18 31
odpowiedź