OKO.press i Krzysztof Gonciarz z Koronami Równości od Kampanii Przeciw Homofobii

W tegorocznej edycji plebiscytu Korony Równości organizowanego przez Kampanię Przeciw Homofobii w kategorii media nagrodzony został serwis OKO.press, a nagrodę specjalną otrzymał youtuber Krzysztof Gonciarz.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
OKO.press i Krzysztof Gonciarz z Koronami Równości od Kampanii Przeciw Homofobii
Krzysztof Gonciarz, fot. Emilia Oksentowicz/ kolekty.kolektyw

OKO.press otrzymało Koronę Równości za to, że od swojego startu „konsekwentnie dokumentuje życie społeczno-polityczne”, a także „wnikliwie i z oddaniem analizuje wydarzenia dotyczące społeczności LGBT w Polsce”.

W uzasadnieniu zwrócono też uwagę, że w lutym br. serwis wysłał 52 wiadomości do unijnych partnerów polskich gmin i regionów, które przyjęły uchwałę, że są strefą „wolną od ideologii LGBT”.

- Gonciarz wie, jak wykorzystać swój wpływ do tego, by sprzeciwiać się mowie nienawiści. Nie pozostaje obojętny wobec bieżących wydarzeń w kraju wiedząc, że teraz liczy się każdy, nawet niewielki gest. A przede wszystkim pokazuje, że w każdym formacie działań, także tych komediowych, można znaleźć przestrzeń na to, by powiedzieć nie agresji, ignorancji i homofobii - tak nagrodę dla niego uzasadniła Kampania Przeciw Homofobii.

Nagrodę specjalną otrzymał też Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar. W innych kategoriach konkursowych nagrodzeni natomiast zostali uczestniczka Powstania Warszawskiego Wanda Traczyk-Stawska (kategoria Zaangażowanie społeczne), twórcy Atlasu Nienawiści (Równe traktowanie), posłanka Agnieszka Dziemianowicz-Bąk (Życie polityczne), adwokat Anna Błaszczak-Banasiak (Prawo).

 

O nagrodach zdecydowali internauci w głosowaniu zorganizowanym przez Kampanię Przeciw Homofobii. To druga edycja plebiscytu Korony Równości.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"