SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Oko.Press, "Polityka", naTemat i AWR Korso z finansowaniem z Google

Fundacja Kontroli Obywatelskiej OKO (wydawca Oko.Press), naTemat.pl, Polityka oraz AWR Korso są wśród 47 wydawców medialnych z całej Europy, którzy wygrali pierwszy konkurs Google News Initiative Innovation Challenge for Europe i otrzymają finansowanie na realizację innowacyjnych projektów wspierających rozwój mediów.

Article

Konkurs Google News Initiative Innovation Challenge for Europe dla europejskich wydawców medialnych. ma na celu  projektu wsparcie pomysłów, które pomagają mediom rozwijać nowe modele wspierania ich działalności i stabilności biznesowej. Spośród 605 nadesłanych zgłoszeń wyłoniono 47 projektów z 21 państw, które mogły uzyskać wsparcie do wysokości 150 tysięcy dolarów.

Wydawcy z Polski docenieni przez Google

Konkurs był skierowany do wydawców z mniejszych redakcji, którzy zajmują się tworzeniem oryginalnych treści dziennikarskich, a zgłoszone projekty mają na celu tworzenie bardziej stabilnego, rozwojowego i różnorodnego ekosystemu informacyjnego. 34% zgłoszeń stanowiły projekty mediów lokalnych i regionalnych, a 25% pochodziło od wydawców działających tylko w internecie. Najpopularniejsze zagadnienia poruszane przez zgłoszone projekty stanowiły odpowiadanie na potrzeby odbiorców i budowanie lokalnych społeczności.

Wśród mediów, których projekty zostały wyłonione w konkursie, jest czterech polskich wydawców informacyjnych. AWR Korso otrzymało finansowanie na  projekt rozszerzania zasięgu lokalnych portali w Polsce poprzez stworzenie uniwersalnego modelu budowania lokalnych usług informacyjnych w języku ukraińskim.

Wydawca serwisu naTemat.pl: zrealizuje projekt “Tip the journalist” - system pozwalającego na “tipowanie” autorów przez czytelników w podziękowaniu za konkretny artykuł.

- Tip the journalist to innowacyjne podejście do tematu płacenia za treści w internecie. Mimo wszystko Polacy robią to raczej niechętnie, nie zawsze chcą płacić za dostęp do informacji, a często i wspierać całego medium. Dlatego my stawiamy na zupełnie inną relację na linii czytelnik-autor. Skoro żyjemy w kulturze tipowania w wielu gałęziach usług, to dlaczego nie można bezpośrednio docenić dziennikarza, który dostarczył nam soczysty materiał tekstowy, podcastowy czy wideo? Zwłaszcza, że cała kwota napiwku trafi do niego jako dodatek, więc mowa tutaj naprawdę o faktycznym podziękowaniu za materiał dziennikarski” – mówi Michał Mańkowski, redaktor naczelny, dyrektor operacyjny i członek zarządu Grupy naTemat. 

Fundacja Kontroli Obywatelskiej OKO (portal Oko.press) ze wsparciem Google opracuje  “Czytelniczy Zestaw Antydezinformacyjny”.

- Projekt wsparty przez Google News Initiative pozwoli nam stworzyć Czytelniczy Zestaw Antydezinformacyjny, czyli pakiet trzech prostych narzędzi, które pomogą naszym czytelnikom i czytelniczkom skuteczniej stawiać czoła dezinformacji. W skład tego pakietu wchodzą: nowy, interaktywny fałszomierz OKO.press, interaktywne wizualizacje danych oraz system rekomendacji treści, którego celem jest nie tylko podpowiadanie czytelnikom podobnych treści, ale także przełamywanie baniek informacyjnych. Cały pakiet pozwoli naszej publiczności lepiej zapamiętywać informacje, zwiększy zaangażowanie czytelników i darczyńców,  a nam pomoże skuteczniej docierać do różnych grup odbiorczych z jakościowymi treściami." - zaznacza Jarosław Głasek z Oko.press.

Wydawca tygodnika "Polityka" otrzymał grant na samoobsługowe, elastyczne grupowe prenumeraty dla czytelników i czytelniczek mniej skłonnych do kupowania indywidualnej prenumeraty ze względu na mniejsze dostępne środki lub mniejszą konsumpcję treści.

Wydawcy wyłonieni w konkursie będą pracować nad projektami w najbliższych miesiącach, a rezultatami podzielą się z szerszym ekosystemem medialnym po ich zakończeniu.

Dołącz do dyskusji: Oko.Press, "Polityka", naTemat i AWR Korso z finansowaniem z Google

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl