SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

OKO.press zyskuje użytkowników i wyprzedziło serwis „Krytyki Politycznej”, w dół KODuj24.pl

Serwis OKO.press w sierpniu i wrześniu notował więcej użytkowników niż w dwóch pierwszych miesiącach swojego działania, natomiast odwiedzalność KODuj24.pl znacznie zmalała, wskutek czego został on wyprzedzony przez witrynę „Krytyki Politycznej”.

Article

KODuj24.pl został uruchomiony na początku czerwca br., a OKO.press - w drugiej połowie tamtego miesiąca. Według badania Gemius/PBI pierwszy serwis w czerwcu odwiedziło 388,5 tys. realnych użytkowników, którzy wykonali w nim 1,35 mln odsłon i spędzili 19,1 tys. godzin (na każdego odwiedzającego przypadły niecałe 3 minuty).

W kolejnych miesiącach witryna notowała słabsze wyniki. W lipcu internauci spędzili na niej co prawda 34,9 tys. godzin, ale zanotowała tylko 209,6 tys. użytkowników i 884,8 tys. odsłon. We wrześniu statystyki były mniej więcej dwukrotnie niższe od lipcowych: 128,5 tys. użytkowników, 388,7 tys. odsłon i prawie 3 tys. godzin korzystania przez internautów.

KODuj24.pl jest oficjalnym serwisem Komitetu Obrony Demokracji, redaktorem naczelnym jest Magda Jethon, była szefowa radiowej Trójki, a współpracownikami m.in. Jerzy Sosnowski, Krystyna Kofta i Krzysztof Łuszczewski.

KODuj24.pl 2016 roku

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

zasięg

czerwiec

388 524

1 354 424

19 141

1,52%

lipiec

206 564

884 758

34 948

0,82%

sierpień

148 179

445 374

5 635

0,60%

wrzesień

128 539

388 738

2 959

0,51%

Z kolei OKO.press w czerwcu odwiedziło 251,3 tys. internautów, którzy wykonali 1,36 mln odsłon i korzystali ze strony łącznie przez 44,1 tys. godzin (co daje średnio 10,5 minuty na każdego).

W kolejnych miesiącach notował mniej odsłon (w sierpniu i wrześniu po ok. 1,1 mln) i wielokrotnie krótszy czas korzystania, natomiast więcej użytkowników - w sierpniu było ich 358,6 tys., a we wrześniu 281,2 tys.

Pod koniec października redaktor naczelny OKO.press Piotr Pacewicz zaapelował do interneutów o wsparcie finansowe serwisu. W efekcie w ciągu 10 dni nieco ponad 2 tys. osób przekazało w sumie 122 tys. zł.

OKO.press 2016 roku

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

zasięg

czerwiec

251 256

1 362 169

44 132

0,99%

lipiec

200 901

783 361

12 563

0,80%

sierpień

358 619

1 135 606

22 672

1,45%

wrzesień

281 157

1 065 497

17 529

1,11%

W sierpniu i wrześniu OKO.press notowało wyższe statystyki niż serwis „Krytyki Politycznej”, a KODuj24.pl - niższe. Krytykapolityczna.pl w sierpniu miała 228 tys. użytkowników, 713,1 tys. odsłon i 5,4 tys. godzin korzystania, a we wrześniu - 263,7 tys. użytkowników, 859,1 tys. odsłon i 6,8 tys. godzin korzystania.

Z kolei wielokrotnie więcej użytkowników i odsłon miały czołowe serwisy określane jako prawicowe lub konserwatywne. We wrześniu Niezalezna.pl (związana z „Gazetą Polską Codziennie” i „Gazetą Polską”) zanotowała 1,61 mln użytkowników, 19,69 mln odsłon i 363,4 tys. godzin korzystania, wPolityce.pl - 1,44 mln użytkowników, 32,58 mln odsłon i 922,3 tys. godzin, a Fronda.pl - 590,5 tys. użytkowników, 5 mln odsłon i 123,5 tys. godzin.

Przy czym parę lat temu wszystkie te witryny osiągały zdecydowanie niższą odwiedzalność. W 2012 roku wPolityce.pl miało miesięcznie od 147 do 365 tys. użytkowników, Niezalezna.pl - od 181 do 374 tys., a Fronda.pl - od 132 do 217 tys.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: OKO.press zyskuje użytkowników i wyprzedziło serwis „Krytyki Politycznej”, w dół KODuj24.pl

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
.Niedouczony Ryszard
Ale jak to? Nikogo już nie interesuje strona KOD? Nie może być! Sama była szefowa Trójki przecież ją prowadzi. Taki ekstra dziennikarz, a zainteresowanie jak śniegiem w lipcu.
35 19
odpowiedź
User
Wesoły
Sama superprawicowa Fronda ma mniej więcej tyle użytkowników co te 3 superlewicowe portale. Ona zyskuje, a tamte lecą na łeb na szyję. Spadek dwukrotny w ciągu 2-4 mies. to dramat.
29 18
odpowiedź
User
witam
Brawo prawicowy internet. Mamy dość lewicowego bełkotu.
26 21
odpowiedź
User
conf
ciekawe - skoro rośnie oko w statystykach, to po co żebrzą o dofinansowanie ich - nie słyszeli o czymś taki m jak biznes plan;)? a może łatwiej wiecznie żyć z cudzych czy państwowych niż samemu zarobić ?:)
22 16
odpowiedź
User
conf
a najlepsza jest końcówka:)- cały artykuł o lewicowych portalikach z wykresami i tabelkami ,jakie to super wyniki mają , a na samym dole dosłownie trzy zdania na krzyż , że taka niezależna, zjada je wszystkie na śniadanie;)
27 15
odpowiedź