SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Onet liderem - Wirtualnemedia.pl po raz pierwszy w ścisłej czołówce najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

W lipcu najczęściej cytowanymi redakcjami w Polsce były Onet, Wirtualna Polska i TVN24 - wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. Debiut w ścisłym gronie piętnastu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce notują Wirtualnemedia.pl, które były cytowane przeszło tysiąc razy.

Miejsce pierwsze w lipcowym rankingu najczęściej cytowanych mediów kolejny miesiąc należy do serwisu Onet. Na jego informacje powoływano się 4850 razy. Podium uzupełniają Wirtualna Polska (4025 cytowań, awans o dwie pozycje) oraz TVN24 (3316 cytowań). Aż o dziesięć oczek wzrosła pozycja Polskiego Radia 24, które uplasowało się na dziewiątym miejscu ze wzrostem o ponad 100 proc. niż w czerwcu, z wynikiem 1,2 tys. cytowań.

Redakcja Wirtualnemedia.pl w lipcu po raz pierwszy znalazła się w ogólnym rankingu zestawienia, na miejscu 14., wyprzedzając TVP Info. Nasza redakcja awansowała o dwie pozycje względem czerwca. To nasz najlepszy wynik w historii zestawień Instytutu Monitorowania Mediów.

W rankingu piętnastu najczęściej cytowanych mediów w Polsce znalazły się cztery portale internetowe, trzy rozgłośnie radiowe, pięć tytułów rasowych i trzy stacje telewizyjne.

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

W rankingu tytułów prasowych za lipiec 2021 pierwsze miejsce utrzymuje "Rzeczpospolita" z wynikiem 2,8 tys. materiałów w innych mediach. Drugie miejsce w kategorii ze wzrostem o jedno oczko zajęła "Gazeta Wyborcza" z liczbą blisko 1,4 tys. cytowań.

Pozycję trzecią również ze zmianą w górę o jedno miejsce zajmuje Super Express (1,3 tys.). Najwyższy wzrost dotyczy natomiast tytułu "Nasz Dziennik" – zmiana o czternaście pozycji w stosunku do czerwca br.

Liderzy mediów internetowych

Niezmiennym zwycięzcą w kategorii serwisów internetowych pozostaje Onet, przed WP i Interią. Czwarte miejsce ze wzrostem o jedno oczko zajmują Wirtualnemedia. Redakcja, powołując się na swoje źródła, między innymi informowała, że Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie wyklucza cofnięcia koncesji wszystkim stacjom TVN, jeżeli wejdą w skład grupy, jaka powstanie po fuzji Warner Media z Discovery.

Najczęściej cytowane periodyki

W kategorii tygodników i dwutygodników na miejsce pierwsze kategorii awansowała aż o pięć pozycji "Gazeta Polska", cytowana w innych mediach łącznie 337 razy. Za nią tygodnik "Wprost" z liczbą 259 powołań.

Podium zamyka natomiast "Newsweek" (219) wraz ze wzrostem o jedno oczko.

W kategorii miesięczników i dwumiesięczników pierwsze miejsce zajmuje "Twój Styl", cytowany w lipcu łącznie 146 razy między innymi za sprawą wywiadu na łamach sierpniowego numeru z aktorką Anną Dereszowską.

Najczęściej cytowane stacje telewizyjne i radiowe

Pozycję najbardziej opiniotwórczej stacji radiowej w kraju niezmiennie zajmuje RMF FM, na którą dziennikarze innych redakcji powoływali się w lipcu blisko 1,5 tys. razy. Miejsce drugie w rankingu zajmuje Polskie Radio 24, które cytowano w innych mediach prawie 1,3 tys. razy. Podium zamyka Program Pierwszy Polskiego Radia z liczbą 1 tys. wzmianek


Podium kategorii telewizyjnej zajęły kolejno TVN24 (3,3 tys. cytowań), Polsat News (2,2 tys.) oraz TVP Info (933). Na miejscu czwartym ze wzrostem o jedną pozycję w kategorii, uplasował się TVN (760). O trzy miejsca wzrosła również pozycja TV Republika (306 powołań), do której najczęściej odnoszono się w związku z rozmową stacji z wiceministrem zdrowia Waldemarem Kraską na temat konieczności szczepień, które mogą uchronić kraj przed czwartą falą i dodatkowymi restrykcjami.

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za lipiec niezmiennie tworzą redakcje "Rzeczpospolitej", "Dziennika Gazety Prawnej" i "Pulsu Biznesu" z liczbą kolejno 2,8 tys., 1,2 tys. i 290.

Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: Money, Business Insider, Bankier, WNP oraz 300gospodarka.

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Liderem kategorii mediów regionalnych w lipcu 2021 pozostaje Radio Wrocław, na które inne redakcje w kraju powoływały się w lipcu 194 razy. Rozgłośnia gościła na antenie między innymi ministra zdrowia Adama Niedzielskiego, którego pytano o sytuację szczepień w kraju.

Wzrost o sześć oczek odnotowało Radio Poznań, plasując się tym samym na miejscu trzecim z wynikiem 100 wzmianek.

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 42 799 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 lipca 2021 roku.

Dołącz do dyskusji: Onet liderem - Wirtualnemedia.pl po raz pierwszy w ścisłej czołówce najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

22 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
HALINA
JAK JA SIĘ CIESZĘ ,ŻE ZNOWU ONET JEST NAJLEPSZY.WŁAŚCIWIE DLACZEGO JA SIĘ DZIWIĘ ,PRZECIEŻ TAM SĄ SAMI PROFESJONALIŚCI.ANDRZEJ ,BARTEK JANUSZ ,KAMIL.SUPER EKIPA.TAK TRZYMAĆ. POWODZENIA.
odpowiedź
User
3e2
o kur. plotkarski pudelek ma więcej niż cała GW do kupy wzięta
odpowiedź
User
LGBTQRTWPY+
Opiniotwórczych czyli propagandowych. Nazywajmy rzeczy po imieniu
odpowiedź