Onet liderem - Wirtualnemedia.pl po raz pierwszy w ścisłej czołówce najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

W lipcu najczęściej cytowanymi redakcjami w Polsce były Onet, Wirtualna Polska i TVN24 - wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. Debiut w ścisłym gronie piętnastu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce notują Wirtualnemedia.pl, które były cytowane przeszło tysiąc razy.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Miejsce pierwsze w lipcowym rankingu najczęściej cytowanych mediów kolejny miesiąc należy do serwisu Onet. Na jego informacje powoływano się 4850 razy. Podium uzupełniają Wirtualna Polska (4025 cytowań, awans o dwie pozycje) oraz TVN24 (3316 cytowań). Aż o dziesięć oczek wzrosła pozycja Polskiego Radia 24, które uplasowało się na dziewiątym miejscu ze wzrostem o ponad 100 proc. niż w czerwcu, z wynikiem 1,2 tys. cytowań.

Redakcja Wirtualnemedia.pl w lipcu po raz pierwszy znalazła się w ogólnym rankingu zestawienia, na miejscu 14., wyprzedzając TVP Info. Nasza redakcja awansowała o dwie pozycje względem czerwca. To nasz najlepszy wynik w historii zestawień Instytutu Monitorowania Mediów.

W rankingu piętnastu najczęściej cytowanych mediów w Polsce znalazły się cztery portale internetowe, trzy rozgłośnie radiowe, pięć tytułów rasowych i trzy stacje telewizyjne.

grafika

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

W rankingu tytułów prasowych za lipiec 2021 pierwsze miejsce utrzymuje "Rzeczpospolita" z wynikiem 2,8 tys. materiałów w innych mediach. Drugie miejsce w kategorii ze wzrostem o jedno oczko zajęła "Gazeta Wyborcza" z liczbą blisko 1,4 tys. cytowań.

Pozycję trzecią również ze zmianą w górę o jedno miejsce zajmuje Super Express (1,3 tys.). Najwyższy wzrost dotyczy natomiast tytułu "Nasz Dziennik" – zmiana o czternaście pozycji w stosunku do czerwca br.

grafika

Liderzy mediów internetowych

Niezmiennym zwycięzcą w kategorii serwisów internetowych pozostaje Onet, przed WP i Interią. Czwarte miejsce ze wzrostem o jedno oczko zajmują Wirtualnemedia. Redakcja, powołując się na swoje źródła, między innymi informowała, że Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie wyklucza cofnięcia koncesji wszystkim stacjom TVN, jeżeli wejdą w skład grupy, jaka powstanie po fuzji Warner Media z Discovery.

grafika

Najczęściej cytowane periodyki

W kategorii tygodników i dwutygodników na miejsce pierwsze kategorii awansowała aż o pięć pozycji "Gazeta Polska", cytowana w innych mediach łącznie 337 razy. Za nią tygodnik "Wprost" z liczbą 259 powołań.

Podium zamyka natomiast "Newsweek" (219) wraz ze wzrostem o jedno oczko.

grafika

W kategorii miesięczników i dwumiesięczników pierwsze miejsce zajmuje "Twój Styl", cytowany w lipcu łącznie 146 razy między innymi za sprawą wywiadu na łamach sierpniowego numeru z aktorką Anną Dereszowską.

grafika

Najczęściej cytowane stacje telewizyjne i radiowe

Pozycję najbardziej opiniotwórczej stacji radiowej w kraju niezmiennie zajmuje RMF FM, na którą dziennikarze innych redakcji powoływali się w lipcu blisko 1,5 tys. razy. Miejsce drugie w rankingu zajmuje Polskie Radio 24, które cytowano w innych mediach prawie 1,3 tys. razy. Podium zamyka Program Pierwszy Polskiego Radia z liczbą 1 tys. wzmianek

grafika

Podium kategorii telewizyjnej zajęły kolejno TVN24 (3,3 tys. cytowań), Polsat News (2,2 tys.) oraz TVP Info (933). Na miejscu czwartym ze wzrostem o jedną pozycję w kategorii, uplasował się TVN (760). O trzy miejsca wzrosła również pozycja TV Republika (306 powołań), do której najczęściej odnoszono się w związku z rozmową stacji z wiceministrem zdrowia Waldemarem Kraską na temat konieczności szczepień, które mogą uchronić kraj przed czwartą falą i dodatkowymi restrykcjami.

grafika

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za lipiec niezmiennie tworzą redakcje "Rzeczpospolitej", "Dziennika Gazety Prawnej" i "Pulsu Biznesu" z liczbą kolejno 2,8 tys., 1,2 tys. i 290.

Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: Money, Business Insider, Bankier, WNP oraz 300gospodarka.

grafika
grafika

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Liderem kategorii mediów regionalnych w lipcu 2021 pozostaje Radio Wrocław, na które inne redakcje w kraju powoływały się w lipcu 194 razy. Rozgłośnia gościła na antenie między innymi ministra zdrowia Adama Niedzielskiego, którego pytano o sytuację szczepień w kraju.

Wzrost o sześć oczek odnotowało Radio Poznań, plasując się tym samym na miejscu trzecim z wynikiem 100 wzmianek.

grafika

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 42 799 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 lipca 2021 roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski