opengsm.pl naruszył kodeks reklamowy; 'haniebna reklama'

Komisja Etyki Reklamy uznała, że billboardy serwisu opengsm.plnaruszają kodeks branżowy. Kontrowersyjna kreacja pokazuje dwóchmężczyzn i kobietę przed pisuarami oraz hasło "Trzeba porównać".

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Komisja Etyki Reklamy zajęła się reklamami outdoorowymi serwisuopengsm.pl na podstawie skargi otrzymanej w tej sprawie. Jeden zodbiorców ocenił, że kreacja graficzna pokazująca dwóch mężczyzn ikobietę przed pisuarami wraz z hasłem "Trzeba porównać" jest"prymitywna, wulgarna, bez związku z telefonią komórkową i wręczchamska". W proteście - dotyczącym nośników umieszczonych wKrakowie - oceniono również, że "w przestrzeni publicznejpapieskiego miasta, który swego czasu był także Europejskim Miastemkultury, umieszczanie takich reklam jest haniebne i karygodne".

Na podstawie skargi reklamie postawiono zarzuty sprzeczności zdobrymi obyczajami i poczuciem odpowiedzialności społecznej,uchybiania godności człowieka oraz wprowadzania klientów w błąd.Odpowiedzialna za tę akcję firma Open Connect zbyt późno złożyławyjaśnienia, dlatego nie były one brane pod uwagę podczasrozpatrywania tej sprawy.

Komisja Etyki Reklamy oceniła, że kampania narusza dobreobyczaje, ponieważ do jej kontrowersyjnego przekazu zostało źledobrane medium outdoorowe. W konsekwencji instytucja uznała, żereklama łamie przepisy kodeksu branżowego.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Agnieszka Woźniak-Starak wraca do "Pytania na śniadanie". Wiemy, kim będzie jej partner i kiedy debiut [TYLKO U NAS]

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem

Finał sukcesji po polsku. Dzieci prawomocnie wygrywają z Zygmuntem Solorzem