SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Projekt „Opowiadamy Polskę Światu” tym razem dotyczy post-pandemicznej gospodarki

W piątek startuje najnowsza odsłona projektu Instytutu Nowych Mediów pt. „Opowiadamy Polskę Światu” - tym razem poświęcona gospodarce po pandemii. Hasłem przewodnim jest tym razem „Dekada Europy Centralnej”. Przy projekcie współpracowali: Polska Agencja Prasowa, Ministerstwo Spraw Zagranicznych i Giełda Papierów Wartościowych.  Teksty napisali m.in. prezydent Andrzej Duda, czy szef OECD - Jose Angel Gurria.

To kolejna już część projektu, w którym dotychczas uczestniczyło kilkadziesiąt mediów z ponad 50 krajów. „Opowiadamy Polskę światu” jest brandem Instytutu Nowych Mediów. Dotychczas zrealizowano wysyłkę tekstów do mediów na całym świecie przy okazji 80-lecia wybuchu II wojny światowej, udziału Polski w Forum Ekonomicznym w Davos, 75. wyzwolenia obozu w Auschwitz, 100-lecia urodzin Jana Pawła II, 100. rocznicy Bitwy Warszawskiej, 40-lecia „Solidarności”, rocznicy odzyskania niepodległości czy 50-lecia Grudnia 1970.

„Opowiadamy Polskę światu: Dekada Europy Centralnej”

Tym razem tematem nie jest historia i przeszłość, ale przyszłość, gospodarka i polska nauka. W najnowszej odsłonie ekonomiści i politycy z Europy Centralnej przekonują, że to właśnie ten region Europy najszybciej wyjdzie z dużymi wzrostami po ustąpieniu pandemii. Do mediów zagranicznych trafiły z Warszawy i Paryża (projekt realizowany jest też przez oddział Instytutu Nowych Mediów w Paryżu) teksty m.in. sekretarza generalnego OECD Angela Gurii, prezydenta Andrzeja Dudy, szefa Giełdy Papierów Wartościowych Marka Dietla, wybitnych ekonomistów Branko Milanovića czy prof. Timo Baasa, historyka Emila Brixa, czeskich ekonomistów Petra Sklenára i Pavla Ryski.

- Nie było dotąd tak dużego pod kątem zasięgu i wpływu projektu wizerunku Polski, od ponad dwóch dekad obserwuję z wielką uwagą ten rynek, cieszę się że to się udaje – mówi Eryk Mistewicz, prezes Instytutu Nowych Mediów. I podkreśla, że od 2020 r. teksty publikowane w zagranicznej prasie są jako efekt działań PR, nie płatna reklama. – To nie reklama, nie przestrzenie marketingowe, ale projekty międzyredakcyjne, zainteresowanie redakcji zagranicznych naprawdę wysokiej jakości tekstami z naszego regionu. To jest możliwe, choć wymaga perfekcyjnej współpracy z wieloma partnerami. Daje też większą satysfakcję – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Eryk Mistewicz, prezes Instytutu Nowych Mediów.

Największy zasięg zanotowały teksty wysyłane mediom na świecie w związku z rocznicą Bitwy Warszawskiej (554,9 mln zasięgu za sprawą emisji w 36 krajach - dane: PAP Media Intelligence) i 40-lecia „Solidarności” (1.014.000.000 czyli ponad miliardowy zasięg emisji w 38 krajach, w tym w dużych portalach anglo-, rosyjsko-, hiszpańskojęzycznych). Teksty z projektu publikowane były w największych tytułach europejskich, ale także w Izraelu, Wenezueli, Argentynie, Meksyku, RPA, Senegalu, Iraku, Algierii, Indonezji, Tajlandii, Australii, aż po Nową Zelandię i Timor Wschodni. Jak będzie tym razem? – Tego nie wiadomo. Zawsze dopiero po realizacji mamy podsumowanie, często realizacje są w kilka, albo nawet kilkanaście dni od dnia preferowanej przez nas emisji. To nie emisje reklamowe gdzie „zapłacone = realizacja” - podsumowuje Eryk Mistewicz.

Wśród autorów tekstów w „Opowiadamy Polskę światu” byli dotąd: prof. Andrzej Nowak, prof. Wojciech Roszkowski, Andrzej Duda, Mateusz Morawiecki, Piotr Gliński, Jan Rokita, Ryszard Bugaj, czy o. Maciej Zięba.Publikowane są także teksty uznanych zachodnich historyków i liderzy opinii: Rogera Moorhouse’a, sir Anthony’ego Beevora, Jacka Fairweathera, Allena Paula, Dermota Turinga, JochenaBöhlera, prof. George’a Weigla, Timothy’ego Snydera, Bernarda Guetty, Chantal Delsol czy RoccaButtiglionego.

- Najczęściej słyszymy od dziennikarzy zagranicznych dziennikarzy, tygodników czy portali: „Macie tak fantastyczne historie, dlaczego o nich nie słyszeliśmy?”. I cieszymy się znajdując duży rezonans tekstów o Polakach deszyfrujących Enigmę, rodzinie Ulmów, rewolcie „Solidarności”, rotmistrzu Witoldzie Pileckim, czy mniej znanych historiach, mikronarracjach rozchodzących się tak szeroko w świecie. Im bardziej uniwersalna historia, tym większy jej zasięg - mówi nam Michał Kłosowski, szef projektów zagranicznych Instytutu Nowych Mediów.

Wszystkie teksty z projektu „Opowiadamy Polskę światu” publikowane są w języku polskim i w innych językach także na portalu WszystkoCoNajwazniejsze.pl. Redakcja miesięcznika „Wszystko Co Najważniejsze” (red. naczelny prof. Michał Kleiber, wydawcą jest Instytut Nowych Mediów) stanowi bazę pracy dziennikarzy pracujących nad projektem, kierowanych przez Michała Kłosowskiego, z-cę red. naczelnego tytułu.

Najnowszy projekt „Opowiadamy Polskę światu: Dekada Europy Centralnej” został zrealizowany we współpracy z Giełdą Papierów Wartościowych, Ministerstwem Spraw Zagranicznych i Polską Agencją Prasową.

Instytut Nowych Mediów to fundacja zajmująca się m.in. promocją polskiego stanowiska za granicą. Na początku ub. r. współorganizowała wraz z Polską Fundacją Narodową kampanię edukacyjną „The truth that must not die”, w ramach której publikowano teksty (m.in. premiera Mateusza Morawickiego i prezydenta Andrzeja Dudy) dotyczące „prawdy o Polsce”.

Dołącz do dyskusji: Projekt „Opowiadamy Polskę Światu” tym razem dotyczy post-pandemicznej gospodarki

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jestescienaiwni
Pandemia? Kłamstwa i korupcji
odpowiedź
User
Hej
Czy ten tekst napisał sam pan Mistewicz? Pół weryfikacji jego słów nie ma.
odpowiedź