Optymizm konsumencki Polaków wciąż rekordowo wysoki

Nastroje społeczne Polaków w październiku nadal utrzymują się na wysokim poziomie, podobnie jak w poprzednim miesiącu. Wskaźnik Optymizmu Konsumentów po raz kolejny pobił rekord w ostatnich dwóch latach, osiągając wartość 106,7 pkt., czyli o 1,39 pkt. więcej niż we wrześniu. Zwiększyła się również skłonność do zakupów, której wskaźnik wzrósł o ponad 2 pkt. Pozostałe wskaźniki pozostały na podobnym poziomie jak w poprzednim miesiącu.

km
km
Udostępnij artykuł:
Optymizm konsumencki Polaków wciąż rekordowo wysoki
fot. Shutterstock.com

Polacy nadal bardzo dobrze oceniają stan polskiej gospodarki i własnej sytuacji materialnej. Sprzyjają temu informacje o radykalnym spadku stopy bezrobocia oraz wyjątkowo dobrej kondycji budżetu państwa.

Podobny co w ubiegłym miesiącu wskaźnik bieżącej sytuacji oraz wskaźnik oczekiwań w stosunku do najbliższej przyszłości świadczą o braku zarówno mocnej krytyki obecnego rządu, jak i są rezultatem dużego zadowolenia większości społeczeństwa.

grafika

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 pkt. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego w dniach 13-17 października 2017 r. na reprezentatywnej, losowo-kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]