SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Orange Polska wprowadza cztery modele pracy. „Będziemy obserwować, jak to się sprawdza”

Spółka Orange wprowadziła z początkiem miesiąca cztery modele pracy w swoich biurach: w trybie hybrydowym, w terenie, w trybie stacjonarnym oraz w formie telepracy. Model pracy zależy od charakteru wykonywanych zadań, lecz podstawowym pozostaje model hybrydowy - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.

Siedziba Orange PolskaArticle

Model hybrydowy łączy pracę w biurze z pracą zdalną i - w dużym uproszczeniu - dotyczy pracowników, którzy przed pandemią wykonywali swoje zadania z biur - informuje rzecznik prasowy Orange Polska, Wojciech Jabczyński. W myśl nowych zaleceń firmy, od 1 września przez przynajmniej dwa dni w tygodniu pracownik powinien być w biurze, a trzy dni w tygodniu może pracować zdalnie. - Taki podział był najczęstszą opcją wskazywaną przez pracowników w przeprowadzonych wcześniej ankietach na temat powrotów do biur - mówi nam Jabczyński.

Zdalna praca? Żaden ideał

Praca zdalna w pełnym wymiarze - jak podkreśla nasz rozmówca - nie jest idealnym rozwiązaniem: ludziom brakuje bowiem bezpośrednich kontaktów, których w żaden sposób nie mogą zastąpić spotkania online.

- Bezpośrednie kontakty są bardzo ważne zarówno pod względem ludzkim, relacyjnym, ale też wspierają kreatywność, pracę zespołową. Dlatego też poszczególne zespoły będą tak planować obecności w biurze, aby w ramach tych kilku dni w tygodniu mogły spotkać się i pracować razem w jak najszerszym gronie - dodaje Wojciech Jabczyński.

Call center wróci w październiku

Istnieją jednak w Orange wyjątki od zasady „2 dni w biurze, 3 dni zdalnie", uwzględniające specyfikę pracy różnych zespołów: np. obsługa call center operatora będzie pracować w cyklach miesięcznych (1 tydzień w biurze - 3 tygodnie w domu). Jak informuje nas biuro prasowe telekomu - nowe zasady obowiązują w większości od 1 września, choć niektóre zespoły (np. call center), wrócą do biur od października, co wynika ze specyfiki przygotowań warunków do ich powrotu, zapewnienia odpowiedniego sprzętu.

W całym kraju udostępniono biura w 40 lokalizacjach, które są przygotowane na bezpieczny powrót pracowników. - Będziemy obserwować jak sprawdza się taki model pracy, a także jak będzie się rozwijać sytuacja epidemiczną i na tej podstawie podejmować ewentualne dalsze decyzje – informuje nas Wojciech Jabczyński.

Nie wszystko można zrobić zdalnie

Poza modelem hybrydowym, w Orange Polska funkcjonuje także telepraca. To rozwiązanie m.in. dla zespołów rozproszonych, których członkowie pracują nieraz w różnych lokalizacjach w kraju. Dla nich powrót do biura nie spełniłby potrzeby kontaktu ze współpracownikami, stąd w porozumieniu z przełożonym można podjąć decyzję o telepracy.

- Są też zadania, których nie można wykonywać zdalnie - np. służby techniczne pracują w dużym stopniu w terenie, tak było również w czasie pandemii. Z kolei obsługa salonów oczywiście pracuje stacjonarnie, w salonach. Salony Orange działają w ramach obowiązujących regulacji, czyli obecnie wszystkie są otwarte, zarówno te mieszczące się w centrach handlowych jak i poza nimi – mówi rzecznik Orange.

W trakcie wzbierającej czwartej fali pandemii redakcje polskich mediów w większości pozostają przy pracy hybrydowej (częściowo zdalnej, częściowo w siedzibie firmy), wprowadzonej podczas pandemii. Ich przedstawiciele podkreślają, że pracownicy przychodzący do biur zobowiązani są do przestrzegania procedur sanitarnych (m.in. zachowania dystansu, noszenia masek, dezynfekcji). Tak jest chociażby w TVN czy Polskim Radiu. - Zarząd Polskiego Radia SA utrzymał możliwość pracy zdalnej i rotacyjnej, w jednostkach, w których jest to możliwe - mówi rzeczniczka Polskiego Radia, Monika Kuś.

Przychody Orange Polska w drugim kwartale br. wzrosły o 4,5 proc., a EBITDaL - o 4 proc. Przybyło też 48 tysięcy klientów światłowodu oraz 83 tysiące klientów abonamentowych głosowych usług mobilnych. W drugim kwartale przybyło też 14 tys. klientów konwergentnych pakietów Orange Love, łącznie z konwergencji korzysta teraz ponad 1,5 mln klientów indywidualnych (o 8 proc. więcej rok do roku). Liczba obsługiwanych kart SIM w I półroczu wzrosła o 295 tys. do 16,05 mln. O 83 tys. wzrosła liczba klientów abonamentowych mobilnych usług głosowych (dla porównania w drugim kwartale ub. roku przybyło ich 65 tys.).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Orange Polska wprowadza cztery modele pracy. „Będziemy obserwować, jak to się sprawdza”

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dick
Taki model powinien pozostać na zawsze. Mniejsze biurowce, większe odstępy między biurkami...
odpowiedź
User
Norlams
Taki model powinien pozostać na zawsze. Mniejsze biurowce, większe odstępy między biurkami...


Za to budynki mieszkalne zamieniły się w biurowce ze wszystkimi tego konsekwencjami - także tymi mało fajnymi.
odpowiedź