Organizatorzy Złotych Globów z czarnoskórymi jurorami w składzie. W tle bojkot ze strony branży filmowej

Hollywoodzkie Stowarzyszenie Prasy Zagranicznej (HFPA), organizator konkursu Złotych Globów zapowiedziało rozszerzenie swojego składu do stu osób, z czego 13 procent mają stanowić czarnoskórzy jurorzy. To reakcja na zapowiedź bojkotu HFPA przez firmy PR oraz ich klientów z branży filmowej.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Organizatorzy Złotych Globów z czarnoskórymi jurorami w składzie. W tle bojkot ze strony branży filmowej

Po zakończeniu tegorocznej ceremonii Złotych Globów podniosła się fala krytyki pod adresem organizatorów tego wydarzenia, Hollywoodzkiemu Stowarzyszeniu Prasy Zagranicznej (HFPA).

Organizacji zarzucono, że w jej składzie wśród 87 członków nie ma ani jednej osoby o czarnym kolorze skóry. Według krytyków taka sytuacja w żaden sposób nie odpowiada obecnym standardom dotyczącym równości i różnorodności w rozmaitych organizacjach, także pod względem rasowym.

Wywołana do tablicy HFPA zapowiedziała podjęcie odpowiednich kroków w kierunku większej równości w łonie tej organizacji. Stowarzyszenie zadeklarowało zatrudnienie niezależnego eksperta oraz kancelarii prawnej, które mają ocenić obecną sytuację związaną z utrzymaniem standardów i zalecić właściwe rozwiązania. HFPA zapowiedziało, że to jedynie wstępne działania, a kolejne mają zostać zaproponowane w ciągu nadchodzących 60 dni.

Szybsze zmiany, w tle branżowy bojkot

Już w momencie deklaracji złożonych przez HFPA pojawiły się głosy zarzucające organizacji, że zapowiedziane przez nią działania są zbyt ogólnikowe i niejasne, i nie gwarantują odpowiednich zmian dotyczących funkcjonowania stowarzyszenia.

W efekcie tych wątpliwości ponad 100 firm branży PR w liście otwartym zapowiedziało, że jeśli HFPA nie zmieni swojej polityki to klienci obsługiwani przez sygnotariuszy listu działający w segmencie filmowym przestaną współpracować z organizatorem Złotych Globów. Wśród podmiotów, które zapowiedziały bojkot znalazły się m.in. ID, Viewpoint, The Lede Company, True Public Relations, R&C-PMK, Shelter PR, Relevant, Kovert Creative, Narrative, ImPRint, Slate PR, Independent Public Relations oraz Wolf Kasteler Public Relations.

Nacisk okazał się skuteczny. W odpowiedzi na zapowiedź bojkotu HFPA obiecała, że do końca 2021 r. rozszerzy skład organizacji do 100 członków. Według deklaracji 13 proc. tego grona będą stanowiły osoby o czarnym kolorze skóry.

W komunikacie HFPA zaznaczyła, że zdaje sobie sprawę z nieprawidłowości, do jakich doszło w funkcjonowaniu stowarzyszenia i zapowiedziała konsekwentne prace nad zwiększeniem transparentności działania.

Według zawartych ustaleń HFPA ma czas do 6 maja br. na przedstawienie szczegółowego planu związanego ze zwiększeniem rasowej różnorodności w swoich szeregach. Jeśli do tego nie dojdzie, to sygnotariusze wspomnianego listu rozpoczną bojkotowanie HFPA, co oznacza w praktyce brak współpracy pomiędzy organizacją a znaczącą częścią amerykańskiej branży filmowej.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

"Cyfrowe przebudzenie" w Kościołach. AI pisze kazania i symuluje rozmowę z Bogiem

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Nadchodzą zmiany w pisowni języka polskiego. To głębsza reforma niż w innych krajach

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Z wizytą w redakcjach. Tam byliśmy w 2025 roku

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Co oglądali Polacy
w 2025 roku? Przegląd trendów z serwisu Filmweb

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Rośnie oglądalność telewizji z opóźnieniem. Jak przewinąć kanały?

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana

Marki zwiększyły aktywność na TikToku. Znacząca zmiana