SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Orkla Media szuka partnera

W najbliższych tygodniach medialna grupa norweskiego koncernu Orkla wystąpi z ofertą współpracy do potencjalnych partnerów z branży.

- Chcemy pozyskać partnera, który uzupełniłby mocną pozycję Orkli Media na rynku prasowym w Norwegii, Danii i w Polsce. Liczymy, że będziemy mogli zbudować silny koncern ze znaczącym udziałem w całym rynku mediów - powiedział "Rzeczpospolitej" Bjorn Wiggen, dyrektor zarządzający grupy Orkla Media, która ma 51 proc. udziałów Presspubliki, wydawcy "Rzeczpospolitej". W czwartek zarząd Orkli Media oficjalnie przedstawił szefom związków zawodowych nową strategię rozwoju grupy, która zakłada wzrost poprzez sojusz albo fuzję z silnym partnerem z branży.

Wg "Rz" norweska i duńska prasa, która w piątek opisała plany grupy, poinformowała, że szwedzki koncern Bonnier już zadeklarował wstępne zainteresowanie ofertą Orkli. Bjorn Wiggen zaznacza jednak, że za wcześnie na oceny ewentualnych możliwości współpracy. Orkla Media nie będzie biernie czekała na propozycje. - To będzie inicjatywa z naszej strony. Podejmiemy niezbędne kroki w najbliższych tygodniach albo miesiącach - stwierdził Bjorn Wiggen. Nazw potencjalnych partnerów nie chciał podać. Prasanorweska jako jednego z nich wymienia grupę SBS, byłego udziałowca TVN. Analitycy wspominają o norweskiej grupie Schibsted, fińskiej Sanomie i niemieckim koncernie Axel Springer.

Fuzja oznaczałaby zmniejszenie udziału Orkli w jej grupie medialnej. Czy grupa jest gotowa oddać partnerowi kontrolny pakiet akcji? - To będzie zależało, jak duży i jak interesujący będzie nowy projekt i jaką wartość wniesie nasz partner - zaznacza Bjorn Wiggen.

Jak dodaje dla "Rz", zarząd nie określił terminu realizacji swych planów. - Postaramy się zrobić to jak najszybciej, gdyż nie chcemy utrzymywać stanu niepewności przez długi czas - zapowiada szef Orkli Media. Plany zarządu nie przewidują sprzedaży ani poszukiwania partnerów dla poszczególnych części medialnej grupy. Jak dodał, w mediach drukowanych największy potencjał wzrostu grupa widzi Polsce, pomimo bardzo silnej konkurencji na prasowym rynku. Polska będzie też bazą dla ekspansji Orkli Media na sąsiednie rynki.

Do grupy Orkla Media, jednego z największych wydawców prasy w Skandynawii (Norwegii, Danii i Szwecji), należy m.in. norweska spółka Dagspresse Norge i duńskie wydawnictwo Berlingske. W Polsce poza Presspublicą grupa ma Orklę Press, wydawcę 11 gazet regionalnych. Grupa wydaje też dzienniki na Litwie i Ukrainie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Orkla Media szuka partnera

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl