PKN Orlen rezygnuje z nazw Star i Benzina, marka Orlen także za granicą

Koncern paliwowy PKN Orlen w ciągu trzech lat wprowadzi markę Orlen na swoje stacje w Niemczech, Czechach i Słowacji, obecnie działające pod nazwami Star i Benzina. Koszt rebrandingu wyniesie kilkadziesiąt mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

O rebrandingu zagranicznych stacji Orlenu prezes firmy Daniel Obajtek poinformował w poniedziałek podczas Kongresu 590. - Rozpoczynamy strategiczny projekt rebrandingu naszej sieci detalicznej. W ciągu kilku lat wszystkie nasze stacje paliw w Europie będą funkcjonować pod jedną marką Orlen. Pierwszym etapem procesu będzie cobranding, czyli stopniowe wprowadzanie marki #ORLEN na rynki czeski, słowacki i niemiecki - stwierdził na Twitterze,

- Podjęliśmy strategiczną decyzję, że będziemy budować jedną międzynarodową markę Orlen na wszystkich rynkach, gdzie prowadzimy działalność lub sprzedawane są nasze produkty.  Już dziś jesteśmy narodowym championem - największą firmą w tej części Europy i najcenniejszą polską marką wycenianą na 4,7 mld zł - ale bez spójnego wizerunku nie wykorzystujemy w pełni naszego potencjału - tłumaczy Obajtek.

Cobranding oznacza, że logo Orlenu zostanie na razie dodane do obecnych nazw zagranicznych stacji firmy. Natomiast w ciągu trzech lat obecne marki zostaną wycofane.

- Będzie to proces, który rozłożymy na lata. Nie przewidujemy rewolucji, dlatego na tym etapie nie likwidujemy bliskich klientowi marek lokalnych w Czechach, na Słowacji i w Niemczech, ale łączymy je z logotypem Grupy Orlen. Pozwoli to zbudować rozpoznawalność marki Orlen na tych rynkach. Docelowy rebranding pozwoli nam uzyskać synergie w obszarze komunikacji i marketingu, a jego wsparciem będzie wykorzystanie naszego dalszego zaangażowania w jeden z najbardziej popularnych sportów na świecie, czyli Formułę 1 - dodaje prezes koncernu.

Od początku br. Orlen jest partnerem sponsorskim zespołu Williams Racing, w którym w bieżącym sezonie Formuły 1 jeździ Robert Kubica. Firma płaci za to ok. 40 mln zł rocznie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sigma-bis-dom-mediowy-pzu-i-orlenu-kiedy-start-firmy-nie-zerwa-wspolpracy-z-zewnetrznymi-agencjami,7170843227104897a ##

Robert Kubica występuje w wizerunkowej kampanii reklamującej markę Orlen w Niemczech, Czechach i na Słowacji.

Orlen ma ponad tysiąc stacji za granicą

Według danych z końca czerwca br. Orlen ma 584 stacje w Niemczech działające pod marką Star, 413 stacji w Czechach i jedną na Słowacji pod marką Benzina (stację na Słowacji uruchomił na początku br., we wrześniu zapowiedziano otwarcie kolejnych siedmiu). Natomiast z marki Orlen korzysta już na Litwie, gdzie ma 25 stacji.

W przypadku sklepów przy stacjach inne oznaczenia obowiązują w Niemczech - tam Orlen ma 91 punktów sprzedaży Star Connect. Na pozostałych rynkach, także w Polsce, takie sklepy działają jako Stop Cafe. W Czechach jest ich 282, a na Litwie 23.

Zdecydowanie największym rynkiem sprzedaży detalicznej dla Orlenu pozostaje Polska - koncern ma tu 1 779 stacji oraz 1 673 punków sprzedaży, z czego 420 to sklepy typu convenience działające pod marką O!Shop.

Daniel Obajtek poinformował, że zmiana marek na zagranicznych stacjach będzie kosztować kilkadziesiąt mln zł. Zwrócił uwagę, że stacje Orlenu w Niemczech i Czechach mają podobną kolorystykę, dzięki czemu te nakłady będą niższe.

grafika

Orlen ze wzrostem wpływów i zysku

W pierwszej połowie br. w segmencie detalicznym grupa kapitałowa PKN Orlen zanotowała (według nowego standardu rachunkowości MSSF 15) 18,68 mld zł przychodów, wobec 17,06 mld zł rok wcześniej. Wpływy z lekkich destylatów poszły w górę w skali roku z 6,53 do 7,09 mld zł, ze średnich destylatów - z 9,08 do 9,85 mld zł, a z produktów pozapaliwowych - z 1,45 do 1,74 mld zł.

Łączne przychody firmy zwiększyły się z 49,94 do 54,47 mld zł, a w samym drugim kwartale br. nastąpił wzrost z 26,7 do 29,23 mld zł.

=

Zysk operacyjny grupy PKN Orlen wyniósł w minionym półroczu 3,08 mld zł, a zysk netto 2,45 mld zł, wobec odpowiednio 3,79 i 2,82 mld zł rok wcześniej. Natomiast w drugim kwartale br. zysk netto zmalał w skali roku z 1,77 do 1,6 mld zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych