SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

"Own the future - One GfK" - nowa strategia grupy GfK

Firma badawcza GfK zapowiedziała wprowadzenie od 1 stycznia 2012 roku nowej strategii, która ma uwzględniać zmiany i innowacje pojawiające się w obrębie badań rynkowych.

Nowa strategia firmy "Own the future" określa kierunki rozwoju Gfk w najbliższych latach. Została ona opracowana w oparciu o wyniki uruchomionego jesienią 2010 roku projektu "Where to win and how to play", w ramach którego poddano analizie usługi GfK. Jednocześnie jest kontynuacją poprzednich strategii firmy: "Fit  for going public" (1995), "Triple Ten" (2000) oraz "Five Star Initiative" (2005).

GfK zamierza skoncentrować swoje działania w ramach dwóch obszarach badawczych – Consumer Choices oraz Consumer Experiences, które swoim zainteresowaniem obejmują cały cykl rynkowej obecności produktu, od idei, projektu, poprzez kreację, wykorzystanie mediów, przekaz reklamowy, po końcowe zachowania zakupowe konsumentów.

Badania prowadzone w ramach Consumer Choices mają koncentrować się wokół problematyki szacowania wielkości rynku, "market currencies" oraz współzależności mediów i kanałów sprzedaży. Dostarczać będą szczegółowe dane ilustrujące decyzje i zachowania  konsumenckie. Nowy sektor zasilą dane pochodzące z obecnie działającego działu Retail and Technology oraz z działu Mediów (w zakresie pomiaru konsumpcji telewizji, radia i prasy).

Z kolei Consumer Experiences ma koncentrować się na analizie zachowań i wyborów konsumentów, czerpiąc z doświadczeń dotychczasowego działu Custom Research  oraz z badań ad hoc z rynku mediów.

W związku z nowymi polami badań stworzone zostaną nowe zespoły - globalne i regionalne. Wraz z zespołami lokalnymi mają one zaoferować klientom wystandaryzowane globalne rozwiązania w dziedzinie badań rynkowych.

GfK postawiła sobie także nowe cele finansowe. Jednym z nich jest uzyskanie do końca 2015 roku obrotów na poziomie 2 mld euro. Firma planuje także w ciągu najbliższych 5 lat przekroczyć znacząco dotychczasowe wyniki sektora badań rynkowych i uzyskać wzrost organiczny o 2 proc. wyższy od poziomu rynkowego. Natomiast wyższa marża, będąca odzwierciedleniem tego wzrostu w oparciu o skorygowany zysk  operacyjny, na koniec 2015 roku ma wynosić około 16 proc.

Nowa struktura firmy obowiązywać będzie od 1 stycznia 2012 roku. Do tego czasu GfK będzie tworzyć nowe zespoły oraz wdrażać rozwiązania potrzebne do realizacji strategii "Own the future".

GfK podaje również, że bieżący rok finansowy rozpoczęła od dużych wzrostów obrotów i dochodu. Pod koniec pierwszych pięciu miesięcy 2011 roku zamówienia pokryły 73,2 proc. przewidywanych rocznych obrotów, przewyższając zeszłoroczny wynik, który wyniósł 70,7 proc.

Dołącz do dyskusji: "Own the future - One GfK" - nowa strategia grupy GfK

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ekspert
czyli nic nowego...
odpowiedź
User
nexto
no co jak co ja myślałem, że strategia w firmie badawczej to coś na porządku dziennym, a tu lipton u GFK
odpowiedź