SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

P&G w nowej kampanii Ariela chce przekonać konsumentów do kapsułek

Koncern Procter&Gamble rozpoczął największą od dekady kampanię reklamową marki Ariel. Chce nią pozyskać nowych konsumentów próbując przekonać ich do korzystania z kapsułek do prania. Jednocześnie chce ożywić kategorię środków piorących. Na działania reklamowe marketer przeznaczył 10 mln funtów.

Marka Ariel w największej od lat kampanii reklamowej chce przekonać konsumentów w Wielkiej Brytanii do zakupu - zamiast płynu do prania - kapsułek piorących.

Uruchomione w środę działania reklamowe obejmują emisję spotów w wybranych stacjach telewizyjnych. Ma wstrząsnąć rynkiem pokazując jak łatwe i proste jest pranie przy użyciu kapsułek.

W kampanii autorstwa Publicis Groupe pokazano wiele różnych osób i ich różne potrzeby w zakresie prania oraz sposób, w jaki Ariel może pomóc w szybszym i łatwiejszym praniu.

Wsparciem reklamy telewizyjnej są reklamy w prasie, na outdoorze oraz selektywna kampania w internecie kierowana do osób, o których Ariel wie, że nie używają kapsułek, ale są otwarci na zmiany. Równolegle startuje kampania edukacyjna na temat tego, jak używać kapsułek piorących i jak je bezpiecznie przechowywać. Służą temu reklamy m.in. z udziałem Katherine Ryan.

P&G zwiększa inwestycje w marketingowe wsparcie marki Ariel w Wielkiej Brytanii, bo chce ożywić rynek, który od lat charakteryzuje stagnacja. Wg firmy Mintel brytyjski rynek detergentów do prania był wart 984 milionów funtów w 2017 roku, co stanowi spadek o 2,3 proc. rok do roku.

Sprzedaż środków piorących w ostatnich latach jest "zasadniczo płaska" pod względem wartości, a jedynym segmentem, który rośnie, są właśnie kapsułki piorące. W segmencie tym Ariel ma 30 proc. udziałów, ale chce zwiększyć swój udział w rynku, zwiększając penetrację gospodarstw domowych i wartość sprzedaży, a także udział rynkowy.

Dzięki tej kampanii Ariel zwiększa inwestycje w mediach o 40 proc., a na edukację -  o około 68 proc., mając nadzieję na dotarcie do 95 proc. brytyjskich gospodarstw domowych.

Marketer chce pozyskać 50 proc. spośród grupy ludzi, którzy nigdy nie próbowali prania z użyciem kapsułek piorących.

Dołącz do dyskusji: P&G w nowej kampanii Ariela chce przekonać konsumentów do kapsułek

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl