SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Małe zainteresowanie pakietem Netfliksa z reklamami

Niewielu użytkowników w USA zdecydowało się kupić pakiet "Basic with Ads", czyli plan Netfliksa z reklamami - podaje firma analityczna Antenna.

Według danych firmy analitycznej Antenna, niedawno wprowadzony przez Netflksa pakiet z reklamami przyciągnął w listopadzie mniejszą liczbę nowych użytkowników niż inne opcje abonamentowe platformy.

Firma analityczna podała, że tylko 9 proc. nowych użytkowników Netflixa w listopadzie zdecydowało się na pakiet z reklamami, podczas gdy 41 proc. kupiło plan Basic, 24 proc. Standard, a 25 proc. Premium. Dla porównania, kiedy HBO Max uruchomiło plan z reklamami w USA w czerwcu 2021 roku, około 15 proc. nowych abonentów decydowało się właśnie na tę opcję.

Antenna szacuje, że około 0,2 proc. subskrybentów Netfliksa w USA korzysta z tańszego pakietu z reklamami za niecałe 7 dolarów miesięcznie.

Netflix z reklamami od listopada

Netflix pakiet z reklamami wprowadził na początku listopada w USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Australii, Japonii, Korei i Brazylii.

W USA koszt pakietu to 6,99 dolarów miesięcznie. To aż 13 dolarów mniej niż plan Premium, prawie 9 dolarów mniej niż oferta Standard i 3 dolary mniej niż najtańszy dotychczas pakiet Basic. Niemcy zapłacą za abonament z reklamami 4,99 euro, Francuzi 5,99 euro, Włosi i Hiszpanie 5,49 euro. W Wielkiej Brytanii cenę abonamentu wspartego reklamami ustalono na 4,99 funta.

W ramach pakietu przy treściach emitowanych jest przeciętnie od 4 do 5 minut reklam na godzinę, są to spoty trwające od 15 do 30 sekund.

Serwis marketingowy Digiday, bazując na informacjach z agencji mediowych, podał, że widownia w ramach pakietu Netflixa, w którym przy treściach są emitowane reklamy, jest o ok. 20 proc. niższa od założeń. Platforma zawarła umowy, na mocy których na koniec każdego kwartału ma zwracać im - za pośrednictwem agencji mediowych - pieniądze za niezrealizowane emisje reklam. Inny standard obwiązuje w branży telewizyjnej, gdzie biura reklamy nadawców zatrzymują u siebie niewykorzystane budżety klientów na poczet dalszej współpracy.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Netflixa, jako serwis www oraz aplikację mobilną, w listopadzie br. odwiedziło 13,03 mln użytkowników, czyli 43,87 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził na platformie średnio 6 godzin, 7 minut i 56 sekund. Netflix, podobnie jak większość innych platform z filmami i serialami, najlepszą odwiedzalność osiąga zimą.

Netflix ma na świecie 220,67 mln subskrybentów. W ostatnim kwartale roku firma spodziewa się pozyskać netto 4,5 mln płacących użytkowników. Przychody mają zmaleć rok do roku z 7,78 do 7,71 mld dolarów, marża operacyjna - z 8,2 do 4,2 proc., a zysk netto - z 607 do 163 mln dolarów.

Dołącz do dyskusji: Małe zainteresowanie pakietem Netfliksa z reklamami

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl