Małe zainteresowanie pakietem Netfliksa z reklamami

Niewielu użytkowników w USA zdecydowało się kupić pakiet "Basic with Ads", czyli plan Netfliksa z reklamami - podaje firma analityczna Antenna.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Według danych firmy analitycznej Antenna, niedawno wprowadzony przez Netflksa pakiet z reklamami przyciągnął w listopadzie mniejszą liczbę nowych użytkowników niż inne opcje abonamentowe platformy.

Firma analityczna podała, że tylko 9 proc. nowych użytkowników Netflixa w listopadzie zdecydowało się na pakiet z reklamami, podczas gdy 41 proc. kupiło plan Basic, 24 proc. Standard, a 25 proc. Premium. Dla porównania, kiedy HBO Max uruchomiło plan z reklamami w USA w czerwcu 2021 roku, około 15 proc. nowych abonentów decydowało się właśnie na tę opcję.

Antenna szacuje, że około 0,2 proc. subskrybentów Netfliksa w USA korzysta z tańszego pakietu z reklamami za niecałe 7 dolarów miesięcznie.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/netflix-kasuje-serial-blockbuster-dlaczego-zostal-anulowany ##

Netflix z reklamami od listopada

W USA koszt pakietu to 6,99 dolarów miesięcznie. To aż 13 dolarów mniej niż plan Premium, prawie 9 dolarów mniej niż oferta Standard i 3 dolary mniej niż najtańszy dotychczas pakiet Basic. Niemcy zapłacą za abonament z reklamami 4,99 euro, Francuzi 5,99 euro, Włosi i Hiszpanie 5,49 euro. W Wielkiej Brytanii cenę abonamentu wspartego reklamami ustalono na 4,99 funta.

W ramach pakietu przy treściach emitowanych jest przeciętnie od 4 do 5 minut reklam na godzinę, są to spoty trwające od 15 do 30 sekund.

Serwis marketingowy Digiday, bazując na informacjach z agencji mediowych, podał, że widownia w ramach pakietu Netflixa, w którym przy treściach są emitowane reklamy, jest o ok. 20 proc. niższa od założeń. Platforma zawarła umowy, na mocy których na koniec każdego kwartału ma zwracać im - za pośrednictwem agencji mediowych - pieniądze za niezrealizowane emisje reklam. Inny standard obwiązuje w branży telewizyjnej, gdzie biura reklamy nadawców zatrzymują u siebie niewykorzystane budżety klientów na poczet dalszej współpracy.

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl Netflixa, jako serwis www oraz aplikację mobilną, w listopadzie br. odwiedziło 13,03 mln użytkowników, czyli 43,87 proc. wszystkich polskich internautów. Każdy spędził na platformie średnio 6 godzin, 7 minut i 56 sekund. Netflix, podobnie jak większość innych platform z filmami i serialami, najlepszą odwiedzalność osiąga zimą.

Netflix ma na świecie 220,67 mln subskrybentów. W ostatnim kwartale roku firma spodziewa się pozyskać netto 4,5 mln płacących użytkowników. Przychody mają zmaleć rok do roku z 7,78 do 7,71 mld dolarów, marża operacyjna - z 8,2 do 4,2 proc., a zysk netto - z 607 do 163 mln dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ilu widzów miało late show Sekielskiego?  Po zmianie pasma widownia zmalała

Ilu widzów miało late show Sekielskiego? Po zmianie pasma widownia zmalała

Więcej kanałów w Play. Niebawem kolejne nowości

Więcej kanałów w Play. Niebawem kolejne nowości

Zmiany w marketingu Unilever. Leandro Barreto nowym szefem

Zmiany w marketingu Unilever. Leandro Barreto nowym szefem

Roman Młodkowski żegna się z Biznes24. Podał przyczyny

Roman Młodkowski żegna się z Biznes24. Podał przyczyny

Kolędowanie na antenach TVP. Cztery premiery na Boże Narodzenie

Kolędowanie na antenach TVP. Cztery premiery na Boże Narodzenie

Była dziennikarka TVN i TVN24 rzeczniczką nergetycznego giganta

Była dziennikarka TVN i TVN24 rzeczniczką nergetycznego giganta