Pandemia napędza streaming gier. Dominuje Twitch, Facebook Gaming o 200 procent w górę

W drugim kwartale 2020 roku znacznie wzrosło zainteresowanie internautów platformami oferującymi gry i inne treści w technologii streamingu - wynika z danych firmy StreamElements. W ciągu trzech miesięcy liczba godzin spędzonych przez użytkowników na Twitchu sięgnęła 5 miliardów. Z kolei platforma Facebook Gaming zanotowała wzrost liczby godzin o 200 procent. To efekt pandemii koronawirusa i domowej izolacji ludzi na całym świecie.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Serwisy oferujące możliwość oglądania gier i innych treści w internecie w technologii streamingu funkcjonują od niemal dekady. Pozwalają użytkownikom zamieszczać i oglądać tzw. gameplay’e, czyli wideo z fragmentami przebiegu gier komputerowych prowadzonych na różnym sprzęcie. Coraz częściej jednak platformy te są wykorzystywane także przez wydawców, marki czy polityków w celach promocji i komunikacji z odbiorcami.

Pandemia napędza streaming

Z danych opublikowanych przez firmę analityczną StreamElements wynika że w drugim kwartale 2020 r. lawinowo wzrosło zainteresowanie użytkowników platformami streamingowymi.

StreamElements dostarczyła informacje ne temat popularności dwóch serwisów – Twitcha oraz Facebook Gaming. Okazuje się, że w wypadku Twitcha z kwartału na kwartał br. o 56 proc. wzrosła liczba godzin poświęconych przez użytkowników na oglądanie treści zamieszczanych na platformie.

W czerwcu br. liczba godzin spędzonych przez internautów na Twitchu wyniosła globalnie ok. 1,5 mld, co oznacza wzrost o 60 proc. rok do roku (w czerwcu 2019 r. było to 939 mln godzin). W sumie w drugim kwartale br. czas poświęcony na oglądanie Twitcha osiągnął poziom 5 mld godzin.

grafika

Nieco inaczej wygląda sytuacja w wypadku platformy Facebook Gaming. W drugim kwartale br. liczba godzin spędzonych przez użytkowników w tym serwisie zwiększyła się o 75 proc. w zestawieniu z poprzednim kwartałem.

Rekordowo prezentują się statystyki Facebook Gaming w ujęciu rocznym. W czerwcu 2019 r. treści na platformie oglądano przez 111 mln godzin, podczas gdy w czerwcu br. użytkownicy spędzili na platformie 334 mln godzin. To oznacza wzrost popularności Facebook Gaming o 200 proc.

grafika

Analitycy nie mają wątpliwości że dynamicznie rosnące statystyki platform streamingowych to efekt pandemii koronawirusa i domowej izolacji internautów na całym świecie, którzy bardziej intensywnie poszukują rozrywki na takich platformach jak Twitch czy Facebook Gaming.

Najpopularniejsze rozmowy i gry

Z zestawienia StreamElements wynika, że w czerwcu 2020 r. najbardziej popularnym streamerem na Twitchu był Gaules, na podium znaleźli się także xQcOW oraz auronplay. Połowa twórców z Top 10 Twitcha pochodzi z USA.

grafika

Dane dowodzą, że największym powodzeniem w kategorii rozmów na żywo na Twitchu cieszy się platforma Just Chatting – w czerwcu br. użytkownicy poświęcili jej 167 mln godzi, co oznacza wzrost o 94 proc. w zestawieniu ze styczniem br. W pierwszej trójce znalazły się także czaty poświęcone grom League of Legends (wzrost o 44 proc.) oraz Grand Theft Auto V (o 134 proc. w górę).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

New Balance MADE in USA
Materiał reklamowy

New Balance MADE in USA

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]