SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pandemia napędziła sprzedaż telewizorów Smart TV

Pandemia koronawirusa znacząco wpłynęła na nawyki związane z oglądaniem telewizji i konsumpcją treści wideo w USA. Najnowsze badania pokazują, że nowe trendy mogą się utrzymać także w rzeczywistości po wirusie.

Smart TV firmy Samsung Article

Z badania firmy Hub Entertainment Research, przeprowadzonego w czerwcu 2021 r., wynika, że wiele trendów związanych z konsumpcją wideo, jakie pojawiły się w trakcie pandemii koronawirusa, wciąż się utrzymuje. Konsumenci nadal wolą oglądać premiery filmowych hitów w domu, a liczba osób oglądających treści VOD czy pay-per view cały czas rośnie.

W okresie luty 2020 (przed lockdownem) - czerwiec 2021 odsetek badanych oglądających co najmniej raz w tygodniu darmowe VOD zawarte w płatnej subskrypcji wzrósł z 46 proc. do 65 proc., a kupujących lub wypożyczających filmy w usłudze PPV - z 19 proc. do 39 proc.

Respondenci deklarują też posiadanie w domu lepszego sprzętu, zarówno do oglądania filmów, jak i uzyskiwania do nich dostępu. Wśród osób posiadających Smart TV, niemal 40 proc. swój telewizor kupiło w okresie pandemii, a połowa z tej grupy zdecydowała się na zakup już po tym jak w kwietniu 2021 r. szczepionki stały się powszechnie dostępne.

Ponadto, w czerwcu tego roku ok. 2/3 badanych chodzących do kina wyraziło oczekiwanie, że regularnym sposobem na konsumpcję nowych filmów będzie dla nich domowy streaming. Z kolei wśród osób, które w przyszłym roku zamierzają oglądać filmowe premiery, podobny odsetek stwierdził, że przeważnie będzie to streaming w domu (38 proc.) lub wyjście do kina (36 proc.). 26 proc. zamierza z obu tych form korzystać w równym stopniu.

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Hub Entertainment Research w dniach 22-29 czerwca 2021 r., na grupie 3 tys. amerykańskich konsumentów w wieku 14-74 lata, oglądających telewizję co najmniej 1 godzinę tygodniowo.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Pandemia napędziła sprzedaż telewizorów Smart TV

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Trzeźwy
Ja tam mam 10 letnia plazmę. Bez smarta, innych fajerwerków, ale ze świetnym obrazem. Gorzej, że nie ma w tv co oglądać... Ale to już inna bajka.
2 1
odpowiedź
User
Pawel
Niestety w telewizorach Smart TV nie funkcjonuje kanal 4k TVP,bo maja nieodpowiednia matryce,tylko jest glos a obraz czarny jak w protescie wolnych mediow.
1 1
odpowiedź
User
heniek
Dobrze, że te platformy intensywnie się rozwijają. Co to za oglądanie na laptopie. Niektórzy oglądają i na smartfonie, ale jednak na TV najlepiej. Ja na swoim TV mam Android TV (Philips) i obsługa banalnie prosta.
0 0
odpowiedź