SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Pani” i „Twój Styl” z najwyższym wzrostem reklamowym, w dół „Newsweek” i „Wprost” (TOP 10)

Miesięczniki „Pani” i „Twój Styl” miały w tym roku najwyższą dynamikę wpływów z reklam w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Mniej zarobiły z kolei „Newsweek Polska” i „Wprost”.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do kwietnia br. cennikowe przychody reklamowe magazynów wyniosły blisko 1,2 mld zł i były wyższe w porównaniu do tego samego okresu 2015 roku o 14,4 proc. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl.

Pozycję reklamowego lidera utrzymał miesięcznik „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) z wpływami w wysokości 90,4 mln zł. Jego przychody z reklam wzrosły w skali roku o 27,4 proc. Ten tytuł w I kwartale br. zanotował spadek sprzedaży o 16,24 proc. - do 169 378 egz.

Drugie miejsce na reklamowym podium wśród czasopism zajął dwutygodnik „Viva!” wydawany przez Edipresse Polska. Reklamodawcy wydali w nim 54,4 mln zł, czyli 5,3 proc. więcej niż rok wcześniej.

Trzecie miejsce przypadło tygodnikowi „Tele tydzień” (Wydawnictwo Bauer) z wpływami w kwocie 52 mln zł, o 6,9 proc. wyższymi niż przed rokiem. Ten magazyn jest liderem czytelnictwa wśród tygodników.

Spośród pozostałych magazynów zakwalifikowanych do dziesięciu tytułów z największymi przychodami reklamowymi największy wzrost wpływów miał miesięcznik „Pani” (Wydawnictwo Bauer). Ten tytuł zwiększył je rok do roku o 41 proc., z 21,8 do 30,7 mln zł.

Wydawany przez Edipresse dwutygodnik „Flesz” zarobił w omawianym okresie 20,4 proc. więcej - 26,1 mln zł. O 12,7 proc. więcej wydali reklamodawcy na łamach „Przyjaciółki” (Edipresse) - 28 mln zł. Kropka TV zarobiła 7,5 proc. więcej (26,7 mln zł), a „Party” (Edipresse) - 6,5 proc. więcej (34,3 mln zł).

Przychody z reklam tygodnika „Newsweek Polska” (RASP) spadły o 12,7 proc., do 28,9 mln zł, zaś wpływy „Wprostu” - o 0,2 proc., do 34 mln zł.

Wpływy reklamowe magazynów

(dane cennikowe Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-IV 2015

I-IV 2016

zmiana proc.

TWÓJ STYL

70 947 924 zł

90 420 618 zł

27,4

VIVA

51 661 531 zł

54 419 637 zł

5,3

TELE TYDZIEŃ

48 664 172 zł

52 034 743 zł

6,9

PARTY

32 208 133 zł

34 315 859 zł

6,5

WPROST

34 084 275 zł

34 017 108 zł

-0,2

PANI

21 764 218 zł

30 688 357 zł

41

NEWSWEEK POLSKA

33 097 915 zł

28 893 665 zł

-12,7

PRZYJACIÓŁKA

24 862 849 zł

28 029 350 zł

12,7

KROPKA TV

24 842 750 zł

26 702 540 zł

7,5

FLESZ

21 714 968 zł

26 144 049 zł

20,4

razem

1 048 056 610 zł

1 198 730 063 zł

14,4

Dołącz do dyskusji: „Pani” i „Twój Styl” z najwyższym wzrostem reklamowym, w dół „Newsweek” i „Wprost” (TOP 10)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Anka
Szkoda mi Wróblewskiego Wprost. To sensowny facet.
odpowiedź