PAP szykuje serwis z treściami z serwisów lokalnych, ich wydawcom udostępni swoje depesze

Polska Agencja Prasowa przygotowuje serwis z lokalnymi informacjami, który miałby działać w oparciu o niewielkie portale z terenu całego kraju - dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl. - Przedsięwzięcie to postrzegam jako bardzo ważną część naszej działalności - mówi nam prezes PAP Wojciech Surmacz.

jk
jk
Udostępnij artykuł:

Projekt nazywać się będzie PAP Media Lokalne, a do współpracy zaproszono 55 serwisów z całego kraju. Rozmowy z nimi trwają, pierwsze umowy już są konstruowane. Całość z ramienia Agencji koordynuje Krzysztof Rypulak.

W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl prezes Wojciech Surmacz podkreśla, że PAP otwarta jest na ewentualne zgłoszenia kolejnych lokalnych portali, które chciałyby dołączyć. - A zgłoszenia wciąż spływają - zaznacza.

Zasada współpracy ma być prosta: PAP chce zamieszczać na swojej stronie internetowej fragmenty wybranych artykułów z niewielkich, miejskich i regionalnych serwisów, z którymi uprzednio podpisano umowę, i linki do pełnych tekstów. W zamian będzie dzielić się zyskami z reklam. Redakcje, które wejdą we współpracę, otrzymają możliwość publikacji u siebie po 20-30 newsów dziennie z serwisu Polskiej Agencji Prasowej.

W skierowanym na początku maja piśmie do lokalnych redakcji Wojciech Surmacz stwierdził m.in., że PAP-owi zależy na utrzymywaniu dobrych relacji z dziennikarzami regionalnymi i lokalnymi: - To dzięki Wam powstają w Polsce silne społeczności lokalne. Uważam, że ze względu na ten wyjątkowy charakter działalności, powinniście być wspierani przez instytucje z tak silnymi tradycjami, jak Polska Agencja Prasowa - czytamy m.in. w piśmie, do którego dotarła redakcja portalu Wirtualnemedia.pl. Dalej Wojciech Surmacz podkreśla, że projekt ma też na celu podniesienie jakości informacji w polskich mediach.

- Dla mnie dziennikarstwo lokalne to od dawna sól dziennikarstwa w ogóle. Wielu dziennikarzy mediów centralnych zaczyna przecież dzień od lektury tych niewielkich portali, bo tam jest prawdziwe życie, tam są realne problemy. Ludzie mediów niecentralnych wykonują u siebie fantastyczną robotę, będąc najbliżej spraw tzw. „zwykłego człowieka” - podkreśla Wojciech Surmacz w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

- Pomyślałem, że z jednej strony dobrze byłoby mieć u siebie w jednym miejscu najlepsze, najciekawsze informacje lokalne. Z drugiej strony wiele tych portali nie stać na kupowanie naszego serwisu, więc moglibyśmy im przecież udzielać za darmo w zamian kilkadziesiąt depesz dziennie. Idąc tym tokiem rozumowania, rozpoczęliśmy kilka tygodni temu prace nad tym przedsięwzięciem. Ostrożnie mówiąc, PAP Media Lokalne wystartuje latem tego roku - zapowiada Surmacz.

- Ofertę prezesa Surmacza przyjąłem bardzo pozytywnie. Jestem przekonany, że wkrótce uda nam się dopiąć kwestie formalne i rozpocząć współpracę. Projekt zapowiada się obiecująco - mówi nam Patryk Salamon, redaktor naczelny serwisu LoveKraków.pl, jednego z zaproszonych do współpracy. - Widzę to tak: zdecydowano się docenić najlepsze media lokalne w Polsce i stworzyć z nimi serwis. To duża nobilitacja dla uczestników, w tym i dla nas.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/pap-oglosi-nowa-strategie-w-zwiazku-z-polaczeniem-z-pw-rzeczpospolita,7171157087143553a ##

Wojciech Surmacz jest prezesem PAP od stycznia ub.r., a od października ub.r. członkiem zarządu firmy jest Łukasz Świerżewski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

"Rzeczpospolita" tuż przed zmianą właściciela. Znika węgierski miliarder

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Były dziennikarz dalej na czele komisji kultury. Tak poseł PiS nazwał innych

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Konkurent Netfliksa nie odpuszcza. Będzie wrogie przejęcia właściciela TVN?

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Nowa audycja muzyczna w Radiu 357. Autorem lider Riverside

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu

Pod prąd. Jak Trojmiasto.pl robi media po swojemu