SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Pastisz na reklamę w nowej kampanii mBanku

Od października do grudnia br. potrwa kampania mBanku, która jestkontynuacją spotu "Nie musisz wierzyć reklamie" z 2005 roku.Podobnie jak poprzednio, jej przesłaniem jest zachęcenie odbiorcówdo samodzielnego sprawdzenia treści prezentowanych w reklamach.

Pastisz na reklamę w nowej kampanii mBanku

Kampania składa się z trzech spotów, w których jeden aktorwciela się w trzy różne postaci. Za każdym razem jest to postaćwyrazista, budząca emocje. Za każdym razem też okazuje się być onatylko przebraniem - spoty kończą się demistyfikacją, symbolicznymzrzuceniem tego przebrania. Odsłaniając prawdę o sobie, bohaterzachęca ludzi do samodzielności, dystansu i zdrowego rozsądku.

Kampania jest pastiszem reklamy w ogóle i sposobem na jejkrytykę. Celowo posłużyliśmy się taką formą, by używającwyrazistych postaci i symboli zwrócić uwagę na ich nadużywanie wreklamie, i związaną z tym manipulację - mówi Magdalena Buchalska,Senior Account Executive w agencji Czteryczwarte. - Reklama jestgrą, swego rodzaju przebraniem, pozwala na żonglowanieinformacjami. W reklamach banków odbiorcy mają często do czynieniaz komunikatami, które skupiając się na wybranych aspektach ofertyobiecują im przysłowiowe złote góry. I dopiero po głębszej analizieumowy okazuje się, że proponowane warunki wcale nie są takatrakcyjne, jak by się na początku wydawało. Trudno się przed tymbronić, tym bardziej że wiarygodność jest często wzmacniana poprzezznane osobistości i nadużywanie w spotach innych symboli, mającychna celu pozyskanie klienta.

Całą kampanię, obejmującą serię trzech filmów, internet orazprasę, stworzyła agencja reklamowa Czteryczwarte, pracująca dlamBanku od 2004 roku. Spoty zostały wyprodukowane przez Opus Film(reżyseria: Ryszard Brylski, operator: Krzysztof Ptak).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Pastisz na reklamę w nowej kampanii mBanku

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl