SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PBI będzie rozmawiać z branżą o zmianach w Megapanelu

PBI rozpoczyna konsultacje branżowe nad najlepszym kształtem badania internetu w Polsce. W dyskusji mają wziąć udział reklamodawcy, domy mediowe, wydawcy internetowi oraz inne zainteresowane firmy.

PBI będzie rozmawiać z branżą o zmianach w Megapanelu

Decyzja Polskich Badań Internetu o konsultacjach nad najlepszym kształtem pomiaru sieci w Polsce wynika ze zgłaszanych od jakiegoś czasu przez branżę interaktywną potrzeb unowocześnienia badania Megapanel. – Standard pomiaru musi zostać określony jawnie i na podstawie jasno sformułowanych oczekiwań wszystkich uczestników rynku – opisuje Andrzej Garapich, prezes PBI. Firma dopuszcza możliwość reorganizacji obecnego standardu lub ogłoszenia otwartego dla wszystkich przetargu na realizację nowego badania. PBI zamierza również poszerzyć skład rady metodologicznej Megapanelu, tak aby była ona reprezentatywna dla całego rynku. Ustalenia w tym zakresie również zostaną podjęte w czasie konsultacji branżowych.

Najważniejsi reklamodawcy, domy mediowe i wydawcy internetowi zostaną zaproszeni do dyskusji przez PBI, natomiast pozostałe firmy same mogą się do niej zgłosić. Konsultacje rozpoczną się w drugiej połowie marca, a w kwietniu mają się zakończyć wydaniem dokumentu zawierającego najważniejsze oczekiwania uczestników polskiego rynku wobec nowego standardu badania internetu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PBI będzie rozmawiać z branżą o zmianach w Megapanelu

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
tomek j.
Megapanel to badanie warte o kant dupy!!!!
8 8
odpowiedź
User
Marcin
Zgadza się, byłem w nim, od paru lat używam Oper y i już nie mogę. Co to za badanie, gdy nie jest wliczane ok 10% grono internautów!?
8 8
odpowiedź
User
wert
Podobnie jak kazde inne badanie rynku - polecam dzial badania.
Badania telefoniczne, dzwonione na stacjnonarne telefony nie obejmuja okolo 20% ludzi, badania robione na probie PESEL nie obejmuja rowniez wszystkich poniewaz dosc czesc spoleczenstwa nigdy nie jest dostepna pod adresami ktore maja wpisane w zameldowaniu - dlatego to sie nazywa proba.
Zeby badanie bylo zle przez dobor proby nalezaloby udownic ze ty Marcinie jako uzywajacy Opery, roznisz sie istotnie od innego Marcina ktory uzywa IE lub F. Wtedy mozna miec zastrzezenia. A ogolnie jest tak ze zbior Marcinow korzystajaych z IE lub F zawiera bardzo przyblizonych pod wzgledem zachowan Marcinow korzystajacych z Op.
8 8
odpowiedź