SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

PBI Gemius: Interia.pl zmniejsza zasięg, zyskuje o2.pl

Grupa o2.pl wyprzedziła w lutym portal Interia.pl, który spadł zmiejsca szóstego na siódme -wynika z badania Megapanel PBI/Gemius.- Te wyniki nie są dla mnie zaskoczeniem - mówi portalowiWirtualnemedia.pl, prezes Interia.pl Tomasz Jażdżyński.

PBI Gemius: Interia.pl zmniejsza zasięg, zyskuje o2.pl

Niekwestionowanym liderem rankingu witryn internetowych wedługzasięgu pozostaje serwis Google, a spośród portali horyzontalnych-Onet.pl. Trzecie miejsce zajmuje Nasza-klasa.pl, czwartą pozycję -Wirtualna Polska, a piątą - Allegro.pl - wynika z lutowych danychpochodzących z badania Megapanel PBI/Gemius, opracowanych przezportal Wirtualnemedia.pl.

Na szóstym miejscu znalazł się portal o2.pl, który w lutym br.wyprzedził o 0,5 pkt. proc. portal Interia.pl. Aktualny zasięgo2.pl to 48,55 proc., a Interia.pl - 48,03 proc.

Zdaniem prezesa Interia.pl jest to efekt działań portalu sprzedkilku lat. - Interia.pl nie miała nigdy szczęścia do strategii -tłumaczy Tomasz Jażdżyński. - Myślę jednak, że zajakiś czas uda nam się ponownie wyprzedzić o2.pl, niestety efektynaszej obecnej pracy będą widoczne dopiero za około 1,5 roku -przyznaje.

Jażdżyński zaznacza, że silnym konkurentem Interia.pl jest takżeGazeta.pl, która prężnie się rozwija, a ma wynik jedynie o 0,5 pkt.proc. gorszy od Interia.pl.

- Ten ruch w rankingu zapowiadaliśmy od lat. Interia wymykałasię nam bądź akwizycjami, bądź przyłączaniem witryn należących dokoncernu prasowego Bauer - mówi portalowi Wirtualnemedia.plJacek Świderski, członek zarządu o2.pl. NatomiastMichał Brański dodaje, że aby utrzymać pozycję isystematycznie zwiększyć zasięg o2.pl pracuje obecnie nad kolejnymi15 projektami, jednak zaznacza, że nie wszystkie pojawią się narynku w tym roku.

- Nadal realizujemy długofalową strategię, która polega w dużymuproszczeniu na zasiedlaniu kolejnych segmentów rynku, domykającportfel naszych serwisów do pełnych 360 stopni tego, czego szukająludzie - podkreśla Brański.

Zamiana miejscami o2.pl i Interia.pl to jedyne przetasowanie wpierwszej dziesiątce rankingu. O wiele więcej było ich w drugiejczęści zestawienia. Były dwa awanse: z miejsca 20. na 16. przeniósłsię portal Money.pl, a z miejsca 18. na 17. - Grupa IDG. Znaczniewięcej było spadków: Grupa Fotka.pl spadła z 13. na 14., Pf.pl z14. na 15., dobreprogramy.pl - z 16. na 18., a MSN - z 17. na 20. Zzestawienia wypadły ceneo.pl i pkt.pl, a pojawiły się w nim:mozilla.com na 13. i gry.pl na 19.


Dla Wirtualnemedia.pl
Maciej Janiak
p.o. dyr. Departamentu Internet CR Media Consulting

Moim zdaniem zamiana pozycjami w rankingu na korzyść Grupy o2.pljest spowodowany powszechną tendencją związaną z tabloidyzacjąmediów. Internet niczym nie różni się w tym zakresie, by niepowiedzieć, że jest jeszcze bardziej podatny na te trendy. Grupao2.pl jest bezwzględnie pierwszorzędnym tego przykładem. Pierwsi wkraju ten trend w internecie najpełniej wykorzystali. Ponadto wsposób wyjątkowo dobry i efektywny zbudowali serwisy, które natrwałe wpisały się w krajobraz polskiego internetu i stanowią Topof Mind dla użytkowników poszukujących nieskomplikowanego kontentu:Pudelek.pl, Wrzuta.pl, Smog.pl, Lansik.pl, etc.

Warto zauważyć, że inni zaczęli kopiować od o2.pl. Na tym tle nienależy zapominać o kwestii fundamentalnej: popularność portalihoryzontalnych jako trend. Warto zwrócić uwagę, że to o2.plpierwsze rozpoczęło w sposób naprawdę profesjonalny budować portalhoryzontalny obudowany serwisami działającymi pod markami własnymi.Mają ich obecnie najwięcej i najefektywniej to wykorzystują,odwołując się obecnie już nie tylko do odbiorcy masowego, alerównież bardziej wymagającego, stać ich na to, gdyż dobrze odrobililekcje dla klientów masowych.

Idąc dalej warto też pamiętać, że grupa o2.pl jest bardzokonsekwentna w realizacji swoich pomysłów oraz nie boi się ryzyka.Objawia się to tym, że nie boją się próbować nowych rzeczy, alerównież nie boją się w przypadku niepowodzenia projekty zamykać, asiły i środki przerzucać na kolejne np. LemonTV.
Reasumując Grupa o2.pl sukcesywnie, ale pomału, będzie powiększaćprzewagę nad Interia.pl. W przypadku Interia.pl nie mamy takwyraźnych ruchów, które pokazują wzbogacanie oferty dla odbiorcy.Jest to portal vertykalny i jako taki, moim zdaniem, nie rozwija natyle oferty, by jakoś szczególnie wyróżnić się na tle WP.pl czyOnet.pl również portali vertykalnych.


lp.nazwazasięgużytkownicy (real users)
1Google85,58%13 784 423
2Onet.pl61,18%9 854 251
3nasza-klasa.pl57,31%9 230 430
4Wirtualna Polska54,19%8 728 910
5Allegro.pl49,63%7 993 073
6o2.pl48,55%7 819 919
7INTERIA.PL48,03%7 735 751
8Gazeta.pl47,36%7 627 919
9youtube.com44,54%7 173 529
10wikipedia.org39,81%6 411 731
11Microsoft31,53%5 079 141
12Grupa GG Network28,43%4 579 447
13mozilla.com26,08%4 201 454
14Grupa Fotka.pl22,13%3 564 322
15pf.pl19,00%3 061 083
16Money.pl18,95%3 052 709
17Grupa IDG18,77%3 023 362
18dobreprogramy.pl18,73%3 017 465
19gry.pl18,67%3 007 079
20MSN18,36%2 957 920



Ranking witryn według miesięcznej liczby odsłon

W rankingu witryn pod względem liczby odsłon nie nastąpiła żadnazmiana pozycji. Liderem w lutym br. była Nasza-klasa.pl z 11,9 mldodsłon. Drugie miejsce zajął portal Allegro.pl (4,7 mld), a trzecie- Google.pl (4,2 mld).

lp.nazwaliczba odsłonużytkownicy (real users)
1nasza-klasa.pl11 952 798 7929 230 430
2Allegro.pl4 672 346 7037 993 073
3Google4 217 146 76413 784 423
4Onet.pl3 908 375 8579 854 251
5Wirtualna Polska2 459 168 3008 728 910
6Grupa Fotka.pl1 411 100 1943 564 322
7INTERIA.PL1 240 078 8587 735 751
8o2.pl1 226 955 3967 819 919
9youtube.com1 134 146 3477 173 529
10travian.pl1 010 379 3882 381 325

Ranking witryn według miesięcznego czasu

lp.nazwaczas [godz]średni czas na użytkownika [godz:min:s]użytkownicy (real users)
1nasza-klasa.pl149 845 145,4016:14:029 230 430
2Google96 433 738,8006:59:4513 784 423
3Onet.pl67 001 882,1506:47:579 854 251
4Wirtualna Polska46 844 819,2105:22:008 728 910
5Allegro.pl46 747 112,3205:50:547 993 073
6o2.pl32 764 292,1604:11:237 819 919
7youtube.com31 289 440,3104:21:427 173 529
8INTERIA.PL28 758 439,3303:43:037 735 751
9Gazeta.pl14 183 248,4301:51:347 627 919
10Grupa Fotka.pl12 744 841,8803:34:323 564 322
11gry.pl9 361 763,6303:06:483 007 079
12wyspagier.pl6 561 248,5503:46:301 738 036
13Grupa GG Network6 272 259,5801:22:114 579 447
14travian.pl5 939 403,3902:29:392 381 325
15wikipedia.org5 775 639,0400:54:036 411 731
16otoMoto5 531 974,6701:58:322 800 267
17grono.net5 183 724,1406:53:43751 773
18plemiona.pl4 531 972,5205:15:14862 607
19MSN4 296 042,9601:27:092 957 920
20bearshare.com3 854 667,6803:16:031 179 701

Ranking komunikatorów według zasięgumiesięcznego
Liderem wśród komunikatorów jest niezmiennie Gadu-Gadu, z którego wlutym br. korzystało 5,88 mln użytkowników, czyli prawie tyle samoco w styczniu. Dalej plasują się: Skype i Tlen.pl.

lp.nazwazasięgużytkownicy (real users)średni czas uruchomienia na użytkownika [godz:min:s]
1Gadu-Gadu36,51%5 880 39164:13:20
2Skype26,39%4 250 11864:52:25
3Tlen.pl3,94%634 33974:32:43
4Windows Live Messenger2,22%357 66156:32:07
5AQQ0,43%68 64959:01:48
6Spik0,17%27 53646:30:27
7GoogleTalk0,12%19 30397:25:02
8Flircik0,12%19 13456:37:12
9Xfire0,11%17 14659:21:51
10Konnekt0,10%16 32669:22:39



Liczebność próby: N=18 083. Grupa objęta badaniem 7+. Do badaniawykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badaniaNetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej iważonej przez PBC.

* W zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów nieuwzględniono: - komunikatora Windows Messenger, który instaluje sięautomatycznie wraz z systemem Windows i uruchamiając sięautomatycznie po starcie komputera w przeważającej częściprzypadków nie jest używany.

** Grupa Fotka.pl, Grupa Medousa.pl i Pino.pl składają sięzarówno z części audytowanych, jaki i nieobjętych audytemsite-centric.
*** W niniejszym zestawieniu podano wyniki jedynie dla tych częściwitryny, które biorą udział w audycie site-centric.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PBI Gemius: Interia.pl zmniejsza zasięg, zyskuje o2.pl

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl