SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Performance - nowy trend w realizacji kampanii reklamowych

W modelu performance to klient udostępnia swoje kampanie po określonych stawkach wydawcom, oferując systemy motywacyjne, aby ich zachęcić. Wydawcy wybierają kampanie tych klientów, którym chcą udostępnić swoją powierzchnię reklamową.

W planowaniu typu performance grupa docelowa nie jest aż tak ważna. Kluczowe jest określenie i wykorzystanie przewag (USP) produktu i aktualnej oferty. - Czyli nie skupiamy się nad tym, gdzie mamy się pokazać, ale co chcemy pokazać i w jaki sposób - powiedział Hubert Pałkiewicz, dyrektor ds. strategii i nowego biznesu IMP Performance podczas konferencji Internet Group "Marketing - wyzwania przyszłości".

Ważną rolę w realizacji kampanii performance jest badanie rynku i konkurencji.

Kampania performance stawia na efektywność. Jej cele to: wygenerowanie ruchu na stronie, zebranie bazy mailingowej do prowadzenia database marketingu i budowania programów lojalnościowych, zebranie danych kontaktowych do późniejszego przetworzenia, generowanie sprzedaży poprzez stronę WWW lub sfinalizowanie transakcji przez kanały mobile i call center.

Znaczące różnice widać także na etapie planowania. Planowanie efektywnościowe zakłada dobór partnerów pod kątem efektywności - ilość, jakość i koszt leadów (sprzedaży), stopy zwrotu z inwestycji (ROI). - Planowanie to umożliwia poszerzanie działań sprzedażowych o kolejnych partnerów, wybór optymalnych modeli rozliczeniowych i wprowadzanie systemów motywacyjnych - dodaje Pałkiewicz.

Kampanie realizowane tradycyjnie są rozliczane na podstawie CPM, FF, ewentualnie uwzględniają określone dopłaty za zdefiniowane usługi. Cena zależy od miejsca i formy reklamowej. W kampaniach typu performance podstawą rozliczenia jest efektywność - lead, działanie, kontakt SMS lub na infolinię. Coraz częściej stosuje się także rozliczenia za sprzedaż (stała stawka lub procent od sprzedaży) lub modele mieszane.

Założeniem kampanii performance jest synergia kreacji, technologii i mediów. Każdy z tych elementów realizuje cele sprzedażowe: kreacja kieruje do miejsca rozpoczęcia procesu sprzedaży - landing page, zmienia się w "sklep internetowy" - real-time creatives. Media są rozliczane za efekt i sprzedaż. Technologia służy weryfikacji i walidacji leadów, umożliwia integrację systemu on line z call center.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Performance - nowy trend w realizacji kampanii reklamowych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl