Pesymistyczna prognoza dla brytyjskiego rynku reklamy od GroupM

W bieżącym roku wydatki reklamowe w tradycyjnych mediach w WielkiejBrytanii zmniejszą się o 10 procent.

km
km
Udostępnij artykuł:

To najgorszy wynik w ciągu ostatnich 17 lat i największy spadekjaki zostanie odnotowany w krajach rozwiniętych - informuje serwisBrand Republic, powołując się na najnowszy raport agencji medialnejGroupM.

Należąca do holdingu reklamowego WPP Group agencja na przyszłyrok prognozuje tutaj kolejny, 9-procentowy spadek.

Najgorzej wygląda sytuacja na rynku reklamy w prasieregionalnej, gdzie w bieżącym roku nakłady mają zmniejszyć się o19,1, a w przyszłym o 13,2 procenta. Telewizja ma zanotować spadekodpowiednio o 5,8 i 6 procent, prasa ogólnokrajowa o 8,2 i 11,6procenta, radio o 9 i 6 procent, czasopisma konsumenckie o 7,6 i8,5 procenta, a czasopisma B2B o 8 i 14 procent.

Sytuację ratuje internet, w przypadku którego wydatki reklamowezwiększą się w obecnym roku o 19,1 procenta. Dzięki temu całybrytyjski rynek reklamy zanotuje spadek o 6 procent.

Jednocześnie jednak GroupM znacząco zrewidowała swoją prognozęwzrostu dla rynku reklamy online na rok 2009: z 20 do zaledwie 3,7procenta.

źródło: Brand Republic

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski

Czołowy reporter odchodzi z Wirtualnej Polski