SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pierwszy numer „Esquire” ze sprzedażą na poziomie 11,8 tys. egz.

Pierwsze wydanie dwumiesięcznika „Esquire” zanotowało sprzedaż ogółem na poziomie 11,8 tys. egz. - To nie jest oszałamiający wynik, ale tytuł ma szansę na sukces - komentuje Monika Rychlica z Initiative Media Warszawa.

Article

Kierowany do mężczyzn „Esquire” zadebiutował na rynku 27 lutego br. w cenie 11,90 zł i nakładzie 70 tys. egz. Jego wejście na rynek wspierała kampania w telewizji, radiu, prasie, kinach, na outdoorze, internecie i punktach sprzedaży (dowiedz się więcej).

Z danych ZKDP, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że pierwszy numer „Esquire” zanotował rozpowszechnianie płatne razem na poziomie 17 201 egz., natomiast jego sprzedaż ogółem wyniosła 11 801 egz. Oznacza to, że 5 400 egz. wydania dystrybuowane było poza punktami sprzedaży i poniżej ceny egzemplarzowej.

-  W ramach innych, płatnych form rozpowszechniania, magazyn poprzez strategicznych partnerów trafił w celowej dystrybucji do wybranych przez nich, potencjalnie zainteresowanych tytułem odbiorców - mówi Marcin Dumieński, brand manager "Esquire" - Jesteśmy zadowoleni z osiągniętego wyniku - dodaje.

- Wynik pierwszego numeru nie jest oszałamiający. Siłą tego pisma nie będzie jednak ogromna sprzedaż, ale dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej - zamożnych mężczyzn z dużych miast - mówi Wirtualnemedia.pl Monika Rychlica, head of press, outdoor, cinema & new media w domu mediowym Initiative Media Warszawa.

- „Esquire” raczej spodobał się reklamodawcom, nie ma zbyt wielu tytułów w tym segmencie - dodaje Rychlica. Podkreśla ona, że  kolejne numery magazynu zanotują pewnie niższą sprzedaż, ale spadek nie będzie duży. - Pismo ma szansę utrzymać się na rynku i osiągnąć sukces - uważa Rychlica.

Jak informowaliśmy, od drugiego wydania Marquard Media Polska zmniejszył nakład dwumiesięcznika do 50 tys. egz. Wydawca wprowadza też zmiany w piśmie - w drugim numerze ograniczył dział „Instrukcja obsługi”, w trzecim zrezygnował z niego zupełnie (ma on ukazywać się nieregularnie). W ostatnim wydaniu pojawił się też nowy współpracownik Michał Kukawski.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

“Esquire” wydawany jest na licencji wydawnictwa Hearst Corporation. Łącznie z Polską tytuł ma już 26. edycji na całym świecie. Poza USA, gdzie powstał, ukazuje się też m.in. w Wielkiej Brytanii, Rosji, Chinach, Niemczech, Czechach, Rumunii, Hiszpanii i na Ukrainie.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Pierwszy numer „Esquire” ze sprzedażą na poziomie 11,8 tys. egz.

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
YKK
To nie jest oszałamiający wynik - powiedziała jedna pani. No nie jest...
20 11
odpowiedź
User
pavv
Bo w/w czasopismo nie ma grupy docelowej. Te 11 tys. to znajomi królika kupili, konkurencja oraz ponoć trzech panów. Dwóch z Warszawy i jeden z Sosnowca.
19 11
odpowiedź
User
mradar
pierwsze slysze o tym magazynie, znam go z wersju brytyjskiej, myslalem, że wprowadzili angielskojęzyczna wersje na nasz rynek i sprzedał sie w 11tyś :) to byłby wtedy sukces :D
nie widziałem tego magazynu nigdzie jak na razie. Niech sie zastanowia nad dystrybucja, moze ktos go kupi.
13 9
odpowiedź
User
Kawka
W języku polskim nie ma skrótowca tyś ( może jest w czeskim ?) . Esquire jak napisano spodobał się reklamodawcom , szkoda że nie czytelnikom . Szkoda lasu
15 9
odpowiedź
User
Jerooonimo
Tak się wychodzi na robieniu z facetów idiotów, co to tylko seks, zabawki i nic w głowie...
13 9
odpowiedź