SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Pierwszy sklep internetowy planuje debiut na giełdzie

Hoopla.pl S.A., największy polski sklep internetowy specjalizujący się w sprzedaży urządzeń domowych (AGD), sprzętu elektronicznego (RTV) i armatury planuje debiut giełdowy w drugim półroczu tego roku.

Hoopla.pl będzie pierwszym polskim sklepem internetowym notowanym na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Hoopla.pl została założona pod koniec 2004 przez dwóch aktualnych członków zarządu - Krzysztofa Boufała i Przemysława Szydłowskiego. Obaj posiadają spore doświadczenie zdobyte w czasie wspólnych przedsięwzięć w branży e-commerce zrealizowanych na rynkach zagranicznych. Głównym inwestorem spółki Hoopla.pl jest fundusz venture capital MCI Management S.A., który posiada 74% akcji spółki i który do tej pory zainwestował w nią 0,8 mln złotych. Spółka do 2010 roku zamierza umocnić i utrzymać pozycję lidera w sprzedaży przez Internet urządzeń elektroniki użytkowej w Polsce.

- Bardzo dynamiczny wzrost naszych obrotów z 4 mln w 2005 roku do blisko 27 mln złotych osiągniętych w 2006 roku, coraz lepszy dostęp do Internetu oraz ogólne pozytywne tendencje rynkowe w postaci błyskawicznego wzrostu wartości polskiego rynku e-commerce szacowanego przez Internet Advertising Bureau Polska na 5 mld złotych w 2006 roku (1,9 mld złotych wzrostu w stosunku do 2005 roku)  pozwala bardzo pozytywnie podchodzić do naszego debiutu giełdowego - mówi Krzysztof Boufał, wiceprezes zarządu Hoopla.pl. - Podstawowym atutem sklepu Hoopla.pl, oprócz oszczędności czasu i możliwość wyboru nowszej i szerszej gamy produktów, jest cena niższa o 10-30% niż w tradycyjnych sklepach. To są czynniki, które mają bezpośredni wpływ na naszą dynamikę - dodaje wiceprezes Boufał.

- W ofercie publicznej będą sprzedawane już istniejące akcje oraz akcje nowej emisji, dzięki którym do spółki wpłynie nowy kapitał - mówi Przemysław Szydłowski. - Zamierzamy go wykorzystać do poszerzenia asortymentu, wdrożenia nowych systemów informatycznych usprawniających marketing, sprzedaż oraz obsługę klientów. Planujemy również dokonywać akwizycji dobrze prosperujących innych biznesów internetowych, tworząc grupę e-commerce - dodaje Szydłowski. Zdaniem Romana Lubomskiego, wiceprezesa zarządu Hoopla.pl S.A. i dyrektora finansowego prawdopodobnym terminem debiutu Hoopla.pl S.A. na giełdzie jest przełom trzeciego i czwartego kwartału tego roku. - W tej chwili nie podajemy żadnych szczegółów planowanej publicznej oferty sprzedaży akcji - mówi Lubomski.

Dołącz do dyskusji: Pierwszy sklep internetowy planuje debiut na giełdzie

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl