SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Piłkarska reklama Mobilkinga nie dyskryminuje kobiet ani nie narażadzieci (wideo)

Komisja Etyki Reklamy odrzuciła skargę zarzucającą ostatniejreklamie telewizyjnej Mobilkinga dyskryminację kobiet i zły wpływna dzieci. W spocie modelka w skąpym stroju piłkarskim próbujewrzucić piłkę z autu na boisko.

W ostatniej reklamie telewizyjnej operatora komórkowegoMobilking modelka w skąpym stroju piłkarskim biegnie z futbolówką wdłoni wzdłuż linii bocznej boiska. Na tle wiwatujących kibicówkobieta przygotowuje się do wrzucenia piłki na plac gry, czemutowarzyszy komentarz lektora: "Dorzuci? Nie dorzuci?", po którympojawia się informacja o dodatkowych gadżetach dodawanych dostartera w sieci Mobilking.




Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga, w której zarzucanospotowi dyskryminowanie kobiet i wywieranie złego wpływu na dzieci."W reklamie biegnie pani z biustem na wierzchu tak, jakby nawetsutki były widoczne - nie wiem czy tak w rzeczywistości jest, aletakie to robi wrażenie" - szczegółowo opisywała autorka protestu."Reklama jest nadawana także w dzień, oglądają ją dzieci, awykorzystuje stereotypy" - zaznaczyła, dodając: "nie mogę pozwolić,by moje dziecko było narażone na takie obrazki w środku dnia".

Na podstawie skargi spotowi Mobilkinga postawiono zarzutysprzeczności z dobrymi obyczajami, naruszania godności ludzkiejprzez dyskryminowanie ze względu na płeć oraz zagrażania rozwojowimałoletnich. Jednak po rozpatrzeniu protestu Komisja Etyki Reklamywydała orzeczenie, że film promocyjny nie narusza Kodeksu EtykiReklamy ani obowiązujących przepisów prawa. Regulator polskiegorynku reklamowego uznał, że spot nie dyskryminuje kobiet ani niezagraża rozwojowi małoletnich.

Dołącz do dyskusji: Piłkarska reklama Mobilkinga nie dyskryminuje kobiet ani nie narażadzieci (wideo)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl