SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Piotr Fromowitz: Niekiedy hity dopiero z czasem stają się hitami

- Niemiecki rynek telewizyjny w porównaniu z Polską ma dłuższą historię i bogatsze doświadczenie. Budżety tamtejszych stacji telewizyjnych są wielokrotnie wyższe, ale już wiele produkcji tych samych formatów osiąga wyższą jakość w Polsce - mówi nam Piotr Fromowitz, szef Constantin Entertainment Polska.

Piotr Fromowitz

Piotr Fromowitz

Piotr Fromowitz przyznaje, że na rynku producenckim na całym świecie odczuwalny jest kryzys. - Oczywiście czujemy, że na rynku nie ma zbyt dużo pieniędzy. Skończyły się już czasy, kiedy nie dyskutowało się tak intensywnie na temat poszczególnych pozycji w budżecie, bo wszyscy mieli świadomość, że zainwestowane pieniądze i tak najpewniej się zwrócą - podkreśla Fromowitz.

Czy jednym z lekarstw na brak pieniędzy na rynku będzie produkowanie coraz większej liczby formatów typu scripted docu kosztem np. seriali? - Z pewnością zmiany w przejściu z tradycyjnego serialu na scripted docu były spowodowane kryzysem, który dotknął i telewizję. Moim zdaniem pierwsze próby pokazały jednak, że praca z tzw. „naturszczykami” - ponieważ do realizacji scripted docu zatrudnia się amatorów, a nie profesjonalnych aktorów - jest bardzo kreatywna i można ten rynek rozwinąć. Jeszcze kilka lat temu nikt nie spodziewał się, że to tak dobrze pójdzie. W Polsce zaczęliśmy z programem „Sędzia Anna Maria Wesołowska”, potem był „Sąd Rodzinny”. Wcześniej realizowane już były podobne formaty - chodzi m.in. o „W 11”, czy „Detektywów”. Rzeczywiście, moim zdaniem ważną rolę pełni tutaj aspekt finansowy - zauważa Piotr Fromowitz.

Fromowitza zapytaliśmy także o to, z czego mogą wynikać problemy z zapewnieniem wysokiej oglądalności w przypadku produkowanej przez Constantin Entertainment dla TVN noweli hybrydowej „Wawa Non Stop”, nadawanej w paśmie po godz. 18.00? - Z pewnością wynika to z konfrontacji z tak mocnym serialem, jak „Pierwsza miłość”, który już od lat gromadzi przed telewizorami potężną i wierną widownię. Wydaje się, że ta widownia nie jest zbyt otwarta na zmiany. W przypadku „Wawy Non Stop” z pewnością jest tak, że widz musi się dopiero przyzwyczaić do tego nowego stylu, do formy opowiadania i do tempa. Ale wiemy z doświadczenia, że niekiedy hity dopiero z biegiem czasu stają się hitami - mówi nam Fromowitz (więcej na ten temat).


Z Piotrem Fromowitzem, szefem Constantin Entertainment Polska, rozmawiamy o oszczędnościach na polskim rynku telewizyjnym i wpływie kryzysu na jakość produkcji tv, trendach światowych, a także o jesiennych nowościach w głównych stacjach telewizyjnych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Piotr Fromowitz: Niekiedy hity dopiero z czasem stają się hitami

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ekspert
Posiadanie większej ilości kasy nie oznacza lepszej produkcji.
24 11
odpowiedź
User
ocena produktu
Pan sprzedaje szmire badziewie pomiędzy rekama taponow i podpasek oraz tuszu do rzes inaczej jest to sztuka pierdzenia o niczym i tyle na temat dzialalosci producenckiej i pana wrazen
28 19
odpowiedź
User
ewa
tylko popatrz ile milionów te sztukę pierdzenia o niczym śledzi z zapartym tchem - i to jest właśnie sztuka
21 9
odpowiedź
User
@ewa
WAWa Non Stop akurat milion straciła, więc nie sugeruj bajek
18 16
odpowiedź
User
Mariusz
"Wawa Non Stop" traci, bo jest słaba. Gdyby przesunąć to np. w miejsce "Rozmów w Toku", zapewne nic by się nie zmieniło.
15 17
odpowiedź