SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Piotr Fromowitz: Niekiedy hity dopiero z czasem stają się hitami

- Niemiecki rynek telewizyjny w porównaniu z Polską ma dłuższą historię i bogatsze doświadczenie. Budżety tamtejszych stacji telewizyjnych są wielokrotnie wyższe, ale już wiele produkcji tych samych formatów osiąga wyższą jakość w Polsce - mówi nam Piotr Fromowitz, szef Constantin Entertainment Polska.

Piotr Fromowitz

Piotr Fromowitz

Piotr Fromowitz przyznaje, że na rynku producenckim na całym świecie odczuwalny jest kryzys. - Oczywiście czujemy, że na rynku nie ma zbyt dużo pieniędzy. Skończyły się już czasy, kiedy nie dyskutowało się tak intensywnie na temat poszczególnych pozycji w budżecie, bo wszyscy mieli świadomość, że zainwestowane pieniądze i tak najpewniej się zwrócą - podkreśla Fromowitz.

Czy jednym z lekarstw na brak pieniędzy na rynku będzie produkowanie coraz większej liczby formatów typu scripted docu kosztem np. seriali? - Z pewnością zmiany w przejściu z tradycyjnego serialu na scripted docu były spowodowane kryzysem, który dotknął i telewizję. Moim zdaniem pierwsze próby pokazały jednak, że praca z tzw. „naturszczykami” - ponieważ do realizacji scripted docu zatrudnia się amatorów, a nie profesjonalnych aktorów - jest bardzo kreatywna i można ten rynek rozwinąć. Jeszcze kilka lat temu nikt nie spodziewał się, że to tak dobrze pójdzie. W Polsce zaczęliśmy z programem „Sędzia Anna Maria Wesołowska”, potem był „Sąd Rodzinny”. Wcześniej realizowane już były podobne formaty - chodzi m.in. o „W 11”, czy „Detektywów”. Rzeczywiście, moim zdaniem ważną rolę pełni tutaj aspekt finansowy - zauważa Piotr Fromowitz.

Fromowitza zapytaliśmy także o to, z czego mogą wynikać problemy z zapewnieniem wysokiej oglądalności w przypadku produkowanej przez Constantin Entertainment dla TVN noweli hybrydowej „Wawa Non Stop”, nadawanej w paśmie po godz. 18.00? - Z pewnością wynika to z konfrontacji z tak mocnym serialem, jak „Pierwsza miłość”, który już od lat gromadzi przed telewizorami potężną i wierną widownię. Wydaje się, że ta widownia nie jest zbyt otwarta na zmiany. W przypadku „Wawy Non Stop” z pewnością jest tak, że widz musi się dopiero przyzwyczaić do tego nowego stylu, do formy opowiadania i do tempa. Ale wiemy z doświadczenia, że niekiedy hity dopiero z biegiem czasu stają się hitami - mówi nam Fromowitz (więcej na ten temat).


Z Piotrem Fromowitzem, szefem Constantin Entertainment Polska, rozmawiamy o oszczędnościach na polskim rynku telewizyjnym i wpływie kryzysu na jakość produkcji tv, trendach światowych, a także o jesiennych nowościach w głównych stacjach telewizyjnych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Piotr Fromowitz: Niekiedy hity dopiero z czasem stają się hitami

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ekspert
Posiadanie większej ilości kasy nie oznacza lepszej produkcji.
16 3
odpowiedź
User
ocena produktu
Pan sprzedaje szmire badziewie pomiędzy rekama taponow i podpasek oraz tuszu do rzes inaczej jest to sztuka pierdzenia o niczym i tyle na temat dzialalosci producenckiej i pana wrazen
20 8
odpowiedź
User
ewa
tylko popatrz ile milionów te sztukę pierdzenia o niczym śledzi z zapartym tchem - i to jest właśnie sztuka
11 1
odpowiedź
User
@ewa
WAWa Non Stop akurat milion straciła, więc nie sugeruj bajek
10 6
odpowiedź
User
Mariusz
"Wawa Non Stop" traci, bo jest słaba. Gdyby przesunąć to np. w miejsce "Rozmów w Toku", zapewne nic by się nie zmieniło.
7 6
odpowiedź
User
lolik
Co do WAWA NON STOP i konkurencji ze strony PIERWSZEJ MILOSCI to ten pan NIE ZAUWAŻYŁ, że SEZON wcześniej emitowana była UKRYTA PRAWDA i miała o milion więcej widzów w tym paśmie (był to drugi sezon programu, więc był on młodym stażem)
7 6
odpowiedź
User
Lekarka :-)
To wywiad czy autopromocja?
10 6
odpowiedź
User
ja
Chcialbym wiedziec ile Pan zainwestowal w polski rynek, nie pytam ile osob Pan zatrudnia, bo musi zatrudniac, same programy sie nie zrobia, ale co Pan pozostawi po firmie Constantin, gdy nagle nic nie bedziecie produkowac.....czy tez moze zapakuje Pan walizke i wyjedzie
4 6
odpowiedź
User
xxx
Niemiecki producent, co przywiał ze sobą niemieckiego gówno. Anna Marianna Wesolutka, Swąd rodzinny, Malalalanowski i dupki z ostatniego rzędu aktorów z agencji aktorskiej, WaWA Won Stąd!, Nasz nowy złom!, Ukryta kupa, Żarłoczne rewolucyje... Fromowitz, weź sobie to puszczaj u siebie - swojemu szwabskiego narodowi, gdzie taki chłam puszcza się od dziesięcioleci (mając na myśli jeszcze ówczesny RFN) i leje z głupoty na ziemię.
7 10
odpowiedź
User
unnamed
"xxx" napisał(a): Niemiecki producent, co przywiał ze sobą niemieckiego gówno. Anna Marianna Wesolutka, Swąd rodzinny, Malalalanowski i dupki z ostatniego rzędu aktorów z agencji aktorskiej, WaWA Won Stąd!, Nasz nowy złom!, Ukryta kupa, Żarłoczne rewolucyje... Fromowitz, weź sobie to puszczaj u siebie - swojemu szwabskiego narodowi,


Hej xxx!
Coś mi się wydaje, że tam pracowałeś, bo dobrze znasz wszystkie formaty produkowane obecnie przez Constantin. Pewnie wywalili Cię na zbity pysk i teraz
ujadasz i obrażasz człowieka.
A jeszcze niedawno ta ręka Cię karmiła i mogłeś sobie chociaż
kupić spodnie, które nosisz na zaszczanych gaciach.
A te gadki o szwabach... wojna już się skończyła, więc daj na luz.
10 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing