PISF jednym z partnerów Polsko-Niemieckiego Funduszu Filmowego

Niemiecki Federalny Fundusz Filmowy (FFA) przystąpił do porozumienia o współpracy w ramach Polsko-Niemieckiego Funduszu Filmowego.

łb
łb
Udostępnij artykuł:
PISF jednym z partnerów Polsko-Niemieckiego Funduszu Filmowego
fot. MKulakowski, PISF

Do porozumienia, które w zeszłym tygodniu podpisano we Wrocławiu, dołączył Federalny Fundusz Filmowy FFA (Filmförderungsanstalt)​. W ramach porozumienia działają już Polski Instytut Sztuki Filmowej, Medienboard Berlin-Brandenburg oraz Mitteldeutsche Medienfoerderung.

Porozumienie zakłada współpracę podmiotów w ramach Polsko-Niemieckiego Funduszu Filmowego. Podpisy pod dokumentem złożyli: Magdalena Sroka (dyrektor PISF), Peter Dinges (dyrektor Filmförderungsanstalt), Kirsten Niehuus, (dyrektor Medienboard Berlin-Brandenburg) oraz Claas Danielsen (dyrektor Mitteldeutsche Medienfoerderung).

- Niemcy i Polska są narodami o długiej i bogatej tradycji filmowej, a powstające obecnie w obu krajach filmy, jak np. „Ida” Pawła Pawlikowskiego czy „Toni Erdman” Maren Ade odnoszą sukcesy na arenie międzynarodowej. Po 11 latach wspierania projektów na etapie prac scenariuszowych i rozwojowych, polsko-niemieckie koprodukcje mogą od tego roku pozyskać także wsparcie na etapie produkcyjnym. Dołączenie FFA do Polsko-Niemieckiego Funduszu Filmowego oznacza, że nasza współpraca będzie miała charakter ogólnokrajowy również po niemieckiej stronie - podkreśla Magdalena Sroka.

Dyrektor Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej Magdalena Sroka zadeklarowała podniesienie udziału Instytutu w Polsko-Niemieckim Funduszu Filmowym do 150 000 euro. Ostatecznie budżet Funduszu wzrośnie z 300 000 euro do 500 000 euro rocznie.

W ocenie sekretarza stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego Jarosława Sellina rozwój polskiej produkcji filmowej jest jednym z priorytetów Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

łb
Autor artykułu:
łb
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu