SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PKO BP: aplikacja IKO na iOS z podglądem do kont z innych banków

PKO BP udostępnił w aplikacji mobilnej IKO na platformę iOS usługę otwartej bankowości, czyli podglądu kont z innych banków.

Article

Otwarta bankowość (ang. open banking) to nowy sposób korzystania z usług płatniczych, który działa dzięki dyrektywie unijnej PSD2. Wprowadziła ona usługę dostępu do informacji o koncie (AIS - ang. Account Information Service). To dzięki niej można podpiąć konto z wybranego banku w aplikacji IKO.

Użytkownicy IKO na iOS mogą teraz podpiąć swoje konto Inteligo oraz konta prowadzone przez BNP Paribas, Millennium, Pekao, mBank, Santander i Alior Bank, w tym T-Mobile Usługi Bankowe.

PKO BP zapowiada, że powyższa lista banków będzie systematycznie poszerzana.

Korzystanie z otwartej bankowości jest bezpłatne, przy czym należy pamiętać, że podpinając konto z wybranego banku, nie zmienia się opłata za jego prowadzenie.

Aby podpiąć konto z innego banku w aplikacji IKO, należy na stronie głównej aplikacji przesunąć kafel z kontami lub przejść do Moje produkty -> Konta i wybrać kafel "Podepnij konta z innych banków", skrót "+" albo menu kontekstowe (ikona z 3 kropkami). Następnie należy wybrać z listy bank oraz określić sposób dodawania konta (można wpisać numer konta "ręcznie" lub wybrać go na stronie swojego banku). Po zaakceptowaniu wymaganych regulaminów i zgód, użytkownik zostanie przekierowany na stronę uwierzytelnienia do swojego konta w innym banku, gdzie należy potwierdzić podpięcie rachunku w aplikacji IKO. Po powrocie do aplikacji IKO wyświetli się podpięte konto z innego banku.

W jednym procesie można podpiąć wiele rachunków, ale tylko dla jednego banku. Jest to warunkowane dalszym procesem udzielania zgód oraz uwierzytelniania się po stronie banku prowadzącego rachunek. Aby podpiąć rachunki z kolejnego banku, należy ponownie wejść do procesu podpinania rachunku z innego banku w aplikacji IKO.

Dane podpiętych kont z innych banków w IKO aktualizują się automatycznie przy logowaniu do aplikacji. W dowolnej chwili można także kliknąć w przycisk "odśwież". Dodatkowo, nie rzadziej niż co 90 dni, użytkownik IKO będzie proszony o przedłużenie dostępu do podpiętych kont.

W ramach usługi podpinania rachunku z innego banku w IKO można podpiąć zarówno konta prowadzone dla osób fizycznych, jak i konta firmowe.

Żeby odpiąć konto z innego banku, wystarczy w aplikacji przejść do szczegółów konta, wybrać menu kontekstowe i zlecić odpięcie. W przypadku zlecenia podpięcia kilku kont z jednego banku, odpięcie jednego konta spowoduje również odpięcie pozostałych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PKO BP: aplikacja IKO na iOS z podglądem do kont z innych banków

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl