PKO BP partnerem JP Morgan. Wykorzysta blockchain do wymiany międzybankowych informacji

PKO Bank Polski jako jedyny przedstawiciel krajowego sektora bankowego podpisał list intencyjny z JP Morgan dotyczący przystąpienia do opartej na technologii blockchain sieci wymiany informacji Interbank Information Network. Obecność w projekcie ma przyspieszyć i dodatkowo zabezpieczyć realizację płatności i przelewów transgranicznych.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Informacje na temat projektu Interbank Information Network (IIN) pojawiły się pod koniec września br. IIN w założeniach ma umożliwiać szybkie płatności i przelewy transgraniczne dokonywane pomiędzy bankami w różnych częściach świata. Dzięki blockchain rozwiązanie ułatwi wymianę i weryfikację niezbędnych informacji związanych z operacjami finansowymi, co z kolei ma zapobiec zatorom w przepływie pieniędzy pomiędzy kontami.

Projekt został stworzony z inicjatywy JP Morgan, obecnie przystąpiło do niego ponad 70 banków z całego świata. Teraz o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie udziału w IIN poinformował PKO BP. To pierwszy polski bank który uczestniczy w tym projekcie.

Dzięki obecności w tworzonej sieci PKO będzie mógł wykorzystywać technologię blockchain do kontaktów ze swoimi partnerami międzynarodowymi, co z kolei dla klientów banku będzie oznaczało szybszą i bardziej bezpieczną obsługę.

Przystąpienie do IIN to nie jedyne działania PKO BP związane z rozwiązaniami opartymi o blockchain. We wrześniu br. bank rozpoczął publikowanie i udostępnianie swoim klientom drogą elektroniczną dokumentów publicznych wykorzystując technologię rejestrów rozproszonych w zgodzie z wymogami trwałego nośnika. Z kolei w marcu br. PKO zapowiedział weryfikację dokumentów bankowych z wykorzystaniem platformy blockchain Trudatum.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day