SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PKO BP szuka agencji interaktywnej na trzy lata

PKO BP rozpoczął przetarg na agencję interaktywną. Do rywalizacji o 3-letnią obsługę banku w sieci zostały zaproszone wszystkie firmy z tej branży zrzeszone w IAB Polska.

PKO BP szuka agencji interaktywnej na trzy lata

PKO Bank Polski szuka agencji interaktywnej, która przez 3 lata będzie przygotowywać nowe serwisy informacyjno-sprzedażowe dla tego banku i spółek z jego grupy kapitałowej oraz zajmie się bieżącą obsługą tych stron, a także internetowymi kampaniami reklamowymi PKO BP. Roczny budżet banku przeznaczony na działania w internecie wynosi kilkadziesiąt milionów złotych.

– Tylko sama bieżąca obsługa naszych serwisów oraz kampanii internetowych będzie wymagać stałego zaangażowania zespołu specjalistów, ponieważ już teraz jesteśmy największym graczem, zarówno jeśli chodzi o liczbę obsługiwanych klientów, jak również nakładów przeznaczanych na internet – opisuje Tomasz Marszałł, dyrektor departamentu marketingu PKO BP. – W najbliższym czasie chcemy jeszcze bardziej zintensyfikować działania w sektorze bankowości internetowej, żeby podkreślić znaczenie i miejsce naszego banku w tym obszarze – dodaje.

Do przetargu dotyczącego tej obsługi PKO BP zaprosił wstępnie wszystkie agencje reklamowe należące do Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. – Zdecydowaliśmy się na otwartą formę przetargu, żeby dać równą szansę wszystkim zainteresowanym podmiotom, które uważają, że są w stanie sprostać takiemu wyzwaniu – uzasadnia Tomasz Marszałł.

PKO BP planuje zakończyć proces wyboru agencji interaktywnej do końca trzeciego kwartału bieżącego roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PKO BP szuka agencji interaktywnej na trzy lata

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
spec
przeciez z góry wiadomo, że wygra K2 .....
8 8
odpowiedź
User
MindTheCraP
A kampaniami bedzie sie zajmowac Hypermedia...
8 8
odpowiedź
User
uwaga na Marszałła - to przekrętas
Nie znamy powodów, chociaż próbowaliśmy się dowiedzieć, co było przyczyną unieważnienia przetargu.

Dla mnie powód unieważnienia przetargu jest oczywisty. W lutym do PKO przyszedł Pan Marszał, który znany jest z kręcenia niezłych lodów. Dał się poznać między innymi przy przetargu dla Vistulii. W czasach gdy był tam szefem marketingu miała miejsce bardzo podobna sytuacja. Przetarg, wygrywa OS3, po czym okazuje się, że jednak nie wygrywa a realizację projektu zleca się firmie WebService, która w ogóle w przetargu nie brała udziału (ale szef tej firmy dobrze zna się z Tomaszem Marszałłem).

Teraz Marszał dostał szansę życia - pracę w PKO i wielomilionowy przetarg. Pierwsze co zrobił po przyjściu do banku to unieważnił wynik przetargu i rozpisał nowy.

Moim zdaniem karty są już rozdane, a najwięcej na przetargu zarobi - przekrętas Marszałł.

PS

W treści newsa jest błąd. Zaproszenie do przetargu dotarło nie do 6 agencji, a do wszystkich zrzeszonych w IAB (kilkadziesiąt). Między innymi do nas, ale my znamy praktyki Marszała więc odpuszczamy.
8 8
odpowiedź
User
Tomasz
Ten przetarg to wielki przekręt Marszałła - szefa marketingu PKO.

Wystarczy poczytać komentarze na :

http://interaktywnie.com/biznes/artykul ... -sar-15005
8 8
odpowiedź
User
Kolorek
W co gra ktos o nicku Tomasz? :) Pewnie obecny otwarty przetarg, zaakceptowany przez SAR i IAB, komus jest nie na reke?

Drodzy Członkowie,

Stowarzyszenie Agencji Reklamowych wobec mediowych oraz środowiskowych informacji na temat przetargu PKOBP zwróciło do dyr. Marketingu Tomasza Marszałła z prośbą o wyjaśnienia.

1. Przetarg internetowy
a. Przetarg był otwarty, ale na pierwszym etapie czyli na poziomie credentials – tego zasady przetargowe SAR, WFA i EACA nie zabraniają.
b. Ustalono że do drugiego etapu reklamodawca zaprosi do pięciu agencji
c. Terminy – agencje będą miały 3-4 tygodnie na opracowania zadań przetargowych,
d. Czas trwania przetargu – przetargi znajdą swoje rozwiązanie w ciągu najbliższych trzech miesięcy
2. Przetarg full service
a. W przetargu uczestniczy 6 agencji - nie jest to zgodne ze standardami SAR/WFA/EACA – ustalaliśmy jednak, że wrócimy do rozmów na temat porozumienia wokół standardów przetargowych. Okolicznością łagodzącą jest fakt, że bank nie stawia warunku wyłączności.
b. Zadania przetargowe służą ocenie agencji pod kontem strategiczno kreatywnym. Proces przetargowy wyłoni drugą agencje obsługującą Bank PKO BP – wybór drugiej agencji jest podyktowany skalą planowanych działań komunikacyjnych – nie będą prowadzone mini przetargi pomiędzy agencjami obsługującymi.
c. Terminy – zgodne ze standardami przetargowymi - 4 tygodnie
d. Czas trwania przetargu – podpisanie umowy we wrześniu.
3. Przetarg Mediowy
a. Nie więcej niż 5 domów mediowych
b. Reklamodawca przeprowadzi przetarg w oparciu kompetencje osób zatrudnionych w dziale marketingu i nie zdecydował się na zatrudnienie audytora mediowego
c. Skala zadań i gwarancji mieści się w standardach sugerowanych przez SAR

Patrząc na całość z punktu widzenia standardów SAR-WFA-EACA – przetarg mieści się w granicach dobrych praktyk. Ponadto reklamodawca jest otwarty na dalsze rozmowy w sprawach proceduralnych. Zaplanowaliśmy podjęcie takich rozmów po zakończeniu obecnej rundy przetargowej.
8 8
odpowiedź