SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Plagiat w artykule o etyce public relations

Rada Etyki PR oceniła, że Paweł Bilangowski splagiatował w swoim artykule o etyce public relations podobne teksty Ewy Hope. Autor nieuczciwej publikacji przeprosił za te zapożyczenia.

Rada Etyki PR, działająca przy Związku Firm Public Relations, oceniła na podstawie analizy przeprowadzonej przez firmę Plagiat.pl, że prawie 30 proc. artykułu „Etyka w Public Relations” Pawła Bilangowskiego, właściciela agencji Bilangowski Consulting, to dosłowne powtórzenia części tekstów „Etyczne aspekty PR” i „Etyczne dylematy PR-owca” Ewy Hope, kierownika Studium Podyplomowego Public Relations Politechniki Gdańskiej. Te fragmenty nie zostały jednak przez Bilangowskiego opatrzone przypisami wskazującymi na owe źródła, wskutek czego – jak orzekła Rada Etyki PR – doszło do plagiatu.

Instytucja stanowczo potępiła to działanie, zaznaczając, że „szczególnie w tekście o etyce budzi ono ogromny niesmak”. Paweł Bilangowski przyznał się do wykorzystania w swoim artykule tekstów Ewy Hope, przepraszając ją za to. Plagiatorski artykuł ukazał się już w 2005 roku, ale poszkodowana w tej sprawie Ewa Hope (której teksty opublikowano w 2001 roku) dopiero teraz zgłosiła nadużycie do Rady Etyki PR.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Plagiat w artykule o etyce public relations

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl