SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Plany Clear Channel Poland na 2005 rok

Polityka handlowa Clear Channel na rok 2005 przewiduje urealnienie cen sprzedaży powierzchni reklamowych oraz wdrożenie nowej strategii zarządzania klientami kluczowymi - Key Account Management

Bez zasadniczych zmian pozostanie natomiast oferta produktowa.  Jak dotychczas główną ofertę stanowią klasyczne nośniki outdoorwe czyli tablice 4x3, citylighty oraz backlity, przy czym w roku 2005 planowany jest jakościowy rozwój sieci 4x3, mający na celu umocnienie ich pozycji jako oferty premium w segmencie 12 m2.  W pierwszym kwartale 2005 planowane jest też wprowadzenie zupełnie nowej oferty związanej z siecią citylightów - informuje w komunikacie CCP.
 
Drugą grupę stanowią tzw sieci dedykowane czyli reklama na terenie szkół i uczelni, wakacyjna sieć w kurortach morskich oraz nośniki w centrach biznesu. Ta ostatnia sieć w 2005 ulegnie rozbudowanie, w celu uzyskania docelowej dystrybucji w obrębie 8 największych aglomeracji miejskich.
 
W 2005r zmianie ulega cennik. Przede wszystkim wiąże się to z urealnieniem cen katalogowych.
 
- Od kilku lat doświadczamy wojny rabatowej w mediach. W konsekwencji ceny w katalogach przestały odzwierciedlać rzeczywistość. Jeszcze do niedawna utrzymywanie wysokich cen katalogowych pozwalało na wykazanie wysokich rabatów. Teraz kiedy nawet telewizja urealnia ceny, a wszyscy na rynku mają świadomość, że oficjalne cenniki przestały być punktem odniesienia, urealnienie cen staje niezbędne. - wyjaśnia Jarosław Chojecki, Dyrektor Sprzedaży Clear Channel Poland.
 
Cennik na przyszły rok zawiera ceny dla dwóch okresów kampanii: dwóch tygodni oraz miesiąca. Oba systemy sprzedaży są elementem standardowej polityki handlowej Clear Channel Poland. W cenniku 2005 pojawią się dwie nowe pozycje cenowe.  Pierwsza dotyczy ceny powierzchni 4x3 w tzw. mikisie czyli kiedy kampania prowadzona jest jednocześnie przy wykorzystaniu billboardów i freeboardów (cena freeboardów jest wyższa od billboardu o 50%).  Druga dotyczy oferty "Trafić do celu" czyli specjalnego pakietu citylightów kierunkowych. W tym wypadku cena jest wyższa od citylightu w kampanii ogólnopolskiej o 20%.
 
- Wyższe ceny citylightów kierunkowych wynikają z faktu, iż precyzyjnie wyselekcjonowane nośniki wskazują dojazd do konkretnego miejsca zgodnego z życzeniem klienta. - tłumaczy Jarosław Chojecki.
 
System rabatów pozostaje bez zmian. Obowiązuje 7% prowizja agencyjna oraz 10% za wyłączność budżetu i 3% za przedpłatę, a rabat za podpisanie umowy rocznej może wynieść do 15%. Ceny na miesiące wakacyjne (lipiec, sierpień) zawierają rabat w wysokości 15%.
 
Jednym z kluczowych elementów polityki handlowej w 2005r jest wdrożenie strategii Kay Account Management.  Program skierowany jest do największych reklamodawców, zarówno obecnych klientów firmy jaki i potencjalnych.  Ideą projektu jest stworzenie indywidualnych pakietów dotyczących warunków handlowych i zakresu obsługi takich klientów oraz specjalnie dla nich opracowany pakiet usług dodatkowych. Pakiet taki może obejmować np. bezpłatne badania pre- i post- testowe uwzględniające specyficzne potrzeby klienta jeśli chodzi zakres badania.
 
W 2005r Clear Channel zamierza uzupełnić ofertę produktową właśnie ofertą badań. W ciągu ostatnich lat firma prowadziła badania głównie na potrzeby promocji swoich produktów, teraz zamierza udostępnić swoim klientom szeroki pakietu usług badawczych. W ofercie badań znajdują się:
  • unikalne w skali kraju badanie pre-testowe layoutu plakatu outdoorowego - Layout Impact Tesc (LIT),
  • badanie skuteczności kampanii - Plakat Impact Test,
  • badanie skuteczności kampanii realizowanych w hipermarketach - APS Impact Test
  • oraz nowe badanie efektywności kampanii przeprowadzonych w centrach biznesu - CB Impact Test.
-  Wszystkie badania realizowane są przez współpracujący od lat z Clear Channel i innymi firmami outdoorowymi OBOiR Mareco Polska. Nasza oferta badań akcji outdoorowych jest najszersza na rynku, a klient zlecając je za naszym pośrednictwem uzyskuje wyjątkowo atrakcyjne warunki - wyjaśnia Anna Nowakowska-Godun.
 
W 2005r. pojawiają się także udoskonalenia w obrębie narzędzi sprzedażowych. Clear Channel Media Plan - narzędzie do planowania kampanii - wzbogacono o dodatkowe źródła tzw. twardych danych.
 
- Wykorzystywać będziemy dane socjodemograficzne Acxiom, badania widowni nośników (dane pochodzące z badań realizowanych przez spółkę Polskie Badania Outdooru) oraz dane GUS na temat gęstości zaludnienia. Informacje te włączone zostały do Clear Channel Media Planu, co pozwoli jeszcze lepiej planować kampanie w zakresie: dotarcia do grupy docelowej, siły tego dotarcia (impact) oraz doboru i dystrybucji nośników. - powiedziała Anna Nowakowska-Godun, dyrektor Marketingu Clear Channel Poland.

Po wprowadzeniu w 2004r nowatorskiego systemu selekcji lokalizacji przy użyciu interaktywnych map cyfrowych przyszedł czas na kolejne rozwiązania.  W konsekwencji przejścia w br. na system cyfrowej dokumentacji zdjęciowej do powszechnego użytku w 2005r wejdzie nowa przeglądarka dokumentacji zawierająca szereg dogodnych dla użytkownika rozwiązań w zakresie trybu przeglądania zdjęć.

Dołącz do dyskusji: Plany Clear Channel Poland na 2005 rok

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl