Platforma edukacyjna Brainly rośnie, ma 150 mln unikalnych użytkowników

Startup Brainly prowadzący internetową platformę edukacyjną zwiększył do 150 mln liczbę internautów co miesiąc odwiedzających serwis. To oznacza, że platforma w ciągu jednego roku zwiększyła zasięg o 50 mln użytkowników.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Platforma edukacyjna Brainly rośnie, ma 150 mln unikalnych użytkowników
Michał Borkowski, założyciel i szef Brainly

Brainly to platforma do wspierania procesu nauki szkolnej, dzięki której uczniowie z całego świata mogą poszerzać swoją wiedzę oraz mają zapewniony dostęp do wzajemnej nauki online. Obecnie z platformy korzystają uczniowie, rodzice i nauczyciele w ponad 35 krajach m.in. w USA, Indiach, Rosji, Indonezji, czy Brazylii. W Polsce liczba użytkowników serwisu przekroczyła 7 mln.

Teraz Brainly poinformował że liczba unikalnych użytkowników korzystających z platformy co miesiąc osiągnęła poziom 150 mln. To oznacza, że serwis w ciągu roku zwiększył zasięg o 50 mln internautów.

Jak podkreśla w komunikacie Michał Borkowski, współzałożyciel platformy i jej CEO, za sukcesem stoi bardzo prosty i przystępny model jej działania. W każdym tygodniu ponad miliard uczniów z całego świata szuka wsparcia w nauce, które pozwoli im osiągnąć lepsze wyniki. To jednak nie wszystko, bo przecież za uczniami stoją rodzice i nauczyciele, którzy poszukują skutecznej metody przekazywania, lub po prostu źródła, wiedzy. Obecnie baza serwisu zawiera ponad 50 mln odpowiedzi, jednak jak podkreślają jej twórcy - siłą platformy jest jej społeczność.

- Na początku zdecydowaną większość użytkowników Brainly stanowili uczniowie - informuje Michał Borkowski. - Dziś coraz częściej dołączają do nas rodzice, chcący pomóc swoim dzieciom. Na Brainly szukają pomocy z problemami, których sami nie potrafią rozwiązać bo często nie pamiętają już danego materiału z czasów szkolnych. Dzięki naszej platformie mają możliwość uzyskania pomocy.

Jak pokazują badania uczniowie korzystają z Brainly nie tylko dlatego, że dostarcza ona pomocy ze szkolnymi problemami w czasie rzeczywistym. Z ankiety przeprowadzonej w styczniu br. wśród użytkowników wynika, że co trzeci z nich (29,4 proc.) jako największą motywację wskazuje chęć pogłębienia wiedzy i poszerzenia horyzontów, aby lepiej zrozumieć przedmiot szkolny. Co czwarty uczeń (25,3 proc.) twierdzi, że nie uzyskał wystarczająco dużo informacji w szkole, a co dziesiąty (11,4 proc.) deklaruje chęć poprawy ocen.

W Brainly w przeszłości zainwestowało kilka firm. Jesienią 2017 r. startup pozyskał 14 mln dol. m.in. od Kulczyk Investments, wcześniej w firmę zainwestowały też 15 mln dol. koncern Naspers i fundusz General Catalyst.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa