SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Playboy” rezygnuje z nagich zdjęć, stawia na jakościowe dziennikarstwo

Magazyn „Playboy” zapowiedział, że od marca 2016 roku z jego łamów znikną fotografie nagich modelek. Redakcja zamierza postawić wyłącznie na wysokiej jakości teksty dziennikarskie i literackie.

Article

Informacje na temat rewolucyjnych planów „Playboya” podał dziennik „The New York Times” powołując się na Scotta Flandersa, szefa Playboy Enterprises. Według nich numer „Playboya”, który ukaże się w marcu 2016 r. będzie pierwszym od 62 lat, w którym nie pojawią się zdjęcia nagich modelek.

Zapowiedź nie oznacza, że kobiety w ogóle znikną z łamów najbardziej znanego na świecie czasopisma dla mężczyzn. W magazynie nadal będą pojawiały się zdjęcia modelek, czasem w prowokujących pozach, jednak wszystkie one będą ubrane.

Pierwszy numer „Playboya” z 1953 r. zawierał rozbieraną sesję zdjęciową Marylin Monroe zanim jeszcze aktorka zdobyła światową popularność. Od tamtej pory każde nowe wydanie magazynu publikowało fotografie atrakcyjnych roznegliżowanych modelek, aktorek i piosenkarek.

>>> Przeglądaj okładki polskiej edycji „Playboya” w naszym dziale Jedynki

Decyzję o zmianie polityki pisma dotyczącej nagich zdjęć zaakceptował 89-letni Hugh Hefner, założyciel i długoletni szef „Playboya”. Redakcja tłumaczy, że w obecnych czasach, gdy erotyczne fotografie są dzięki internetowi dostępne dla każdego na wyciągnięcie ręki, „Playboy” musi przyciągnąć czytelników innymi treściami. Dlatego magazyn w większym niż dotąd stopniu postawi na wysokiej jakości teksty dziennikarskie i literackie, choć już wcześniej tego typu treści stanowiły jeden ze znaków rozpoznawczych „Playboya” - swoje teksty publikowali w nim m.in. Kurt Vonnegut, Vladimir Nabokov, James Baldwin, Alex Haley, Gabriel Garcia Marquez, Ian Fleming czy Raymond Carver. Na łamach miesięcznika pojawiały się też wywiady z najważniejszymi politykami, artystami i biznesmenami, m.in. Fidelem Castro, Martinem Lutherem Kingiem, Malcolmem X i Johnem Lennonem.

Zmiana profilu „Playboya” i wycofanie z niego zdjęć erotycznych ma być jednym ze sposobów na podniesienie wyników sprzedaży magazynu, która od wielu lat nieprzerwanie spada. Według danych Alliance for Audited Media sprzedaż „Playboya” zmalała z 5,6 mln egzemplarzy w 1975 r. do obecnych 800 tys.

Tymczasem po rezygnacji przez „Playboya” w ub.r. z publikowania nagich zdjęć na jego stronach internetowych i zmianie profilu serwisu średnia wieku użytkowników spadła z 47 do 30 lat, a ich liczba wzrosła z 4 do 16 mln miesięcznie, na co parę miesięcy temu zwracał uwagę Scott Flanders w wywiadzie dla CNN.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Playboy” rezygnuje z nagich zdjęć, stawia na jakościowe dziennikarstwo

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Brawo
Odwazna ale b. dobra decyzja.
odpowiedź
User
ekspert
ciekawa decyzja, ale już nic nie uratuje Playboya
odpowiedź
User
j
Będą w burkach.
odpowiedź