SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Playboy” z nową makietą, hasłem i współpracą z Antyradiem. Chce powalczyć o czytelniczki

Polska edycja miesięcznika „Playboy” (Marquard Media Polska) zyskała nową makietę i hasło główne „Prowokuje do myślenia”. Miesięcznik wraca do publikowania opowiadań i zaczyna współpracę z Antyradiem. - Oczywiście wciąż jesteśmy magazynem męskim, ale chcielibyśmy zawalczyć o to, by czytały nas także kobiety - opisuje Wirtualnemedia.pl Robert Ziębiński, redaktor naczelny pisma.

Article

Nowa makieta i czcionka polskiej edycji „Playboya” są inspirowane 65- letnią historią tego magazynu. - Pisma męskie w Polsce są do siebie podobne. A przecież siłą „Playboya” zawsze była inność. Szukając odpowiedzi na pytanie, jak się zmienić, zanurkowaliśmy w… historię. W końcu to magazyn, który istnieje od 1953 roku - opisał Robert Ziębiński, od stycznia br. redaktor naczelny polskiego „Playboya”, we wstępniaku w nowym numerze pisma.

Oprawę graficzną przygotował Tomasz „Vaciaque” Wójcik, dyrektor artystyczny polskiego „Playboya”. - W ten sposób otrzymujemy unowocześniony, bardziej przejrzysty i czytelny w formie magazyn. A „gołe b…”? Tu nic się nie zmienia, póki my żyjemy - wyjaśnił.

Magazyn zyskał też nowe hasło główne „Prowokuje do myślenia”, które zastąpiło poprzedni slogan „Męski punkt widzenia”. - Prowokuje do myślenia - to parafraza hasła z amerykańskiego „Playboya” - „Thoughtfully Rebellious”. „Playboy” jest najczęściej cytowanym męskim magazynem w Polsce, zaś prowokowanie do reakcji, myślenia jest wpisane w ten tytuł od jego początku - dlatego zdecydowaliśmy się wrócić do korzeni marki i nawiązać do tego co zawsze było najmocniejszą stroną magazynu, który wszyscy kupują przecież dla artykułów - tłumaczy Robert Ziębiński portalowi Wirtualnemedia.pl.

Nowe rubryki, opowiadania i współpraca z Antyradiem

Magazyn został podzielony na trzy główne części. Pierwsza to „Gra wstępna” zawierająca omówienia nowości z różnych dziedzin kultury i technologii. Pojawiły się w niej rubryki „13 x o seksie” (ankieta o tematyce seksualnej ilustrowana przez Andrzeja Mleczkę), „Styl” (prowadzona przez Magdalenę Zawadzką wspólnie z blogerami modowymi) oraz „Ring” (cykl dyskusji dziennikarzy „Playboya” i Antyradia).

- Nasza współpraca z Antyradiem jest zresztą rozplanowana na dłuższy czas - niebawem Antyradio będzie wybierać swoją Playmate, a my będziemy prowadzić dwugodzinny program w radiu - dodaje Robert Ziębiński.

Pozostałe części każdego wydania to „Ludzie Playboya” (zawiera m.in. wywiad, reportaż i artykuł profilowy) oraz „Rozrywka Playboya” (dotycząca różnych dziedzin, od seksu przez technologię po naukę).

- Na łamy „Playboya” powrócą także opowiadania - na dziś mamy już zaplanowane kilka, a pierwsze ukaże się w listopadowym numerze - zapowiada Robert Ziębiński. - Co do zmian formatu i objętości - pracujemy nad nimi, nie wykluczamy zmian formatu, ale to dopiero w 2019 roku. Póki co wraz z numerem sierpniowym zmieniliśmy estetykę okładek - zaznacza.

>>> TYSIĄCE OGŁOSZEŃ O PRACĘ - PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

„Playboy” nie rezygnuje z nagości, ale nie będzie nią epatować

Na okładce nowego wydania magazynu znalazło się zdjęcie pokazujące jedynie twarz, a nie całą sylwetkę bohaterki rozbieranej sesji zdjęciowej. - Seks nie zaczyna się od nagiego ciała. Seks zaczyna się od mózgu. Od wyrazu twarzy i spojrzenia. Od tego, jak i co myślimy. Ciało jest drugorzędne. Jeśli nie ma chemii, chęci - nie ma nic - uzasadnił to Robert Ziębiński.

„Playboy” nie rezygnuje przy tym z publikowania nagich sesji zdjęciowych, w podobnym wymiarze (po dwie-trzy w numerze) jak dotychczas. - Oczywiście wciąż jesteśmy magazynem męskim, ale chcielibyśmy zawalczyć o to, by czytały nas także kobiety - tłumaczy redaktor naczelny pisma.

Według danych ZKDP w pierwszym kwartale br. średnia sprzedaż ogółem „Playboya” wynosiła 23 567 egz., o 14,2 proc. mniej niż rok wcześniej.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Playboy” z nową makietą, hasłem i współpracą z Antyradiem. Chce powalczyć o czytelniczki

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lok
Playboy pismem dla kobiet.... Spadłem z krzesła.
38 13
odpowiedź
User
Jola
Marquardowi już nic nie pomoże a Playboy w nowej odsłonie jest słaby.
15 14
odpowiedź
User
Przemek
Proponuję aby swoje teksty publikowała Paulina Młynarska i Ania Lewandowska. Rozenek też.
34 10
odpowiedź
User
ryneczek lidla
Mężczyźni w polsce nie kupują czasopism niepolitycznych. To bezsensu. Polecam przewertować logo czy elleman. Dotychczas zapewne i tak większość czytelników stanowiło kobiety, teraz po prostu chcą skłonić ich jeszcze więcej..
13 13
odpowiedź
User
Babcia Mówi
Czyli zmiany mają kiedyś być z naciskiem na kiedyś. A jedyna realna zmiana czyli okładka, fatalna.
Zbliżenie na twarz, skórę to obecnie typowe dla katalogów z kosmetykami, ale tak przestylizowane zdjęcie kobiet nie zachęci. Mężczyzn też nie, chyba fanów manekinów.
17 11
odpowiedź