„Men’s Health” liderem sprzedaży wśród pism męskich w I kwartale, tylko „CKM” na plusie

Prawie wszystkie tytuły w segmencie pism dla mężczyzn w pierwszym kwartale br. zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił będący liderem zestawienia „Men’s Health”. Zyskało tylko „CKM” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w pierwszym kwartale 2017 roku wyniosła 32 080 egz. Względem roku poprzedniego była niższa o 22,81 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie jest to największy spadek w zestawieniu.

Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował spadek wynoszący 14,19 proc. W efekcie dało mu to średni wynik sprzedażowy na poziomie 23 567 egz.

Oczko niżej uplasowało się jeszcze „CKM” (Marquard Media Polska), które awansowało z czwartego miejsca. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zwiększyła się o 10,28 proc. do 19 594 egz. To z kolei był jedyny wzrost w zestawieniu.

Na ostatnią lokatę spadło „Logo” (Agora). Jego wynik sprzedażowy zmalał o 8,11 proc. do 18 992 egz.

Uśredniony wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w pierwszym kwartale br. poszedł w dół o 11,72 proc. do poziomu 21 583 egz.

grafika

W marcu 2018 roku sprzedaż ogółem lidera, czyli „Men’s Health”, wyniosła 28 428 egz., po spadku względem marca 2017 roku o 27,78 proc. - największym w zestawieniu.

Drugą lokatę zajął „Playboy” (23 261 egz.; w dół o 15,50 proc.), a podium uzupełnia „Logo” (23 001 egz.; wzrost o 10,44 proc. - jedyny w zestawieniu).

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"