Wydawca „Do Rzeczy” i „Wprost” dalej w dołku. Szósty kwartał ze stratą

W pierwszym kwartale 2025 roku grupa PMPG Polskie Media, do której należą m.in. tygodniki „Do Rzeczy” i „Wprost”, przy spadku przychodów rok do roku o prawie 15 proc. zanotowała 1,1 mln zł straty netto. Firma zaliczyła szósty z rzędu kwartał z ujemną rentownością netto.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Wydawca „Do Rzeczy” i „Wprost” dalej w dołku. Szósty kwartał ze stratą

Grupa kapitałowa PMPG Polskie Media w pierwszym kwartale 2025 roku wypracowała 7,34 mln zł przychodów sprzedażowych, co wobec 8,58 mln zł rok wcześniej oznacza spadek o 14,5 proc. Firma nie podaje w raportach, ile zarabia ze sprzedaży swoich tytułów prasowych (jest większościowym akcjonariuszem spółki Do Rzeczy wydającej tygodnik „Do Rzeczy” i miesięcznik „Historia Do Rzeczy"), a ile z reklam w prasie i internecie.

Tak samo jak w poprzednich sprawozdaniach opisała natomiast niekorzystną koniunkturę na rynku reklamowym. – Nasi klienci ograniczają wydatki reklamowe ze względu na trudne warunki rynkowe, a budżety reklamowe, które często są postrzegane jako elastyczne, mogą być redukowane w pierwszej kolejności, aby dostosować się do zmieniających się potrzeb operacyjnych – wskazała.

Kolejna strata, wzrosty w internecie

Koszty sprzedaży grupy PMPG Polskie Media zmalały r/r z 2,2 do 1,73 mln zł, zaś te w obszarze ogólnego zarządu poszły w górę z 2,48 do 3,48 mln. W konsekwencji strata EBITDA pogłębiła się r/r z 721 tys. do 1,72 mln zł, operacyjna – z 933 tys. do 1,19 mln zł, zaś strata netto nieznacznie zmalała – z 1,11 do 1,1 mln zł.

Firma zaznaczyła w sprawozdaniu, że jej rentowność operacyjną pogłębiły projekty rozwojowe: uruchomienie nowych formatów medialnych i wydatne powiększenie zespołu dziennikarskiego, jak również sprzedażowego.

Podkreśla, że efekty tych inicjatyw są widoczne w internecie. –Tak jak w przypadku wyników rocznych, widzimy gwałtowne wzrosty na naszych portalach. Wprost.pl znacząco wzrósł w ilości odsłon – 37,2 mln w I kw. 2025 r. wobec 23,2 mln w I kw. 2024 r., a jeśli chodzi o unikalnych użytkowników to wzrost oscylował w okolicach 75 proc., co przekłada się na 4,3 mln unikalnych użytkowników miesięcznie w ciągu I kw. 2025 r. – wylicza Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media.

– W kwestii nowego kontentu należy podkreślić ogromny sukces portalu smaki.pl. Portal został uruchomiony w marcu zeszłego roku, a w każdym miesiącu notuje ponad 6,5 mln odsłon. Kolejnym sukcesem jest to, że nieprzerwanie od września zeszłego roku utrzymuje się w dziesiątce najczęściej odwiedzanych portali kulinarnych w Polsce – dodaje.

grafika

Grupa PMPG Polskie Media ujemną rentowność netto notuje nieprzerwanie od czwartego kwartału 2023 roku. W ub.r. przy spadku przychodów z 47,2 do 33,38 mln zł jej wynik netto poszedł w dół z 2,43 mln zł zysku do 8,3 mln zł straty.

Nie zatrzymuje się jednak z inwestycjami. Jak podaliśmy w zeszłym tygodniu, jej spółka zależna B-8 Poland, której pozyskała do 13,3 mln zł dofinansowania do Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Za maksymalnie 20 mln zł ma przygotować innowacyjną platformę social-mediowo-newsową wykorzystującą sztuczną inteligencję.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style