SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

PMPG Polskie Media miało 1,59 mln zł zysku netto w I półroczu 2017 r. Bez one-off: 4,76 mln zł

PMPG Polskie Media odnotowały 1,59 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I poł. 2017 r., podała spółka w półrocznym raporcie. Bez zdarzenia jednorazowego, związanego z wyrokiem sądu, zysk netto wyniósł 4,76 mln zł, co oznacza wzrost o 81 procent rok do roku.

Michał M. Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media / fot. Beata Jarzębska Article

- Na wyniki pierwszych 6 miesięcy 2017 r. wpłynęło zdarzenie jednorazowe w postaci zwiększenia stanu rezerw, które obciążyło wynik EBITDA kwotą 2 mln 496 tys. zł, a zysk netto kwotą 3 mln 169 tys. zł - czytamy w komunikacie.

Zdarzenie, o którym mowa, to wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie z czerwca br., który zasądził świadczenia pieniężne od PMPG na rzecz Banku Zachodniego WBK SA. Sąd orzekł, że firma ma zapłacić 563 tys. zł, odsetki od 1,3 mln euro i 107,2 tys. zł kosztów procesu w związku z poręczeniem wekslowym udzielonym spółce 3P Inwestycje Internetowe.Wyrok nie jest prawomocny. Spółka wniosła apelację, będzie jednak utrzymywała rezerwę utworzoną w związku z przedmiotowym wyrokiem do czasu prawomocnego rozstrzygnięcia postępowania sądowego.

Z wyłączeniem one-off Grupa odnotowała 5 mln 533 tys. zł EBITDA, co oznacza wzrost o 46 proc. rok do roku. Z kolei znormalizowany zysk netto wyniósł 4 mln 758 tys. zł i był większy o 81 proc. od wartości zaraportowanej w analogicznym okresie 2016 r.

Zysk operacyjny wyniósł 2,65 mln zł wobec 3,49 mln zł zysku rok wcześniej. Znormalizowany zysk EBIT (tj. bez one-offu) wyniósł 5,15 mln zł., zaś EBITDA grupy wyniósł 3,04 mln zł w I poł. 2017 r. (bez zdarzenia jednorazowego - 5,53 mln zł.). Rok temu zysk EBITDA wyniósł 3,49 mln zł.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 25,55 mln zł. wobec 26,76 mln zł rok wcześniej. W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2017 r. wyniosła 2,69 mln zł wobec 0,56 mln zł zysku rok wcześniej. - Wypracowane wyniki utwierdzają nas w przekonaniu, że konsekwentna strategia budowy silnych marek mediów zasięgowych to dobry kierunek, który zapewnia dynamiczny rozwój Grupy i przynosi wymierne efekty finansowe - podkreśla Michał M, Lisiecki, prezes zarządu PMPG Polskie Media.

Spółka podaje w komunikacie, że „głównym czynnikiem wpływającym na pozytywne wyniki był wzrost obrotu reklamowego przy jednoczesnym spadku kosztu własnego sprzedaży. Na wzrost przychodów reklamowych wpływ miała pozytywna koniunktura gospodarcza. Spadek kosztu własnego sprzedaży wynikał ze spadku kosztów produkcji i zakupu powierzchni reklamowej realizowanego w głównej mierze w transakcjach barterowych”.

Priorytetem działań PMPG – jak zaznacza spółka - jest rozwój segmentu internetowego. - Serwisy Grupy notowały w pierwszym półroczu rekordowe wzrosty, zarówno jeżeli chodzi o użytkowników (DoRzeczy.pl - ponad 800 tys., z przekroczeniem 1 mln w lipcu, Wprost.pl - ponad 2 mln), jak i pozostałe dane zasięgowe, w tym liczbę odsłon (łącznie ponad 15 mln) i czas spędzany w serwisach przez użytkowników (ponad dwukrotne wzrosty) – podaje spółka.

Trwają też równoległe prace nad uruchomieniem projektu PMPG Ventures - wehikułu inwestycyjnego w modelu M4E, czyli media for equity (media za udziały). - Projekt, który obejmie zarówno wszystkie niezwiązane z działalnością prasową aktywa Grupy PMPG, jak i nowe inwestycje, powinien wystartować najpóźniej w IV kwartale –zapewnia inwestorów PMPG.

Głównym aktywem Grupy PMPG Polskie Media pozostaje tygodnik "Wprost", który wraz z tygodnikiem "Do Rzeczy" odpowiadają za blisko 80% jej przychodów, podkreślono w komunikacie.

PMPG Polskie Media to spółka holdingowa działająca na rynku mediów tradycyjnych i nowych mediów. Do Grupy należą m.in.: Agencja Wydawniczo-Reklamowa Wprost, wydawca tygodnika "Wprost" oraz spółka Orle Pióro, wydawca tygodnika "Do Rzeczy" oraz magazynu "Historia Do Rzeczy". Spółka jest notowana na GPW od 1995 r.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PMPG Polskie Media miało 1,59 mln zł zysku netto w I półroczu 2017 r. Bez one-off: 4,76 mln zł

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Pytanie
Wprost prawie już nikt nie kupuje. Sprzedaż stale spada. Jest masowo rozdawany, czym właściciel się chwali. Ale przecież nie czytany. Makulatura. Jakim więc cudem rosną wyniki? Ktoś zna odpowiedź?
4 1
odpowiedź
User
Kasia
Znani są z "kreatywnej księgowości"
7 1
odpowiedź
User
Greg
Warto czytać wyniki sprzedaży Wprost ze zrozumieniem.
Choćby spojrzeć na wszystkie kolumny i zrozumieć, ze firma znalazła inny model sprzedaży niż pozostałe tygodniki. Takie trudne to nie jest. Wtedy okazuje się, ze wcale tak nie spada.
3 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing