SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

PMPG z 11,7 mln zł straty netto w 2012 roku, spadły przychody

Platforma Mediowa Point Group zakończyła 2012 rok ze startą netto, a przychody ze sprzedaży były niższe niż rok wcześniej.

PMPG z 11,7 mln zł straty netto w 2012 roku, spadły przychody

W 2012 roku spółka miała skonsolidowane przychody na poziomie 68,54 mln zł, zaś rok wcześniej wynosiły one 72,68 mln zł. PMPG zanotowała wzrost zysku brutto ze sprzedaży o 18,16 proc. do 34,90 mln zł. Zakończyła jednak 2012 rok ze startą netto w wysokości 11,73 mln zł wobec zysku netto w wysokości 3,48 mln zł w roku poprzednim. W ujęciu jednostkowym strata netto spółki wyniosła 9,64 mln zł (rok wcześniej spółka miała 2,26 mln zł zysku netto).

- Wpływ na wysokość straty miały przede wszystkim dokonane w poszczególnych spółkach odpisy aktualizujące należności oraz odpisy aktualizuje aktywa finansowe. Odpisy te zostały utworzone w związku z konserwatywną oceną przez zarząd sytuacji makroekonomicznej oraz kontrahentów i podmiotów, w stosunku do których utworzono odpisy - podano w komunikacie

Grupa podaje też, że w celu poprawy rentowności w drugiej połowie roku przeprowadziła proces restrukturyzacji. Jego wynikiem „jest optymalizacja kosztów bieżącej działalności, usprawnienie procesów biznesowych oraz lepsze wykorzystanie zasobów i efektu synergii w ramach grupy”

- Restrukturyzacja i wdrożenie nowego systemu zarządzania spowodowały, że już w IV kwartale 2012 r. skonsolidowany zysk ze sprzedaży wyniósł 1,53 mln zł - czytamy w komunikacie.

Platforma Mediowa Point Group jest wydawcą tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy”, a także miesięcznika „Film”. W ramach Grupy działają też serwisy internetowe i agencja reklamowa.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: PMPG z 11,7 mln zł straty netto w 2012 roku, spadły przychody

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Księgowy
I bardzo dobrze. Właściciel myślał, że zbuduje imperium na darmowej pracy studentów lub na wypocinach dziennikarskich niewolników na umowy o dzieło, którym płaci coraz mniejsze honoraria. Więc dostaje tekstowe kupy, które coraz mniej ludzi chce kupować.
1 0
odpowiedź
User
Do księgowego
Pokaż mi wydawnictwo, które nie zatrudnia na umowy o dzieło i płaci coraz większe honoraria, na głowę upadłeś?
1 0
odpowiedź
User
Syn księgowego
Pokaż mi tytuł który ma wysoki poziom i na który z przyjemnością złotówki wydaje.

Coś w stylu jak szef knajpy oszczędza na składnikach, obsłudze i myśli, że ludzie nie zauważa.

Kiedyś czekało się na poniedziałek, dzisiaj mało który tytuł wnosi coś większego do życia, do wiedzy, do świadomości.

Teksty do herbaty są za darmo natemat.pl itp Płatne gazety muszą być na wyższym poziomie!
1 0
odpowiedź
User
no to co ze to zlodziej
Brawo chłopcy z DORZECZY macie super inwestora zarówno finansowo jw. Jak i wizerunkowo. Super
0 0
odpowiedź
User
Do Rzeczy
Strata to strata, szczegolnie ta przez odpisy finansowe ma male znaczenie a do tego moze miec i pozytywne. Jak spolka czysci swoj bilans to pozytywna decyzja. Kazdy kto ma choc odrobine pojecia o finansach to rozumie. Oj mediowcy, mediowcy, komentujecie, komentujecie - malo rozumiecie :-)
2 0
odpowiedź
User
Bruce
Najważniejsze, że zarząd się ceni i kosztował spółeczkę jakieś 16% przychodu spółki...
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing