SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Po przejęciu przez BuzzFeed serwis HuffPost tnie zatrudnienie. 47 pracowników do zwolnienia

Serwis Huffington Post (HuffPost) poinformował, że w ramach cięcia kosztów przeprowadzi redukcję pracowników. Zatrudnienie straci 47 osób, w tym także dwie wydawczynie serwisu. Zwolnienia następują 3 tygodnie po finalizacji przejęcia HuffPost przez serwis BuzzFeed.

Jonah Peretti, szef BuzzFeedArticle

Huffington Post (HuffPost) to serwis uruchomiony w 2005 r. prze dziennikarkę Ariannę Huffington i biznesmena Kennetha Lerera. W ciągu kilku lat platforma dorobiła się kilkunastu lokalnych wersji, m.in. w Kanadzie, Wielkiej Brytanii i Francji, stała się także jednym z opiniotwórczych mediów - na łamach HuffPost publikowali m.in. Barack Obama oraz Hillary Clinton.

W 2011 r. HuffPost został przejęty przez należący do Verizona koncern AOL, a w 2016 r. Arianna Huffington odeszła z serwisu w odpowiedzi na próby ograniczania jej roli i kompetencji w firmie.

Czytaj także: Bloomberg zwalnia 90 pracowników. Wśród nich weterani dziennikarstwa

Nowy właściciel i zwolnienia

Jesienią 2020 r. pojawiły się informacje o tym, że HuffPost zostanie sprzedany przez Verizon, zaś nowym właścicielem serwisu stanie się platforma BuzzFeed. Kwota transakcji nie została ujawniona, wiadomo jedynie że w większości została zrealizowana w akcjach w lutym 2021 r.

Teraz zapowiedziano, że w HuffPost nastąpią zwolnienia. Wypowiedzenia ma otrzymać 47 pracowników, głównie w USA, co stanowi ok. 30 proc. wszystkich pracowników HuffPost.

O redukcji zatrudnienia poinformował w wewnętrznym mailu Jonah Peretti, szef BuzzFeed. Wśród zwolnionych mają się znaleźć zarówno szeregowi dziennikarze, jak i członkowie kierownictwa serwisu, m.in. jego dwie wydawczynie - Hillary Frey i Louise Roug.

Czytaj także: TVN zwalnia, bo Discovery ucierpiało w epidemii. Oszczędności w TVN24 ze stratą dla dziennikarstwa

Peretti wyjaśnił, że za redukcją zatrudnienia stoi plan restrukturyzacji oraz konieczność dokonania oszczędności. W 2020 r. HuffPost zanotował stratę na poziomie 20 mln dol., zgodnie z zapowiedzią po zwolnieniach serwis ma szansę znowu przynosić zyski.

W ramach oszczędności zapowiedziano także, że jeszcze w marcu br. zostanie zamknięta kanadyjska wersja HuffPost, zaś funkcjonowanie wersji dostępnej w Australii będzie znacząco ograniczone.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Po przejęciu przez BuzzFeed serwis HuffPost tnie zatrudnienie. 47 pracowników do zwolnienia

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl