Poczta Polska chce do 2023 roku podwoić przychody z rynku paczkowego

Poczta Polska zaktualizowała swoją strategię obecności na rynku. Na przestrzeni kolejnych lat chce podwoić swoje przychody z rynku paczkowego. Do roku 2023 mają wynieść aż 1,6 mld złotych.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Jak informuje Poczta Polska, zmiana strategii wynika z analiz rynku oraz własnych możliwości, a także "zachodzących zmian na rynku, na którym bardzo dynamicznie rozwija się segment paczkowy".

Paczki - filar Poczty Polskiej

Paczki (razem z logistyką i e-commerce) to jeden z trzech obszarów generujących wzrosty w Poczcie Polskiej. Pozostałe to rozwój usług międzynarodowych oraz finansowych i wsparcia dla zadań państwowych. Rozwojowi tych obszarów towarzyszyć ma dalsza cyfryzacja usług.

 –  Poczta Polska musi inwestować w infrastrukturę logistyczną, systemy IT i pracowników. Tylko w ubiegłym roku przeznaczyliśmy na inwestycje 200 mln zł. Do 2023 r. planujemy kolejne wydatki na ten cel rzędu 1,3 mld zł. Główny ciężar finansowy poniesiemy w latach 2020–21. Będzie to blisko 0,6 mld zł, które przeznaczymy głównie na sieć logistyczną – mówi Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej.

Do 2023 r. Poczta Polska ma generować blisko 8 mld zł przychodów, z czego około 20 proc. mają zapewniać paczki.

Poczta ma w planach rozwój systemów informatycznych, inwestycje w sieć pocztową i budowę nowych sortowni oraz wyposażenie ich w maszyny do rozdziału paczek. Ponadto planuje reorganizację wewnętrzną struktury przedsiębiorstwa i poprawę wynagrodzeń pracowników.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/co-najmniej-2500-zl-brutto-dla-nowych-pracownikow-poczty-polskiej ##

Rozwój sieci odbioru paczek

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami