SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Poczta Polska: konkurencja kłamie, idziemy do sądu

Poczta Polska wystąpi na drogę sądową przeciwko Polskiej Grupie Pocztowej, Integer.pl i Ogólnopolskiemu Związkowi Niepublicznych Operatorów Pocztowych. Zdaniem Poczty, instytucje te rozpowszechniają publicznie nieprawdziwe informacje o sabotowaniu przez nią pod koniec 2013 roku obsługi wymiaru sprawiedliwości. – Druga strona, zamiast skupić się na własnej jakości oferowanych usług, próbuje przerzucić odpowiedzialność na Pocztę Polską – mówi Piotr Bielarczyk, dyrektor zarządzający Pionem Prawnym Poczty Polskiej.

fot. PAP/Łukasz Ogrodowczyk Article

Zarząd Poczty Polskiej zdecydował o skierowaniu do sądu dwóch pozwów. Pierwszy dotyczy łamania ustawy o nieuczciwym zwalczaniu konkurencji. W drugim spółka domagać się będzie przeprosin oraz zadośćuczynienia za naruszenie dóbr osobistych. Chodzi o informacje rozpowszechniane m.in. przez PGP i OZNOP, że Poczta pod koniec ubiegłego roku sabotowała obsługę sądów i prokuratur, czego dowodem miała być sprawa sądu z Pabianic.

 – Mamy pismo prezesa Sądu Rejonowego w Pabianicach, z którego wynika, że informacje podane przez przedstawicieli operatorów alternatywnych były kłamstwem, dlatego będziemy domagali się ich sprostowania – zapowiada Piotr Bielarczyk, dyrektor zarządzający Pionem Prawnym Poczty Polskiej.

Władze Poczty tłumaczą, że są zmuszone do ochrony dobrego imienia i wizerunku firmy, która zatrudnia kilkadziesiąt tysięcy pracowników.

Rozpowszechnianie nieprawdziwych i oszczerczych informacji ma, zdaniem Poczty, odwrócić uwagę od rzeczywistych problemów konkurencji.

 – O tym, jak funkcjonuje obsługa usług pocztowych dla jednostek Ministerstwa Sprawiedliwości i prokuratur świadczą najlepiej głosy klientów, adresatów, stanowisko Naczelnej Rady Adwokackiej czy stowarzyszenia sędziów – mówi Łukasz Gołębiowski, dyrektor zarządzający Pionem Sprzedaży Poczty Polskiej.

1 lutego zarząd Stowarzyszenia Sędziów Polskich „Iustitia” przyjął uchwałę, w której zwraca uwagę na zamieszanie i liczne nieprawidłowości na wszystkich etapach doręczania przesyłek sądowych w całej Polsce, które mają miejsce po 1 stycznia 2014 roku, kiedy zmienił się operator świadczący usługi pocztowe. Zarząd stowarzyszenia, podobnie jak Naczelna Rada Adwokacka, apeluje o podjęcie działań, które umożliwią sprawne funkcjonowanie kancelarii adwokackich, radcowskich i sądów.
 
Poczta Polska czeka teraz na orzeczenie Sądu Okręgowego w Krakowie, który zajmuje się złożoną przez nią skargą na wyrok Krajowej Izby Odwoławczej. Wyrok zgodnie z harmonogramem prac sądu powinien zapaść w ciągu kilku najbliższych dni, ale raczej nie ma na to szans. Rozstrzygnięcia można się spodziewać najwcześniej za cztery miesiące.

 – Niestety druga strona wniosła o wyłączenie wszystkich sędziów sądu okręgowego i apelacyjnego, i tym samym przedłuża postępowanie – tłumaczy Piotr Bielarczyk.

Kontrakt na obsługę wymiaru sprawiedliwości wart jest 250 mln zł rocznie, co nie stanowiłoby kluczowej pozycji w przychodach Poczty Polskiej, które sięgają 6 mld zł.

 – Walczymy o każdą złotówkę, jesteśmy przedsiębiorstwem biznesowym, które nie ma dotacji ze Skarbu Państwa. My, kadra zarządzająca, dyrektorzy i każdy pracownik jesteśmy rozliczani z wyniku finansowego, więc walczymy o ten wynik – zapewnia Gołębiowski.

Od trzech lat firma jest restrukturyzowana. Pojawiają się kolejne pomysły na skuteczną rywalizację z konkurencją.

 – Flagowymi projektami będą nowe oferty w zakresie obsługi e-commerce’u, firm logistycznych – mówi Łukasz Gołębiowski. – Mamy bardzo dobry system logistyczny, potrafimy dotrzeć do prawie każdego miejsca w kraju, dlatego jesteśmy naturalnym podmiotem pierwszego wyboru dla podmiotów, które chcą korzystać z usług kurierskich, logistycznych i czy e-commerce’owych.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Poczta Polska: konkurencja kłamie, idziemy do sądu

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
dżejsyn
Poczta zrobi wszystko by ośmieszyć prywatnego operatora. Nie chcą podzielić się monopolem, więc wyolbrzymiają wpadki PGP i InPostu. Jak każdy z nas miałem różne przejścia z Pocztą Polską i oceniam ją zdecydowanie negatywnie, więc zmianę powitałem z radością.
11 11
odpowiedź
User
Wojtek
Ja wolę Pocztę Polską.
12 9
odpowiedź
User
barbarka13
Sądzę,że to jest skandal,żeby poufne listy z sądu były wydawane razem z warzywami lub innymi artykułami.Prywatny operator jest tańszy bo nie posiada odpowiednich lokali i personelu.Nie życzę sobie aby dostęp do ewentualnej korespondencji z sadu miał personel placówki handlowej a nie osoby nie bądź co bądź obdarzone zaufaniem publicznym.
10 8
odpowiedź
User
pawel666611
bez 2 zdań zgadzam sie z tym że , jesli firma jest profesjonalna i posiada sieć w całym kraju(dosłownie) to z jakiej racji inna firma która moze świadczyc te czy inne usługi pocztowe-bez zaplecza logistycznego i obsługi kurierskiej , może zawierac umowy z innymi podmiotami,które ,nie oszukujmy sie,nie są sprawdzone pod wzgledem ochrony danych osobowych i umów firmowych , w kwestii obsługi korespondencji czy przesyłek ???.tutaj zgadzam się z pocztą polska , że jest to firma ,z małymi wyjatkami , przygotowana dość dobrze do kwestii ochrony danych i trasportu materiałów powierzonych przez klientów do wykonania usług gwarantowanych zarówno w aspekcie miejskim i pozamiejskim , a także w aspekcie europejskim,ponieważ unie pocztowa zresza wiele krajów w europie i mało kto wie , że poczta polska posiada umowy z tymi krajami zrzeszonymi, a nawet respektuje postanowienie UNII POCZTOWEJ odnośnie usług w europie.NIE mam prywatnie zastrzeżeń do innych firm , które ubiegaja się o rywalizacje z poczta polską w kwestii usług pocztowo- logistyczno-kurierskich , bo prawa rynku jakie są każdy człowiek dorosły wie , ale musze to napisac z pewnością , ze żadna inna firma , która nie ma takiej bazy firmowo-osobowej ... NIE MOŻE SIĘ RÓWNAC Z POCZTA POLSKA W TYM ASPEKCIE .... .Rozumiem zaniepokojenie ludzi - ogółu w naszym kraju,tym że przesyłki róznej maści ... maja sie poniewierac-przemieszczac w róznych sklepach vel firmach ... nie mówiąc już o listach POLECONYCH CZY KORESPONDENCJI SĄDOWEJ.UBOLEWAM I WSPÓŁCZÓJE INNYM FIRMOM , KTÓRE STANEŁY DO PRZETARGU O NIEKTÓRE USŁUGI POCZTOWE , ŻE NIE ZAPEWNIŁY SOBIE ODPOWIEDNIEGO PRZYGOTOWANIA W SZEROKIM ASPEKCIE WYKONYWANIA TYCH USŁUG... BO TO JEST NIEODZOWNE CHCĄC ZARABIAĆ NA TYCH FORMACH USŁUG.PRZYKRE ALE PRAWDZIWE.Dlatego robić biznes każdy chce ale nie każdy potrafi,a to nie to samo,bo samo chciejsto nie wystarcza,a rynek jest wymagający.Ja rzadko korzystam z usług poczyt polskiej,ale na pewno będe korzystł dalej,bo nie wyobrażam sobie , ażeby ktoś kto prawdopodobnie nie ma przygotowania do wyk. usług j/w te usługi wykonywał,lub dopiero się ich uczył.
8 8
odpowiedź
User
pawel666611
bez 2 zdań zgadzam sie z tym że , jesli firma jest profesjonalna i posiada sieć w całym kraju(dosłownie) to z jakiej racji inna firma która moze świadczyc te czy inne usługi pocztowe-bez zaplecza logistycznego i obsługi kurierskiej , może zawierac umowy z innymi podmiotami,które ,nie oszukujmy sie,nie są sprawdzone pod wzgledem ochrony danych osobowych i umów firmowych , w kwestii obsługi korespondencji czy przesyłek ???.tutaj zgadzam się z pocztą polska , że jest to firma ,z małymi wyjatkami , przygotowana dość dobrze do kwestii ochrony danych i trasportu materiałów powierzonych przez klientów do wykonania usług gwarantowanych zarówno w aspekcie miejskim i pozamiejskim , a także w aspekcie europejskim,ponieważ UNIA POCZTOWA zrzesza wiele krajów w europie i mało kto wie , że poczta polska posiada umowy z tymi krajami zrzeszonymi, a nawet respektuje postanowienie UNII POCZTOWEJ odnośnie usług w europie.NIE mam prywatnie zastrzeżeń do innych firm , które ubiegaja się o rywalizacje z poczta polską w kwestii usług pocztowo- logistyczno-kurierskich , bo prawa rynku jakie są każdy człowiek dorosły wie , ale musze to napisac z pewnością , ze żadna inna firma , która nie ma takiej bazy firmowo-osobowej ... NIE MOŻE SIĘ RÓWNAC Z POCZTĄ POLSKĄ W TYM ASPEKCIE .... .Rozumiem zaniepokojenie ludzi - ogółu w naszym kraju,tym że przesyłki róznej maści ... maja sie poniewierac-przemieszczac w róznych sklepach vel firmach ... nie mówiąc już o listach POLECONYCH CZY KORESPONDENCJI SĄDOWEJ.UBOLEWAM I WSPÓŁCZUJE INNYM FIRMOM , KTÓRE STANEŁY DO PRZETARGU O NIEKTÓRE USŁUGI POCZTOWE , ŻE NIE ZAPEWNIŁY SOBIE ODPOWIEDNIEGO PRZYGOTOWANIA W SZEROKIM ASPEKCIE WYKONYWANIA TYCH USŁUG... BO TO JEST NIEODZOWNE CHCĄC ZARABIAĆ NA TYCH FORMACH USŁUG.PRZYKRE ALE PRAWDZIWE.Dlatego robić biznes każdy chce ale nie każdy potrafi,a to nie to samo,bo samo chciejstwo nie wystarcza,a rynek jest wymagający.Ja rzadko korzystam z usług poczty polskiej,ale na pewno będe korzystał dalej,bo nie wyobrażam sobie , ażeby ktoś kto prawdopodobnie nie ma przygotowania do wyk. usług j/w , te usługi wykonywał, lub dopiero się ich uczył.
8 8
odpowiedź