SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Poczty mailowe: Gmail dogonił WP.pl, Tlen.pl mocno w górę dzięki o2.pl

Gmail ma już prawie tyle samo polskich użytkowników co Poczta.wp.pl. W skali roku bardzo duży wzrost zanotował serwis Mail.tlen.pl oferujący usługę pocztową z serwisu Poczta.o2.pl. Zdecydowanie najwięcej czasu internauci spędzają w witrynach pocztowych WP.pl, Onetu, Interii i Tlen.pl.

W sierpniu br. serwis Poczta.wp.pl odwiedziło 6,94 mln internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali na stronie nieco ponad miliard odsłon, a każdy korzystał z niej średnio przez prawie 5 godzin - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Serwis miał minimalnie więcej (o 25,7 tys.) użytkowników od Gmaila zapewniającego cały ruch witrynom pocztowym Google’a. Poczta.wp.pl zanotowała też prawie dwa razy więcej odsłon niż Poczta.onet.pl (526,7 mln), cztery razy więcej niż Mail.ten.pl (254,3 mln) i prawie pięć razy więcej niż Gmail (218 mln).

Za to nieco dłuższy średni czas korzystania przez użytkownika osiągnęły serwisy pocztowe Interii i Onetu. W pierwszym każdy odwiedzający spędził przeciętnie 5,2 godziny, a w drugim - 5,1 godziny.

Mail.tlen.pl, oferujący usługę z serwisu Poczta.o2.pl (obie witryny należą do Grupy Wirtualna Polska), miał o 391 tys. użytkowników i ponad dwa razy więcej odsłon (254,3 mln wobec 111 mln) niż Poczta.o2.pl, zanotował też zdecydowanie dłuższy przeciętny czas korzystania (4,84 godz. wobec 1,96 godz.).

Czołowe serwisy poczty mailowej w sierpniu 2016 r.

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

zasięg

WP.pl - poczta

6 943 639

1 009 961 911

34 564 650

28,16%

Google.com - poczta

6 917 890

217 998 252

6 132 971

28,05%

Onet.pl - poczta

4 703 064

526 711 233

23 964 484

19,07%

Interia.pl - poczta

2 923 438

104 442 181

15 196 929

11,86%

Tlen.pl - poczta

2 600 686

254 308 316

12 593 189

10,55%

o2.pl - poczta

2 209 324

111 014 369

4 327 883

8,96%

Na samych komputerach Gmail miał w sierpniu br. 6,23 mln użytkowników, a Poczta.wp.pl - 6,15 mln, przy czym zanotowała ponad sześć razy więcej odsłon od konkurenta (825 mln wobec 133 mln) oraz wielokrotnie dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego (5,29 godz. wobec 0,89 godz.).

Gmaila i Mail.tlen.pl odwiedziło na komputerach po 91 proc. wszystkich użytkowników tych stron, a Poczta.o2.pl - tylko 82,8 proc.

Czołowe serwisy poczty mailowej w sierpniu 2016 r.  na komputerach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

zasięg

Google.com - poczta

6 320 469

132 985 400

5 617 779

25,63%

WP.pl - poczta

6 145 395

824 981 343

32 495 731

24,92%

Onet.pl - poczta

4 088 255

381 711 261

20 967 388

16,58%

Interia.pl - poczta

2 571 589

65 457 837

13 608 430

10,43%

Tlen.pl - poczta

2 373 190

188 162 423

11 538 045

9,62%

o2.pl - poczta

1 829 853

86 200 655

3 728 979

7,42%

Na urządzaniach mobilnych Poczta.wp.pl z 2,16 mln użytkowników zdecydowanie wyprzedziła pod tym względem stronę Poczta.onet.pl (1,45 mln) i Gmaila (1,12 mln). Natomiast dużo mniejszą przewagę miała w liczbie odsłon - zanotowała ich 185 mln, o 40 mln więcej niż Poczta.onet.pl.

Z Poczta.onet.pl przeciętny odwiedzający korzystał przez nieco ponad dwie godziny, z serwisu pocztowego Interii - 1,67 godz., a z Mail.tlen.pl - 1,34 godz.

Poczta.o2.pl miała 921 tys. użytkowników, zdecydowanie więcej niż Mail.tlen.pl, ale ponad dwa razy mniej odsłon.

Z mobilnej wersji Poczta.o2.pl skorzystało 41,7 proc. wszystkich użytkowników serwisu. W przypadku Gmaila ten wskaźnik wyniósł tylko 16,2 proc., a w przypadku pozostałych stron - 30-32 proc.

W badaniu Gemius/PBI uwzględniane są na razie mobilne strony przeglądarkowe, aplikacje mobilne zostały objęte pomiarem od początku października.

Czołowe serwisy poczty mailowej w sierpniu 2016 r.  na smartfonach i tabletach

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

użytkownicy

odsłony

czas korzystania [godz]

zasięg

WP.pl - poczta

2 156 486

184 980 568

2 068 919

8,75%

Onet.pl - poczta

1 454 865

144 999 972

2 997 095

5,90%

Google.com - poczta

1 123 157

85 012 852

515 192

4,55%

Interia.pl - poczta

951 827

38 984 344

1 588 499

3,86%

o2.pl - poczta

920 987

24 813 714

598 904

3,73%

Tlen.pl - poczta

788 970

66 145 893

1 055 144

3,20%

W ciągu roku zasięg serwisu pocztowego WP.pl zwiększył się o 9,3 proc. - z 25,76 proc. do 28,16 proc. Większy wzrost (o 17,7 proc. - z 23,82 proc. do 28,05 proc.) osiągnął Gmail, dzięki czemu zniwelował stratę do liderującej witryny.

Poczta.onet.pl zanotowała wzrost zasięgu o 6,1 proc., a Poczta.interia.pl - o 8,9 proc. Z kolei zasięg Mail.tlen.pl zwiększył się prawie sześciokrotnie - z 1,84 proc. do 10,55 proc., a zasięg Poczta.onet.pl zmalał o 22,5 proc. (z 11,56 proc. do 8,96 proc.).

Czołowe serwisy poczty mailowej rok po roku

(badanie Gemius/PBI) WIRTUALNEMEDIA.PL

domena

sierpień 2015

sierpień 2016

użytkownicy

zasięg

użytkownicy

zasięg

WP.pl - poczta

6 346 793

25,76%

6 943 639

28,16%

Google.com - poczta

5 867 970

23,82%

6 917 890

28,05%

Onet.pl - poczta

4 428 611

17,97%

4 703 064

19,07%

Interia.pl - poczta

2 682 688

10,89%

2 923 438

11,86%

Tlen.pl - poczta

452 976

1,84%

2 600 686

10,55%

o2.pl - poczta

2 848 574

11,56%

2 209 324

8,96%

Dołącz do dyskusji: Poczty mailowe: Gmail dogonił WP.pl, Tlen.pl mocno w górę dzięki o2.pl

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
w twarz
Przy logowaniu na tlen - serwis przerzuca na o2, a skrypty wysyła na wp. Ktoś powinien przyjrzeć się, jakie są faktyczne powiązania między tymi domenami. W każdym razie po wprowadzeniu nowego wyglądu (opartego na js) użytkownicy uciekają z tlena/o2, ponieważ korzystanie z serwisu stało się niesamowicie uciążliwe. Co gorsza w najnowszej poczcie tlena/o2 nie można zrobić nawet przekierowania, więc użytkownicy do czasu "wygaszenia" adresu są zmuszeni korzystać z tego guana (stąd wzrosty czasu przebywania i klikania).
odpowiedź
User
pavv
To nie poczta mailowa, a spamowa (poza gmail)
odpowiedź
User
zen
Do poczty uzywa sie programow pocztowych, a nie wchodzi przez strone internetowa
odpowiedź