SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Kolejny operator kablowy podnosi opłaty. „Dokonujemy waloryzacji”

Klienci sieci kablowej Multimedia Polska, która należy do Grupy Vectra otrzymują informację o wyższych opłatach, które zaczną obowiązywać od 1 kwietnia. W przypadku abonentów, którzy wykupują kilka pakietów i usługi internetowe, podwyżka może wynieść nawet 25-30 zł miesięcznie.

Menu dekodera sieci kablowej Multimedia PolskaMenu dekodera sieci kablowej Multimedia Polska

O większych opłatach abonamentowych można się dowiedzieć m.in. z e-maila od firmy. - Dziękujemy, że jesteś z nami i korzystasz z usług Multimedia Polska. Mamy dla Ciebie informację dotyczącą dostosowania wysokości opłat o bieżący poziom inflacji, na który jako Grupa Vectra nie mamy wpływu - zaczyna wiadomość operator. Później podaje, że zgodnie z komunikatem prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 13 stycznia, średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych w 2022 roku wyniósł 14,4 proc.

- Według zapisów umowy o świadczeniu usług, Multimedia Polska będzie dostosowywać wysokość opłat za poszczególne usługi stosownie do zmieniającego się poziomu inflacji. Mając na uwadze wysokość powyższego wskaźnika informujemy, że dokonujemy waloryzacji opłat przy zastosowaniu wskaźnika i zgodnie z poniższą tabelą - informuje sieć kablowa.

Wysokość podwyżek zależy od liczby wykupywanych usług. Według tabeli każda z nich drożeje od nieco ponad 1 zł do 5 zł 47 groszy. W przypadku osób z pełnym pakietem i internetem opłaty mogą wzrosnąć nawet ze 140 do 170 zł. Za sam abonament telewizyjny klient może płacić 4 zł 32 grosze więcej. O 1-3 zł wyższe są też opłaty za dostęp do usługi z wykorzystaniem dekodera. Podobna jest skala podwyżek za opcje dodatkowe typu Netflix czy Eleven Sports.  Osoby, które mają z Multimedia Polska umowę na czas nieokreślony, mogą ją rozwiązać. Grupa Vectra nie odpowiedziała na pytania dotyczące podwyżek.

Grupa Vectra podnosi ceny kolejnym grupom klientów

W poprzednich tygodniach i miesiącach Grupa Vectra podwyższa ceny usług zarówno dla klientów z umowami na czas określony, jak i nieokreślony.  Jesienią firma wprowadziła do tych pierwszych umów klauzulę waloryzacyjną, pozwalającą na podniesienie opłat w trakcie trwania umowy. Skorzystała z niej na początku roku.

- Niespotykany od ponad 20 lat poziom inflacji stawia ogromne wyzwania przed wszystkimi przedsiębiorcami w Polsce, w tym operatorami telekomunikacyjnymi. W związku z tym Vectra zmuszona jest dokonać waloryzacji opłat za świadczone usługi. Waloryzacja opłat jest zgodna z zapisami w umowach z abonentami i wynika bezpośrednio z poziomu inflacji określanego poprzez średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem w 2022 r. podany przez GUS w dniu 13.01.2023 r. Działanie to umożliwia nam dalsze świadczenie usług na poziomie oczekiwanym przez naszych klientów. Zapisy umożliwiające waloryzację opłat w zależności od poziomu inflacji znajdują się we wszystkich umowach zawieranych z Vectra S.A. – dotyczy to zarówno nowych klientów, jak i osób dokonujących zmian w umowie. Wprowadzana waloryzacja opłat dotyczy wszystkich klientów Vectra S.A., których umowy uwzględniają stosowne zapisy - tłumaczyło w rozmowie z Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Vectry.

W kolejnym etapie informacje o podwyżkach otrzymali także abonenci z umowami na czas nieokreślony. Vectra tłumaczyła, że pozwala jej na to regulamin. Nie może jednak podnosić cen częściej niż raz w roku i więcej niż o 10 zł w przypadku każdej usługi. - Jak większość przedsiębiorców na rynku mierzymy się ze stale rosnącymi kosztami działalności i świadczenia usług. Jedną z przyczyn są wspomniane inwestycje w nowocześniejsze i wydajniejsze technologie, a także znaczący wzrost kosztów energii, wynagrodzeń, obciążeń społeczno-podatkowych, nabywanych usług oraz materiałów i urządzeń technicznych. Dlatego informujemy Cię, że Twój miesięczny abonament za usługę internet wzrośnie o 7 zł. To działanie pozwoli nam nadal świadczyć usługi na najwyższym poziomie - mogli w korespondencji od Vectry przeczytać jej abonenci.

22,23 mln zł kary dla Vectry

W styczniu prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył 22,23 mln zł kary na Vectrę za jednostronne zmiany umów 3-4 lata temu pozwalające wprowadzić podwyżkę. - Przedsiębiorca powinien dotrzymywać umowy zawartej z konsumentem zarówno w zakresie treści, jak i warunków świadczenia usług. Umowy z Vectrą zawarte na czas nieoznaczony nie posiadały klauzuli, która określałaby kryteria i zakres ewentualnych zmian. Jest to niezbędne aby konsumenci mogli przewidzieć w jakich sytuacjach jednostronne zmiany mogą być wprowadzone, np. kiedy może wzrosnąć cena usługi - komentował w komunikacie Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. Operator odwołał się od decyzji regulatora do sądu.

Firma tłumaczyła, że jej działania są zgodne z prawem Unii Europejskiej. - Jako przedsiębiorcy musimy dostosować się do bieżących warunków, aktualizując ceny usług stosownie do ponoszonych przez nas wydatków. Wszystkie umowy zawierane w ramach Grupy Vectra zawierają już zapisy umożliwiające urealnienie cen, teraz jedynie je doprecyzowujemy. Klauzula waloryzacyjna jest ściśle powiązana z poziomem inflacji, która jest obiektywnym i niezależnym od nas wskaźnikiem. Co ważne w przypadku deflacji wybrane przez nas rozwiązanie, zobowiązuje nas do obniżenia cen usług dla konsumentów, którzy wcześniej otrzymali waloryzację cen na podstawie przedmiotowej klauzuli. Podobne rozwiązania stosowane są od wielu lat w innych europejskich krajach. Uregulowanie kwestii waloryzacji w sposób jednoznaczny i jasny, przyczyni się do zwiększenia ochrony praw konsumentów w Polsce. Na temat takich rozwiązań pozytywnie wypowiadał się już, m. in. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej. To także sposób na to, aby klienci uniknęli skokowych zmian cen tych usług w przyszłości - wyjaśniała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Justyna Grzelak, koordynatorka ds. PR Vectry.

Według danych z początku 2022 roku Vectra miała ponad 1,7 mln klientów i 4,6 mln gospodarstw domowych w zasięgu swojej sieci. Na początku 2020 roku Vectra kupiła operatora kablowego Multimedia Polska.

Dołącz do dyskusji: Kolejny operator kablowy podnosi opłaty. „Dokonujemy waloryzacji”

20 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
:-/
Czas na zmianę operatora.
odpowiedź
User
walter
Każdemu polecam zrezygnować z TV. Zobaczycie, że wyjdsie wam to tylko na dobre
odpowiedź
User
Pawel
Od M odchodzą abonenci a oni podnoszą ceny,żeby sobie to rekompensować.
odpowiedź