Pół miliona dolarów dla App.net, powalczy z Twitterem?

Nowy serwis społecznościowy App.net zebrał 500 tysięcy dolarów w ramach crowdfoundingu.

Wojciech Borowicz
Wojciech Borowicz
Udostępnij artykuł:

Dalton Caldwell, twórca App.net, zorganizował w sieci zbiórkę pieniędzy, mającą pomóc mu uruchomić nową platformę społecznościową. Projekt App.net finansowo wsparło już ponad 11 tysięcy osób. Minimalny wymagany wkład wynosił 50 dolarów i zapewniał użytkownikowi roczny dostęp do nowego serwisu. Ponad 8,7 tysiąca ludzi zdecydowało się zapłacić Caldwellowi za profile najniższego poziomu. Konta Developer ($100) i Pro ($1000) wykupiło odpowiednio 2,3 tysiąca oraz 60 osób.

App.net wszedł w fazę testów. Serwis w swoim działaniu przypomina Twitteta, ale ma zupełnie odmienny model biznesowy. Caldwell chce stworzyć przyjazną użytkownikowi, pozbawioną reklam platformę społecznościową. W związku z tym wymaga opłat za roczne członkostwo.

grafika

Stronę w wersji alfa można zobaczyć tutaj.

O Daltonie Caldwellu ostatnio zrobiło się głośno na początku sierpnia, gdy oskarżył na swoim blogu Facebooka o szantażowanie deweloperów aplikacji (czytaj więcej na ten temat).

Wojciech Borowicz
Autor artykułu:
Wojciech Borowicz
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Gigantowi prasowemu grozi dożywotnie więzienie. Za krytykę chińskich władz

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Startują zgłoszenia do kolejnej edycji Wirtuali – naszej nagrody dla najlepszych mediów i ludzi mediów

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Duża zmiana w RASP. Komputer Świat ma trafić do struktury Business Insidera

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Koniec "Pogromców chaosu". Nie będzie kolejnej serii w TVN

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?
Materiał reklamowy

Ile trwa mecz piłki nożnej i kiedy sędzia dolicza czas?

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji

Tak rośnie polski rynek reklamowy. Maleje udział telewizji