SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polacy cenią innowacyjne marki

77 proc. Polaków zwraca uwagę na innowacyjność kupując sprzęt radiowo-telewizyjny - wynika z raportu "Marki RTV" On Board PR i PBS DGA - wśród najbardziej innowacyjnych marek RTV umieszczając Sony, Panasonic i Philips.

Polacy cenią innowacyjne marki

Jak wynika z badań przedstawionych w raporcie "Marki RTV", innowacyjność sprzętu radiowo-telewizyjnego to wymóg zdecydowanej większości nabywców w Polsce. Aż 77% osób deklaruje, że wybierając sprzęt RTV zwraca uwagę na innowacyjność, zastosowanie nowych rozwiązań.

Wśród marek, które Polacy uważają za najbardziej innowacyjne zdecydowanie wygrały: Sony (47% osób umieszcza ją na liście związanych z największą liczbą unowocześnień), Panasonic (40%) i Philips (36%).

"Percepcja marki jest pochodną wielu czynników" - komentuje Tomasz Dziedzicz PBS DGA - "nie tylko przekazów promocyjnych, ale też cech produktów i osobistych doświadczeń konsumentów".

"W marketingu istnieje prawo pierwszeństwa. Zasada jest prosta - jeśli ktoś ogłosi coś jako pierwszy, właśnie on będzie cieszyć się uznaniem. Podobnie jest z innowacyjnością. Komunikacja wprowadzania nowych rozwiązań jest kluczowym zagadnieniem dla budowania silnej marki" - dodaje Norbert Kilen z On Board PR.

W badaniach przeprowadzonych przez PBS DGA i On Board PR zostały również wyłonione najbardziej rozpoznawalne marki RTV w Polsce. Pierwsze miejsce zajął Panasonic (85,6%), drugie - Philips (85,3%), trzecie - Sony (85,0%). Różnice są jednak minimalne, w praktyce wszystkie trzy marki mają podobną pozycję. Wśród męskiej części respondentów Panasonic zdecydowanie dystansuje konkurencję - znajomość tej marki przewyższa w tej grupie 90%. Z kolei wśród kobiet najbardziej rozpoznawalnym producentem sprzętu RTV jest Philips.

sony

Stopień oczekiwania innowacyjności różni się w zależności od grupy społecznej. Szczególnie wrażliwi są na tym punkcie mężczyźni - 81% z nich deklaruje, że to dla nich istotne kryterium przy wyborze marki kupowanego urządzenia. Grupą dla której nowoczesność sprzętu stanowi wyjątkowo ważne kryterium wyboru są przedsiębiorcy i właściciele firm - aż 96% z nich oczekuje innowacyjności od sprzętu RTV.

Raport "Marki RTV" przedstawia też źródła informacji i opinii o sprzęcie RTV, które cenią Polacy. Przed podjęciem decyzji o zakupie Polacy najchętniej radzą się znajomych i rodziny (56% odpowiedzi). Na drugim miejscu cenią opinie sprzedawców (32%), a w dalszej kolejności informacje znalezione w Internecie (24%).

"Pod tym względem branża RTV nie różni się wiele od innych sektorów gospodarki. Tutaj również istotnym elementem strategii komunikacji marek pozostaje sprzedawca, który swoją pozytywną, lub krytyczną opinią jest w stanie przekreślić wysiłki marketingowe silnej marki, jak i wspomóc zaufanie do marki mało znanej" - komentuje Norbert Kilen z On Board PR.


Raport opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w styczniu 2009 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie dorosłych mieszkańców Polski.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Polacy cenią innowacyjne marki

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Kęski
Ale się zdziwiłem tym sondażem, a tu patrzę, że rok 2009. Myślę, że od tamtej pory wyniki byłyby całkiem inne. LG na pewno wylądowałaby w pierwszej trójce, marka nieźle się wybiła z innowacyjnymi rozwiązaniami ostatnimi czasy, nagrody za design. Ciekawe, która z tych trzech roku 2009 by wypadła niżej.
8 8
odpowiedź